Blog
Megosztanám a tegnapi nap sikertörténetét!;-)
Régóta szemezek a termpomattal, piszok kényelmes a 156 ülése, de a folyamatos gázon tartott lábam 2 óránként begörcsöl, és meg kell állnom - pedig fáradt még egyáltalán nem vagyok.
Beszéltem Zolival (Kispest elég közel van hozzám;-) ), az volt a véleménye, hogy ha szerzek tempomat kart, valószínűleg gond nélkül be lehet tenni, és egyből működni fog.
Nagy nehezen szereztem (a péceli bontóból 15k HUF-ért), Zoli ingyen beszerelte (oké 10 perc volt, de akkor is jófejség, na). És lőn csoda:
1.: kábelezés benne volt a kocsiban
2.: a visszajelző led is benne volt, és működik is
3.: szoftveresen is minden ok
Szóval van ezennel tempomatom, és a legjobb, hogy 15ezres befektetéssel még emeltem is a kocsi értékén, egész szépen;-)
Ma felkerültek a téli kerekek. Kriszking cartárstól sikerült beszerezni az acélfelniket még szeptemberbe.Örültem neki, hogy olcsón sikerült hozzájutni( 20000Ft) :)), aztán pár hétre rá kiderült hogy elkaptak gyorshajtásért :(( +30000Ft. Ma megvettem rá a gumikat Semperit Speed Grip 185/65 R15 szereléssel együtt 64200Ft.
Ma elkészült az ismét megkomplikált futóműszervízelés.
Úgy volt, hogy csak szilentezni kell az első lengőkarokat, de csak kiderült a szétszedéskor, hogy a talpasok is készen vannak. Ott voltam az átnézéskor, tényleg nem adta ki megemelve a kis gonosz, nem moccant semerre. Szétszedve meg vagy egy centit...
Úgyhogy a szilentkészletet félretettem a következő alkalomra, és gyorsan szereztünk két lengőkart. Holnap kell a verda, úgyhogy nem értünk rá sokat jógázni az ügyön.
Végül cserélve lettek az alábbiak:
első lengőkarok
jobboldali kormányrúdfej
bal első motortartó bak
bal hátsó lengőkarcsapágy
olaj, olajszűrő
Egészen korrektül egyben van érzésre az autó, sokkal finomabban
veszi a döcögős utat. Most nagyon korrekt a futómű, nincs az a kellemetlen
szétrázza a belem érzés. Ennyit számít, hogy hangtalan. Persze a kormányzáson
is éreztem már, hogy nem az igazi, most elmúlt az a fura nyúlóssága ami az utóbbi
időben már érezhető volt. A kedvenc körforgalmamon 10-zel gyorsabban mentem át, mint szoktam :-)
Holnap pályán is kíváncsi leszek, hogy mekkora a különbség. Ennyire egyben nem is volt még nálam sose.
Jövőhét: fékgenerál
2010.10.26-án meg lett ejtve a szerviz.
Kapott:
- olaj (Selenia 20K),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő.
A futóművet is beállíttattam.
Mivel használtként vettem megnézettem mennyi km van benne valójában.
Óra szerint: 41 519 km. Diagnosztika szerint: 39 432 km
Mai napon friss műszakit kapott a vas csontnélkül újabb két évig rohangálhat.
Hát el jött az ideje hogy a futóműhöz is hozzá keljen nyúlni:-}Nyöszörgött,kopogott,és elkezdte enni a jobbos gumi belső szélét:-{Meg hát jön a vizsga!Ki kellett cserélni a két felső lengőkart! (205500Km.)
Ma szétszedtem az ablakmosó rendszerem, mivel sokáig nem jött víz a fúvókákból, így szárazon törölt a lapát egy jó ideig, ami ugye nem igazán jó dolog.
A pollenszűrő feletti burkolat levétele után hozzáférhetünk az Y-elágazóhoz, ami a folyadék egyenirányítását végzi.
A megoldás iszonyúan egyszerű, egy pici stiftet nyom el a víznyomás egy rugó ellenében, a szerkezet tövében egy szilikongyűrű tömít. Nos, nekem ezt a gyűrűt valami feloldotta, és egy ragacsos massza maradt csak utána, ami minden irányban akadályozta a folyadék áramlását. A megoldáson még gondolkodom, kezdetnek irány a helyi autósbolt, és ha egy mód van rá típus-azonos alkatrészt próbálok beszerezni.
Voltam boltban, vettem egy univerzális darabot, azt betoldom az eredeti elé, és elvileg jó lesz.


