Blog

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-12-20

Megérkezett (1220) ~40db fali naptár, amit becsomagolás után postáznom kell a 156-os topic lakóinak, akik remélhetőleg még karácsony előtt megkapják, és betehetik a fa alá a jövőévi naptárt.

Az akksi is megadta magát a mosó szivattyúval egy időben, csak ezt a szivattyúval ellentétben nem sikerült életre lehelni. :) Így most kapott egy új Exxide 74Ah-s akksit (56Ah lett volna még, de mivel 62Ah az ajánlás - ha jól emlékszem - inkább a nagyobban vettem).

Mivel kezdő hülye gyerek módjára, elfelejtettem feltölteni téli ablakmosóval a tartályt és így még a nyáron, az olasz nyaraláskor vásárolt koncentrátum keverék volt benne, szépen belefagyott a lötty. Mikor belefagyott nem volt lehetőségem meleg helyre menni, de útközben szépen kiolvadt, majd működött is a szivattyú. Ekkor töltöttem is rá téli szélvédőmosót, de következő hétvégére megint gebasz volt, nem működött a szivattyú. Gondoltam megint belefagyott, ezért garázsba álltam olvasztottam, leszívtam. Feltöltöttem (már tiszta) télivel, de nem működött. Szivattyú nyekk.
Így hétvégére meg volt a program. Lötty leszívás, szivattyú vizsgálat. A szivattyú nem meg volt fagyva, hanem valamiért szorult a tengely. Miután sikerült lepattintani az alját (ami a rotornak a fedele), könnyebb volt forgatni a tengelyt. Egy negyedórás kézi forgatással + kenő anyag hozzáadásával szépen helyrejött és már magától is sikerült megforgatni, majd teljesen magára talált a jelek szerint.
Vissza is tettem a helyére, próba... Szivattyú megy, de nem spriccel. Gondoltuk a csövekbe is bele van fagyva még a jó kis nyári lötty. Beindítottam a verdát, letakartuk az ablaktörlőknél egy pléddel, hogy jobban melegedjen a spricni rész is, kb. 10 perc járatás után végre megérkezett a lé a spricniből is. Jól kinyomattam, nehogy véletlenül még maradjon belőle a nyáriból.
Azóta is működik, de mivel nem sikerült kideríteni a szorulás okát, tartok tőle, hogy bármikor bekövetkezhet. Mindenesetre most teljesen jó.
Jó tanulópénz volt... :)

Ma reggel nehezen indult be a motor, illetve beindítás után világított a sárga "motor" lámpa. Kitörölték a hibatárolót, egyelőre minden rendben :)).

 

Végre nem kis idő után felkerült a helyére a felbuktatható garázsajtóm is. Kapott új csapágyakat, zsírt, meg borítást is, olyan lett, mint az új, remélem gond nélkül használhatom, hogy védve legyen a kicsi kocsim a hidegtől :P

 
>> SzervizSzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2010-12-20

Ma ismét Csörinél jártam Várpalotán szervizen és néhány javításon:
Amik cserélve lettek:
-motorolaj Selénia Racing 10W-60
-olajszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
-termosztát
-fagyálló
-lambdaszonda
-levegőmennyiségmérő
-első féktárcsák (BREMBO)
-első fékbetétek
-alsó motorvédő borítás
-hátsó kipufogó dob
-szelepfedéltömítés
-bal oldali ajtóvilágítás

Ezekenkívül még a műszerfalvilágítás is javítva lett.
Természetesen most is gyári alkatrészek lettek felhasználva a javításhoz.
Ismét ezer köszönet Csörinek és Édesapjának az egésznapos munkájukért!

Km óra állás: 80.615km

A mosásra sajnos nem maradt időm,de hamarosan...

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-12-20

Így év végére a munka nagyon megszaporodott, kevés időt töltöttem itthon, így arra sem volt időm, hogy beüljek az autómba. Lévén a munkahelyem szinte egy köpésnyire van, oda nem kocsival járok. Mától viszont szabadságon vagyok, ideje volt beröffenteni a kisautót. Csakhogy nem indult. A több, mint 3 hét állás - na meg hogy rajtahagytam a riasztót - megtette a hatását. Hiába állt garázsban, így a zord hidegek elkerülték, az akku lemerült. Nem teljesen, de éppen annyira, hogy már ne tudjam beindítani az autót. Körbetelefonáltam pár ismerőst, de mivel munkanap van, sokan melóztak, aki meg nem, az kikapcsolta a telefonját. :-) De végül sikerült Föcköst elérnem, aki el tudott szökni pár percre a melóból. Hozott magával bika kábelt is. Odatartotta az aksihoz a kábelt, és már indult is a motor. Hálás köszönet érte! :-)

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2010-12-19

Ez is megszületett! Mivel a normál méretű tábla egyszerűen ocsmányul mutat bármelyik Alfán nemhogy a Giuliettán ezért mindjárt az átvételkor elindítottam a "motorrendszám" ügyintézését! Három hét alatt el is készült szerintem nagyságrendekkel jobban mutat:-)))))))

Nagyon zavart már, hogy koszos a drága ezért dacolva a mínuszokkal elmentem lemosni a verdát hát mit mondjak nem kellett sorban állni viszont az öblítővíz azonnal rá is fagyott még az a szerencse, hogy be tudtam állni 2 órára egy jó meleg műhelybe.....nem sokáig volt tiszta mivel indulnom kellett Pestre sebaj legalább a sómaradványokat eltüntettem.....utálom a telet ilyen szempontból:-(

Szép kerek számok no comment:-)