Blog
Régóta adós vagyok már egy gumi-összehasonlító teszttel. Mindkét abroncs a Pirelli PZero család tagja 225/40 R18 (92Y) méretben.
1. PZero Nero:
Saját tapasztalatom szerint, a gumi nagyon kiegyensúlyozott és hosszú élettartamú volt (kereken 50.000 km-t bírt), mindenképpen tolerálja a sportos vezetést. Használata során volt, egy kb. 10 ezres periódusa ami alatt elég zajosan viselkedett, először azt hittem kezdeti csapágy hiba lesz, aztán megszűnt. :) Legnagyobb negatívumaként viszont a vizes teljesítményét említeném, ami 1-2x tudott ám "meglepetéseket" is okozni. Az összehasonlításba belevehettem volna a PZero Rosso-t is, mivel a Nero előtt azt használtam (az volt gyárilag a kocsimon). A Rosso-val is vizes körülmények között voltak gondjaim, és az élettartama is 10.000 km-el kevesebb volt a Nerohoz képest.
2. PZero
Első ránézésre feltűnik a sajtóanyagban is kihangsúlyozott szokatlanul széles külső oldalborda. Feltehetően ez eredményezi, hogy iszonyatosan pontosan lehet íven tartani az autót, és 360 Nm-el is nehezen lehet kihozni a sodrából. (hozzáteszem versenypályán még nem próbáltam :) A teszt azért váratott ennyit magára, mivel szeptembertől, oly kevés alkalmam volt vizes körülmények között kipróbálni, hogy egzakt véleményt nem tudtam volna megfogalmazni róla. Nos, a véleményem az, hogy végre sikerült ebbe az irányba is fejlődnie a PZero családnak, mivel egyértelműen sokkal magabiztosabb vízen, mint másik két társa. Ami a gumikopást illeti, még csak 5000 km-t mentem vele, ezalatt pedig még csak tized mm-ben mérhető.


Nah tehát, végre kezd alakulni úgy, ahogy én szeretném :) Lefestettem feketére a lámpákat "GTA" stílusúra. Felesleges arról blogot írni, hogyan ugyanis ennél jobban nem tudnám leírni. Tehát ajánlom a linket annak aki ilyenre készül. Nem egy egyszerű művelet, de meg lehet csinálni :) Aztán ha már le voltak szedve a burák betettem minden Hong Kong-ból érkezett ízzókat :) Csak az smd ledes helyzetjelzőről készült kép, de elfoglalta helyét még 4xH1 és 2xH7 6000K 55w-s halogén is. Igaz, a felnik görgőzése ill festése hamarabb történt, de ebben a blogban kap helyet. A féknyergek is kaptam egy piros színt.
Nyári gumik: FIRESTONE FIREHAWK SZ90 215/45/r17
Közben elértük az óra szerinti 180,000 km-t
Nagy köszönet a mókuskodásokban eldiablo és Szabee cartársnak !!








Ma készen is lett a fényezés, fel is tették az első lökhárítót. A rendszámtábla helyén a bemélyedést is szépen megcsinálták, így most már jöhet rá a matrica rendszám :)



Ez is megvolt,két évre le van tudva...
Mondjuk volt egy kis para a D típusú matrica rendszám miatt,konkrétan,hogy nem szerepelt a forgalmiban. KPM,okmányiroda telefon,2 éve elfelejtették átvezetni az átíráskor... Megoldva.
Ma délután az első két ablak is vissza lett fóliázva mert mikor hozzám került valami oknál fogva nem volt rajt most szuper.
Tegnap felkerült az ujj rendszer,100% ig gyári és 100% ig uj! nincs zörgés,nincs kifújás:)
Olvastam, hogy gyakorlatilag túl sok haszna nincs annak, hogy a kartergáz vissza van vezetve a szívócsőbe. Viszont negatív hatása van több is, pl. a pillangószelep állandó koszolódása, valamint a hideg levegőhöz keveredik a forró kartergáz, amitől változik a keverék tulajdonsága. Az 56 topicban megkérdeztem a véleményeket, semmi negatív vélemény nem volt, így beraktuk a kis szűrőt a kartergáz szűréséhez. Mentünk vele 1 "cuore sportivo" próbakört. Menet közben a ventilátort 4-es fokozatra állítottam, mivel apám felvetette, hogy így lehet olaj szagot fogunk érezni,de semmi olajszag nincs. A próbakör felénél benéztünk a motortérbe, gőzölgött a szűrő,de eddig semmi extra tünet, amiért vissza kellene rakni az eredeti csövet. A szívócsőbe méretre kiöntöttem fogászati anyagból egy dugót, így ott sem szív falsot. Tesztüzem megkezdődött, aztán vagy marad így, vagy nem. Minden esetre semmi rossz nem történt. Km óra állása: 155 850


Nos,még nincs vége a hibasorozatnak : kiderült,hogy valamikor törve volt az autó,ezért a kerékagyat tartó nyúlvány elgörbült,ezért a kormányösszekötő rudazat feszült,azért is használódott el oly hamar,úgyhogy mehettem a Marklarlandbe a kerékagyért. Ecsémtől kölcsönkértem a 155-öst,így legaláb kipróbáltam,hát jó volt vezetni,fleg a +25 ló miatt.






160000 km.
Teljes vezérlés csere.Vezérműszíj, csapágy, feszítő görgő, vezető görgő, pollen szűrő ,levegőszűrő, ékszíj, vízpumpa, olaj( Castrol EDGE 5 W 40), olaj szűrő . Légkondi tisztítás, bal oldali féltengely gumiharang csere. Fékek, futómű jó. EGR szelep kitisztítva zsíroldóval.