Blog

>> Tuning és extragergulus // Alfa 156 1.8 T.spark // 2012-05-02

Karbonozás készen lett, Kipufogó dob és katalizátor átalakítva (Vittorio design). És kapott végre felnit is 225/45 r17, elég ez bár egyszer majd jön 18-as is :D Tervezet: lökösök festése, bőr belső, kicsi ültetés, meg valami matrica de ezt még át kell gondolni.

 
>> Tuning és extraFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2012-04-30

Felkerültek az új futócipők :-)

Barracuda StarForm 18"

- 5x108
- ET36
- 8J
- 225/40*18 Gumik

 
>> EseményAlfa156SW // Alfa 159 sw // 2012-05-02

2012. 04.25-én birtokunkba került ez a gyönyörű 159-es. Imádjuk, azóta alig tudunk kiszállni belőle..

 
>> Szervizmsd // Alfa 147 1.6 TS 16v Distinctive // 2012-03-16

Bár ez már több, mint másfél hónapja volt, a költségek nyomonkövethetősége érdekében dokumentálom az első nagyszervízem. Na meg persze azért, hogy nehogy azt gondolja valaki, hogy én itt polírozom az emblémákat, miközben a kocsi meg szétesik. Szóval: cserélve lett a vezérlés, vezérlésmódosító, vízpumpa, olaj, szűrők, a bal első lengőkar és a gyertyák, illetve a váltó kicsit meg lett simogatva. A fékek a következő körre maradtak.

Itt jegyezném meg, hogy a számítógép megviszgálása során kiderült, hogy a kereskedő, akitől vettem tekerte az órát, hogy lépne legóba.

 
>> EgyébGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2012-05-01

-Kb 1 évet bírt a híres izzó... ennyiért felesleges kiadni 5000ftot! Vettem 2500ért xenon gázzal töltött jég fehér izzókat, de sajnos nem jártam szerencsével, mert hosszabb, mint az eredeti izzó, ezért nem fér be a helyére... Másnap vettem 600Ft/db áron az Obiban szintén jégfehér, de hagyományos kinézetű izzókat, jól mutat, végre nem sárgás fénye van a lámpáknak, nemsokára a helyzetjelzőt is lecserélem.

- ki lett cserélve a hátsó lökhárítón lévő jobb oldali prizma is, mert el volt törve... ez még az előző tulaj sara, még a lökhárítót is helyre kell majd hozni e miatt. A prizmát a netról halásztam, unokatesómtól megkaptam névnapi ajándékként :)

 
>> Tuning és extraGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2012-05-01

A neten akadtam rá egy hirdetésre, miszerint 156hoz való hátsó lexus stílusú lámpát megvehetek 10.000Ftért. Igaz, hogy használt, megnéztem karcolás nincs rajta, csavarok megvannak, el is hoztam. Beszereltük kb 1 óra alatt :) nagyon jól néz ki, igaz a jobb oldali egyik csavar menete el van törve, de a nélkül is stabil.
Íme a végeredmény, nekem nagyon tetszik :)

>> Autóápolásmsd // Alfa 147 1.6 TS 16v Distinctive // 2012-05-01

Az Alfa Romeo emblémákat valami nagyon vacak technikával készíthetik, mert nem láttam még 5 évnél idősebbet, ami ne lenne teljesen kifakulva. Így volt ez az enyémen is, amit bizony nem tűrhettem. :) Meg is rendeltem az Egyesült Királyságból a Csehországban gyártott alaktrészt az olasz autómra Magyarországra, így összeurópai összefogással ismét újként tündököl a kígyó és a kereszt. Hátul a műanyag takaróval, elöl pedig a ragasztással kellett megkűzdeni, de azért összességében nem tanusított jelentős ellenállást az autó. Ellentétben a közelemben élő emberekkel.

-Miért cseréled ki?
-Mert fakó és kopott.
-Hát... aha... és mennyibe került?
-17 000 Ft volt szállítással együtt.
-Te normális vagy?!

 
>> EseményZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-05-01

Na kellett sokat várni a következő negatív eseményre. Meg lett törve a kocsi bal eleje egy kicsit :( Skodás gyerek indexel-t jobbra, gondoltam bekanyarodik. Hát ő nem így gondolta és ment (volna) egyenesen.. kb 20 méterre lévő benzin kútra akart bekanyarodni.. de gondolta a fene.. Én meg elindultam, és adtam a verdának egy medve puszit..

 

Eljött az idő hogy ezt is megcsináljuk, faterral úgy döntöttünk hogy nem kezdünk mindenféle épitkezésbe ezért nekiláttam keresgélni az interneten, s találtam is egypár oldalt ahol egész jó árban kinálták a pléh-cinkelt garázsokat, de mielőtt megrendeltük volna meg kellet csinálni az alapot ,tehát nekiláttunk, egy napos munka volt, de készen lett ezután már csak meg kellet rendelni a garázsokat, faterét már másnap ki is szálitották és össze is szerelték természetesen ingyen :) sajnos az enyémre két hétig várni kellet mivel az enyém fél méterrel szélesebb ezért le kellet gyártaniuk fateré viszont szabványos három méter,nekem kellet a nagyobb hely ,mégis csak egy alfa :))aztán meghozták és szintén összeszereltéké, az egész projekt kb 1 hónapig tartott az előkészitő munkálatokkal együtt, szerintem nagyon megérte és fel is dobja az udvart, de a lényeg hogy az autó száraz és védett helyen van :)

 

Hát ezzel szépen beszoptam. Most a ki- és bemenő furat méretei jók az új szűrőn, igaz kicsit hosszabb maga szűrő ill. az átmérője is nagyobb. A tartókonzolba bele is fért, de a konzol összehúzása után azért nem úgy állt ahogy kellett volna. Mindenesetre felpróbáltam.
Gyújtás + immo ki, benzinnyomás megjön és a bemenő oldalon szivárog a benya.
Bemenő oldalt lelazítottam, megnéztem a rézgyűrűket, nem tűntek problémásnak. Vissza minden, megint próba. Most már spriccel a benya.. Már az jutott eszembe, hogy lehet, hogy szar a szűrő és nem enged át, vagy nem eleget, mert csak a bemenő oldal szivárog. Lelazítottam, a kimenő oldalt, ott is jött a benya, szóval az áteresztéssel talán nincs gond.
No, akkor régi szűrő vissza, próba, megint spriccel, de most már látszott egyértelműen, hogy a belső rézgyűrű mellett. Bemenő ág le. Néztem a gyűrűket nem láttam különösebb problémát. Sikerült találni 1,5mm vastag pont illeszkedő rézgyűrűket (ami benne volt, 1,14mm volt). Bemenő ág vissza, próba és minden OK. Meg is járattuk a motort pár percig, közben folyamatosan sasoltam, semmi szivárgás szerencsére.
Így most a régi szűrő került vissza, mert este 9kor már nem akartam még1x megbontani. :) Először szerzek be rézgyűrűket, aztán majd fel lesz rakva egy új szűrő.