Blog

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-04-28

Ma, vagyis 2012 április 8-án 1.6os lett a drága, részletezve majd később

 

Amikor megvettem az autót még nem tűnt fel, de egyre jobban megismerve, korán felkerült a teendőlistára a bal egyes ajtókárpit könyöklőjénél levő repedés kijavítása. A repedés a behúzó mögött volt, vélhetően egy "teljes testsúlyos rákönyöklés" miatt jött létre.
A kárpit leszerelése:
- A kilincs mögött levő csavartakaró kipattintása, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (1. kép).
- A behúzónál levő csavartakaró gumilap kiszedése, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (2. kép).
- A kapcsoló sziget kiemelése óvatosan, vigyázva a kárpitra. A csatlakozó széthúzása az emelőkarral (8. kép - 1. részlet). A belső kulcsnyílású csavarok kihajtása (3. kép).
- A kárpit alján a 3 db kereszthornyú csavar kiszedése (4. kép).
- A 9 db műanyagpatent kiszedése, óvatosan (5. kép). A művelet legbiztonságosabban patentkiszedő szerszámmal végezhető!
- A felül középen elhelyezkedő patent kiakasztásával párhuzamosan ki kell pattintani a sinből (6. kép) a kárpitot. Ekkor az egyik kezünkkel fogjuk meg a kárpitot, nehogy az összes kötőelem kiakasztása után lezuhanjon.
- A kilincs bowden kiakasztása (7. kép).
- A maradék stekkerek széthúzása (állapotjelző LED, kilépővilágítás, tükör behajtó) (8. kép).
A hiba:
A kárpit leszedése után a repedés láthatóvá vált (8-9. kép).
Javítását - mivel nem sík felületről beszélünk - műanyaghegesztőre bíztam.
A javítás:
A műanyagot hál' Istennek lehetett hegeszteni, így arra alulról 3 db - az alapanyaggal egyező anyagminőségű - csíkot hegesztett a műanyaghegesztő a repedésre (11. kép).
Amitől féltem sajnos bekövetkezett. Minimálisan átégett a kárpit (12. kép). A hiba alig látható.

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-04-28

04.28. szombat:
Ma TSigáé volt a fő műszak.
Sikerült megfűznöm, hogy cserélje ki:
-hátsó féktárcsákat/betéteket (új)
-gátlókat (új)
-csapágyakat (bontott)
-nyergeket (felújított)
Sajnos én nem haladtam az autóval :/
-

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-04-27

Olaj, Selenia 20K 7L, hogy legyen még. Olajszűrő: Mann Filter, Légszűrő: Sofima. Izzók: Osram

 
>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2012-04-28

Ugyan egy nagy posztban szerettem volna mindezt, de a "két éve együtt ajándék" Rómeónak még mindig nem készült el, így addig egy előzetes a mostani állapotokról.
Előzetesen annyit, hogy Gegee-nek köszönhetően lett egy GT ülés szettem (alcantarának hirdették, kárpitos szerint plüss, nekem meg mindegy, mert nagyon kényelmes és szép.:) Csak hát nem passzolnak a hátsó ülések, és az ajtókárpitok, most ezen megy a mókolás, árat még nem írok, mert kérdéses a vég összeg, de íme az állapotok:

Ma leszállítottam a fenéklemezt, amiből majd összelegózzák az autó alját. Érdekes, hogy vannak olyan pontok, ahol rozsdás volt, és elméletileg oda nem igazán juthat be víz vagy más. Plusz vittem egy új rezonátor csövet. Képet majd csak a régivel összevetve teszek fel... szerintem a gyári van fent rajta. Az ülések biztos, hogy voltak már kiszedve, és a vezetőülés alatt is van egy elég vastag és csúnya varrat, ami biztos, hogy nem gyári. Vettem egy új első emblémát is. Ha visszakapom, felteszem.
Hazafelé pedig összefutottam egy Montival. Ezt csak úgy zárójelben. :)

Teljesen érthetetlen módon egy rádióamatőr börzén találtam 1000 forintos brutális vételáron. Mondják is hogy a hülyéknek van szerencséjük... :)

 
>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-04-28

04.27. péntek
-Jh doblemezen lett még egy kis foltozás, megoldva, rücsizve...
-hátsó szélvédőn a fólia elvált egy picit, javítva
-szemöldökök felszerelése
-a nem fényezett részeken (pl, mhtető...), kőfelverődések, festék kopások javítása
-közben megadta magát a motorház tető teleszkóp is. Hmmm

 
>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-04-27

Ma sikeresen be lett állítva az első futómű.

 
>> SzervizKriszo // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-04-27

Az elmúlt időszak nagyon eseménydús volt számomra.Tavaly Augusztusban költöztünk és nagyon sok pénz ment el lakásberendezésre, meg minden ehhez hasonló dologra.
Sajnos az autóval nem nagyon tudtam foglalkozni, mint anyagi, mint a lakással kapcsolatos teendők miatt.
Azonban idénre jött jó sok pénz, ezért felbátorodva elkezdtem leegyeztetni a szerelővel, akihez eddig hordtam a kocsit egy időpontot.Aztán majd egy hónapig próbáltam időpontot egyeztetni vele, majd kicsit betelt a pohár mikor leüvöltötte a fejemet...Kicsit el is keseredtem, majd elmeséltem Beczának mi történt velem.Egyből mondta hogy vigyem a kispesti guruhoz, Dudás Zoltánhoz, vagy ahogyan itt sokan ismerik Zé-hez a kocsit.Megkaptam a számát majd egyeztetés után múlthét csütörtökön átmentem átvizsgálásra.
Egyébként maga a hangulat is remek, rengeteg alfás,meleg fogadtatás.
Átvizsgálás eredménye az lett hogy a hátsó futómű full repair, az elejébe két lengőkar,porvédő gumiharang,féltengely csukló, fékbetétek, izzítógyertya,termosztát,na meg a szokásos olajcsere,kézifékbowden.

Ezen a héten hétfő este átvittem az autót, és elkezdődött a műtét.A teljesség igényével a következők lettek cserélve.
Olaj gyári Selenia Wr,összes szűrő azok is gyáriak.
Termosztát csere,izzítógyertasor csere
Elől:2db lengőkar, féltengely porvédő gumiharang,féltengely csukló,fékbetétek.
Hátul:Kézifékbowden,Új féktárcsák,új fékbetétek, valamint a teljes hátsó futómű full restaurálásra került.

És a végeredmény:BRUTÁLISAN KOMOLY LETT A FUTÓMŰ....Elképesztő nem is gondoltam volna hogy ennyire más lesz.MIntha egy teljesen más autóba szálltam volna bele hihetetlen....Azthiszem most én vagyok az egyik legboldogabb Alfa tulaj...


Szeretnék köszönetet mondani a precíz kiváló munkáért Zének, egészen biztos hogy visszajáró ügyfél leszek:)) Beczának Zé telefonszámáért, Andynek a a jó hangulatért és Pali bácsi telefonszámáért...
Szóval köszönöm Srácok!!

NIncs más hátra mint a költségek összegzése, az olajat és a szűrőket és a termosztátot előre beszereztem, mert a régi szerelőmnél én nem kívántam a gépbe a Likve Mollit.A többi cuccot pedig Zé mester szerezte be.