Blog
Így 10 év Alfázás után úgy gondoltam ideje egy "rendes" Alfát beszerezni. Némi keresgélés után az eredmény ez a bordó Öszvér lett. Szép állapotban van és az előző tulaj költött is rá jócskán, úgyhogy már csak pár dolog maradt:
-Szelepállítás
-Az egyik emelőbaknál lakatolni kell
-A szélvédő teteje rügyezik egy kicsit
-Pár műanyag elem elhagyta magát a beltérben
-Xenonosított fényszórók (én kérek elnézést..)
Inkább esztétikai problémák:
-Elég "pimp" felnik vannak rajta. Akinek mégis tetszenek egy garnitúra gyári Speedline-ért viheti őket :)
-"Tyúning" matricák a szélvédőn és a hátsó ablakon. Azt hiszem ez orvosolható a legkönnyebben.
-Sportdob. Az első öt percben remek, ahogy röfög. Negyed óra után idegesítő. Szintén cserealap, ha mégis kell valakinek.
-Az első lökös egy késői évjáratú Superről származik, mert bronz díszléc van rajta. Ez is cserebere tárgya.
Egyelőre ennyi. Folyik az ismerkedés..
17 Alfa társaságában újra értelmeztem a vezetés alapjait! :-) Hasznos volt! :-) Ajánlom mindenkinek! :-)








(0921) M0, kavics a szélvédőmbe :S, szerencsére nem repedt meg, de el kell vinnem kijavíttatni..
Ma új kuplung szettet (Valeo) és kinyomócsapágyat (Sachs) kapott az autó. Télen néha fémes, súrlódó hangot adott a kuplung, ami a már beteg kinyomócsapágyra utal. És már volt benne kb. 110.000km is, valamit jó pár kartárs blogjában olvastam már szétesett csapágyakról és beesett kuplung pedálokról. Azért, hogy ezt elkerüljük, a csere melett döntöttem.
Csöri szerint azonban annyira nem volt még oda, bírta volna még ideig-óráig, de valószínűleg, a lehető legrosszabb helyen és időben esett volna szét. És persze nem akkor kell cserélni, mikor már trélerre van szükség.
Természetesen a cserét a Csörgő Szervízre bíztam. Köszönet a szakszerű munkáért!
(a képeken a kiszerelt gyári kuplung szett és kinyomócsapágy látható)



végre egyszer sikerül elkapnom egy ilyen pillanatot! 130ezerrel vettem az autót és most ennyi van benne ( ÓRA SZERINT) :D

Beírom a blogomba, hátha valakinek kedve támad olcsóbban autózni. Egyik ismerősöm említette egyszer, hogy Etanolt tankol az autójába 50-50%-ban benzinnel keverve. Mivel a boxermotor nem a gazdaságosságáról híres, gondoltam letesztelem az E85 üzemet én is. Szóval, ahogy fogyott a benzin, mindig E85-tel pótoltam. Ez addig ment, míg nem csak tiszta E85 volt a tankomban. Mindez semmilyen átalakító vagy hozzányúlás nélkül. Érezhető volt egy kis teljesítmény csökkenés meg többletfogyasztás, de a 100 Ft / liter árkülönbség mellett elenyésző volt. Sokan rémisztgettek, hogy tönkre megy az AC, megeszi az üa. csöveket, stb. Immár fél éve járok E85-tel úgy, hogy 1 egység benzinhez 3 egység E85-öt tankolok. Kb. 3000 HUF / tank a megtakarítás és ezzel a keverési aránnyal alig észrevehető a különbség. Tiszta E85-tel az a gond, hogy hideg motorral állhatsz 5-8 percet a ház előtt, míg kicsit bemelegszik a motor, mert hidegen nem akar menni. Ez akkor is igaz, ha kint 30 fok van. :) Viszont ha 10 liter benzinre tankolsz 30 E85-öt, akkor pöcc-röff és mehetsz.
A motor hangja halkabb, mint benzinnel. Dugóban araszoláskor a felmelegedett motor nem csörög, amire előtte hajlamos volt. A kipuffogó rendszerben nincs korom. Az olaj színe csere előtt is csak halványbarna. Összefoglalva az 1.6-os 103 LE-s boxert nyugodtan lehet mindenféle drága átalakító nélkül E85-tel használni. Ez az én tapasztalatom. Remélem hasznát látja más is!

Nézelődtünk a gyertyák környékén....rendben.
Első képen az érdekes barnás "+oldás" az lmm és a pszelep között 1 hiba kiszűrésére született! :D:D


Ma leadtam a papírokat a Kelet-Pestnél.
Úgy néz ki nem akkora a kár mint első pillanatban tűnt: ugyan a lökős és a bal első lámpa valóban cserés, a sárvédő nem sérült és a mocitetőnek is csak a beállítása ment el kicsit (valszeg a lökős elmozdulásakor a zárszerkezet arrébbhúzta).
Az autó járóképes és a hűtő sem kapott semmit, ill. a futóműnek sincs semmi baja.
Innentől a biztosító szokásos tökölésén múlik mikor lesz újra szép a paripa.