Blog

>> EgyébSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2012-04-25

Régóta adós vagyok már egy gumi-összehasonlító teszttel. Mindkét abroncs a Pirelli PZero család tagja 225/40 R18 (92Y) méretben.

1. PZero Nero:
Saját tapasztalatom szerint, a gumi nagyon kiegyensúlyozott és hosszú élettartamú volt (kereken 50.000 km-t bírt), mindenképpen tolerálja a sportos vezetést. Használata során volt, egy kb. 10 ezres periódusa ami alatt elég zajosan viselkedett, először azt hittem kezdeti csapágy hiba lesz, aztán megszűnt. :) Legnagyobb negatívumaként viszont a vizes teljesítményét említeném, ami 1-2x tudott ám "meglepetéseket" is okozni. Az összehasonlításba belevehettem volna a PZero Rosso-t is, mivel a Nero előtt azt használtam (az volt gyárilag a kocsimon). A Rosso-val is vizes körülmények között voltak gondjaim, és az élettartama is 10.000 km-el kevesebb volt a Nerohoz képest.

2. PZero
Első ránézésre feltűnik a sajtóanyagban is kihangsúlyozott szokatlanul széles külső oldalborda. Feltehetően ez eredményezi, hogy iszonyatosan pontosan lehet íven tartani az autót, és 360 Nm-el is nehezen lehet kihozni a sodrából. (hozzáteszem versenypályán még nem próbáltam :) A teszt azért váratott ennyit magára, mivel szeptembertől, oly kevés alkalmam volt vizes körülmények között kipróbálni, hogy egzakt véleményt nem tudtam volna megfogalmazni róla. Nos, a véleményem az, hogy végre sikerült ebbe az irányba is fejlődnie a PZero családnak, mivel egyértelműen sokkal magabiztosabb vízen, mint másik két társa. Ami a gumikopást illeti, még csak 5000 km-t mentem vele, ezalatt pedig még csak tized mm-ben mérhető.

 
>> Tuning és extrazalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2012-04-25

Nah tehát, végre kezd alakulni úgy, ahogy én szeretném :) Lefestettem feketére a lámpákat "GTA" stílusúra. Felesleges arról blogot írni, hogyan ugyanis ennél jobban nem tudnám leírni. Tehát ajánlom a linket annak aki ilyenre készül. Nem egy egyszerű művelet, de meg lehet csinálni :) Aztán ha már le voltak szedve a burák betettem minden Hong Kong-ból érkezett ízzókat :) Csak az smd ledes helyzetjelzőről készült kép, de elfoglalta helyét még 4xH1 és 2xH7 6000K 55w-s halogén is. Igaz, a felnik görgőzése ill festése hamarabb történt, de ebben a blogban kap helyet. A féknyergek is kaptam egy piros színt.

Nyári gumik: FIRESTONE FIREHAWK SZ90 215/45/r17
Közben elértük az óra szerinti 180,000 km-t

Nagy köszönet a mókuskodásokban eldiablo és Szabee cartársnak !!

>> AutóápolásSzimonetta // Alfa GT 1.9 JTD 16V Progression // 2012-04-19

Ma készen is lett a fényezés, fel is tették az első lökhárítót. A rendszámtábla helyén a bemélyedést is szépen megcsinálták, így most már jöhet rá a matrica rendszám :)

 
>> AutóápolásSzimonetta // Alfa 145 1.4 Junior // 2012-04-20

Ma kapott a kicsike még sötétebb fóliákat hátra. előre meg UV szűrőset :)

 
>> Eseményzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2012-04-24

Ez is megvolt,két évre le van tudva...
Mondjuk volt egy kis para a D típusú matrica rendszám miatt,konkrétan,hogy nem szerepelt a forgalmiban. KPM,okmányiroda telefon,2 éve elfelejtették átvezetni az átíráskor... Megoldva.

 
>> Tuning és extraPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2012-04-24

Ma délután az első két ablak is vissza lett fóliázva mert mikor hozzám került valami oknál fogva nem volt rajt most szuper.

 
>> SzervizMogyiQV // Alfa 145 Quadrifoglio Verde // 2012-04-24

Tegnap felkerült az ujj rendszer,100% ig gyári és 100% ig uj! nincs zörgés,nincs kifújás:)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-04-23

Olvastam, hogy gyakorlatilag túl sok haszna nincs annak, hogy a kartergáz vissza van vezetve a szívócsőbe. Viszont negatív hatása van több is, pl. a pillangószelep állandó koszolódása, valamint a hideg levegőhöz keveredik a forró kartergáz, amitől változik a keverék tulajdonsága. Az 56 topicban megkérdeztem a véleményeket, semmi negatív vélemény nem volt, így beraktuk a kis szűrőt a kartergáz szűréséhez. Mentünk vele 1 "cuore sportivo" próbakört. Menet közben a ventilátort 4-es fokozatra állítottam, mivel apám felvetette, hogy így lehet olaj szagot fogunk érezni,de semmi olajszag nincs. A próbakör felénél benéztünk a motortérbe, gőzölgött a szűrő,de eddig semmi extra tünet, amiért vissza kellene rakni az eredeti csövet. A szívócsőbe méretre kiöntöttem fogászati anyagból egy dugót, így ott sem szív falsot. Tesztüzem megkezdődött, aztán vagy marad így, vagy nem. Minden esetre semmi rossz nem történt. Km óra állása: 155 850

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2012-04-23

Nos,még nincs vége a hibasorozatnak : kiderült,hogy valamikor törve volt az autó,ezért a kerékagyat tartó nyúlvány elgörbült,ezért a kormányösszekötő rudazat feszült,azért is használódott el oly hamar,úgyhogy mehettem a Marklarlandbe a kerékagyért. Ecsémtől kölcsönkértem a 155-öst,így legaláb kipróbáltam,hát jó volt vezetni,fleg a +25 ló miatt.

>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-04-23

160000 km.
Teljes vezérlés csere.Vezérműszíj, csapágy, feszítő görgő, vezető görgő, pollen szűrő ,levegőszűrő, ékszíj, vízpumpa, olaj( Castrol EDGE 5 W 40), olaj szűrő . Légkondi tisztítás, bal oldali féltengely gumiharang csere. Fékek, futómű jó. EGR szelep kitisztítva zsíroldóval.