Blog

>> Tuning és extraJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2012-04-26

Mai program: féknyereg pírítás :-)

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-04-25

04.25. szerda
Ma "csak" 3-4 órám volt bütykölni. Úgy terveztem, hogy a bal oldalon rücsizem le a doblemezeket és rakom a helyükre a dobbetéteket.
Sikerült is a bh doblemezt megtisztítani (szintén az F,D,D hármassal) :).
Többszöri rozsda marozás után 2-3 rétegben egy doboz rücsi el is fogyott.
S a műanyag dobvédő is a helyére került.

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-04-28

04.23. hétfő
Ma szinte egész napom a 155 el töltöttem. :)
Nagy terveim voltak, de azért olyan sokat nem is haladtam :/
Arra gondoltam, hogy a maradék 3 doblemezt is lekezelem.
(Flex, Drótkorong, Drótkefe mester hármassal)
De a száradási időket is kihasználva csak a jobb elsővel végeztem.
Nem hiába. Jó munkához idő (is) kell... :)
Itt viszont felraktam a dobbetétet. Meghúztam a lökös félre eső csavarját is.
Közben jött az 5let. Havernál láttam 16" os A Borbet felniket. Alfás kupakkal. Nézzük már oda...
Megszívtam. Rohadt jól néz ki. (szerintem) Meg is alkudtam rá. 95% os 205/45 Bridgeston gumikkal. Csőőőd... :)))
Így a nap hátra lévő részén még nyári kerekeket is kapott.
Napközbeni pihenés képen: bal hátsó ablakemelőt is beszereltem, hátsó lökösön az alsó csavarokat is megoldottam, tank ajtó gumi pöckét is megcsináltam. S még mindig sok minden van hátra. Majd szerdán. Remélem a bal oldalával végzek is. :)

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2012-04-25

5 napot vártam,öt teljes napig,hogy újra az Alfába üljek. Röpke kis időre számítottam de hát a sors másképp rendezte. Szóval cserére került a bal-jobb lengőkar,gömbfejek, féltengelyszimmeringek,kormányösszekötő,bal első fékcső,fékolaj,váltóolaj,stabilizátor szilent,motorolaj a szűrőkkel,kipufogó tömítés és gumigyűrű,kipufogó meghegesztése,valamint a kerékagy cseréje egy bontottra. Volt még bontott lamdaszondacsere és fagyálló csere és futómű állítás. Ki lett pucolva a légtömegmérő,a pillangószelep és az alapjárati motor. A végösszeg pedig a munkadíjra 48000 ft,az anyagköltség pediglen 93000 ft-ra rúgott. Meg volt még a bontott kerékagy és lamdaszonda ára 5000 ft. Az annyi mint 146 k.

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2012-04-25

Ma felkerültek a nyári gumik indulhat a jó idő.

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-04-24

Nagyon nehezen akar összeállni ez a klíma, de nem adom/adtam fel! Ami rendszert anno még SD-től vettem azt most mind kiszedtem, mert utólag derült ki, hogy nem a típusba valósi és sehogy sem tudtam működésre bírni! Közben nyaggattam Marklar-t, hogy vegyen bontásra egy klímás 8V-t, ami hál' Istennek meg is lett! Ebből az összes cucc (klímahűtő, szárítószűrő, R134-es klímakompresszor, csövek, fűtésbox) ki, az enyámbe meg be! Persze azért ez nem ment ilyen könnyen, mert a fél autót szét kellett bontanom hozzá! A motortérben szinte csak a motor maradt! Ahhoz, hogy a hűtőt betudjam tenni, le kellett venni a lökhárítót és a zárhidat! Nem sok helyet hagyott neki Luigi, mert éppenhogy elfér! A szárítószűrőt volt a legkönnyebb a helyére tenni, mert azt csak a tartókonzolja segítségévelfel kellett csavarozni a bal első kerék előtti nyúlványra! A kompresszorhoz a szívócsonkot a tartójával és a generátort kellett kiszedni, benzincsöveket lekötni! Viszont a helyrerakása előtt a csapágyat lecseréltem a biztonság kedvéért és feltöltöttem kompresszor olajjal, mert alig volt már benne! Ezt egy klímás ismerősömtől szereztem és ráadásul még nem is volt olcsó! :-( Ez az egy deci bele is ment a kompresszorba! A feltöltési mennyisége egyébként ennek a típusnak, ha jól emlékszem 1,35dl! A csövek bekötése egyértelmű, mert adják magukat! A berakásukhoz viszont ki kell szedni az akksit és a tálcáját, mert pont ezek alatt vannak! Egyébként a csöveknél az összes tömítést (szám szerint 12-őt) kicseréltem újakra! A fűtésbox kivétele már nem volt ilyen "egyszerű"! Először is a kesztyűtartót és a műszerfal alját kellett lecsavarozni + a középkonzolt, aztán lekötni a tűzfalon át csatlakozó vízcsöveket! A box cseréjére azért volt szükség, mert amit a Marklartól hoztam arról plussz két kábel csatlakozik a motortérben lévő kábelgöteghez, amit szintén cseréltem! De ugye mielőtt ezeket beszerelhettem volna, a régi cuccokat előbb ki kellett szedni! Jah, és a régi boxról átraktam a fűtéscsapot is, mert el volt repedve és nem akartam, hogy a hűtővíz az utastérbe folyjon! ;-)
Egyébként nem olyan vészesen nagy szopás az egész, kivéve a fűtésbox! Na azzal játszottam egy keveset mire kijött ill., a másik bement a helyére! De én azt mondom, hogy megérte a fáradtságot!
Jöhet a nyomáspróba, aztán ha minden rendben van akkor lehet feltölteni a rendszert gázzal! Alig várom már! :-)


Költségek:
- kompresszor csapágy 6250,- (Japan Koyo 83A551B)
- tömítések a csövekhez 3000,-
- 1dl kompresszor olaj 1000,-
- 2 db új cső 18000,-

 
>> Autóápolászalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2012-04-25

semmi extra, csak végre alaposan meg tudtam mosni Bellát :) a képek magukért beszélnek ! ... Imádom :)

 
>> EgyébSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2012-04-25

Régóta adós vagyok már egy gumi-összehasonlító teszttel. Mindkét abroncs a Pirelli PZero család tagja 225/40 R18 (92Y) méretben.

1. PZero Nero:
Saját tapasztalatom szerint, a gumi nagyon kiegyensúlyozott és hosszú élettartamú volt (kereken 50.000 km-t bírt), mindenképpen tolerálja a sportos vezetést. Használata során volt, egy kb. 10 ezres periódusa ami alatt elég zajosan viselkedett, először azt hittem kezdeti csapágy hiba lesz, aztán megszűnt. :) Legnagyobb negatívumaként viszont a vizes teljesítményét említeném, ami 1-2x tudott ám "meglepetéseket" is okozni. Az összehasonlításba belevehettem volna a PZero Rosso-t is, mivel a Nero előtt azt használtam (az volt gyárilag a kocsimon). A Rosso-val is vizes körülmények között voltak gondjaim, és az élettartama is 10.000 km-el kevesebb volt a Nerohoz képest.

2. PZero
Első ránézésre feltűnik a sajtóanyagban is kihangsúlyozott szokatlanul széles külső oldalborda. Feltehetően ez eredményezi, hogy iszonyatosan pontosan lehet íven tartani az autót, és 360 Nm-el is nehezen lehet kihozni a sodrából. (hozzáteszem versenypályán még nem próbáltam :) A teszt azért váratott ennyit magára, mivel szeptembertől, oly kevés alkalmam volt vizes körülmények között kipróbálni, hogy egzakt véleményt nem tudtam volna megfogalmazni róla. Nos, a véleményem az, hogy végre sikerült ebbe az irányba is fejlődnie a PZero családnak, mivel egyértelműen sokkal magabiztosabb vízen, mint másik két társa. Ami a gumikopást illeti, még csak 5000 km-t mentem vele, ezalatt pedig még csak tized mm-ben mérhető.

 
>> Tuning és extrazalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2012-04-25

Nah tehát, végre kezd alakulni úgy, ahogy én szeretném :) Lefestettem feketére a lámpákat "GTA" stílusúra. Felesleges arról blogot írni, hogyan ugyanis ennél jobban nem tudnám leírni. Tehát ajánlom a linket annak aki ilyenre készül. Nem egy egyszerű művelet, de meg lehet csinálni :) Aztán ha már le voltak szedve a burák betettem minden Hong Kong-ból érkezett ízzókat :) Csak az smd ledes helyzetjelzőről készült kép, de elfoglalta helyét még 4xH1 és 2xH7 6000K 55w-s halogén is. Igaz, a felnik görgőzése ill festése hamarabb történt, de ebben a blogban kap helyet. A féknyergek is kaptam egy piros színt.

Nyári gumik: FIRESTONE FIREHAWK SZ90 215/45/r17
Közben elértük az óra szerinti 180,000 km-t

Nagy köszönet a mókuskodásokban eldiablo és Szabee cartársnak !!

>> AutóápolásSzimonetta // Alfa GT 1.9 JTD 16V Progression // 2012-04-19

Ma készen is lett a fényezés, fel is tették az első lökhárítót. A rendszámtábla helyén a bemélyedést is szépen megcsinálták, így most már jöhet rá a matrica rendszám :)