Blog
Hát olajcserének indult, de közbeszólt a kuplung :( ; így hát Csöri cartársnál látogatást tettünk, szerencsére 4 keréken jutottunk le. A következő orvoslatok lettek végrehajtva:
- kuplung tárcsa
- kettős tömegű lendkerék
- bal felső első lengő kar
- olajcsere
- szűrők cseréje (gázolaj, levegő, pollenszűrő)
170.500 km








Hátsó dob cseréje és tartó bilincs javítása a Dinamit Kipufogónál.
Koccanás hibáinak javítása első lökhárítón, a bal oldali visszapillantón és ajtón teljes fényezéssel.
Ismét voltam a Csörgő szervizbe az autóval, illetve úgy helyes, hogy leküldtem az autót, mert megint nem volt időm lemenni. Ott kellett hagyni éjszakára, mert nem bírtak az ajtópánttal, mivel sajnos eltört. András bácsi volt olyan rendes, hogy küldött nekem másikat, de mint kiderült két fajta pánttal gyártották az autókat, és persze a kettő nem volt azonos. De végül a kettőből lett egy csinálva, és most jó. Be lett állítva a futóművem is mert nagyon ette a gumit. Sajnos idő hiányába ezt nem Csörire bíztam, hanem egy futómű szervizre Fehérváron. Hát nagy hiba volt, mást engedni hozzányúlni az autóhoz, mert 8mm volt az elejébe. Többet tényleg nem teszem !!!Hihetetlen mennyi a kontár nem hozzáértő ember. Még szerencse, hogy Csöri ennyire közel van hozzám. Bár valószínű, hogy inkább autóznék jó pár száz kilométert is, azért, hogy Ő szervizelje az autómat. Így nem csoda, hogy elfogyott. Át lett nézve a teljes futóműve az autónak is. Egy bal első kutyacsontot kivéve semmi baja nincsen. Mivel gyárit nem tudott szerezni a Dr. csak valami másik fajtát, így a jövő héten vissza ugrok egy cserére, addig még bírja, mert annyira azért nem veszélyes, csak idegesít, ha valami nem jó az autón.


Gondoltam, hogy a lentebb említett csikorgást orvosolni fogja a hosszbordás szíj és annak feszítőjének a cseréje. Rosszul. Ugyan a szíj "kritikán aluli" állapotban volt, csak úgy, mint az ékszíjvezető görgő, de a csikorgást nem ez okozza. Ami hiányzott a cseréből, az egy másik feszítőgörgő, még ez csikoroghat.
Ez lesz a következő.
km: 183.825
Már el is tűnt a matrica. Egyszerűen lemállott. Még annyi látszik, hogy Kele i Vég.
Ki lett cserélve a szervokormány folyadéka, és a váltóolaj.
A váltóé szép tiszta volt, de a szervo a szép piros helyett valami sötét sár szerű lé volt. Most a folyadékok mindenhol felfrissítve.
km: 103001

2 db első lengőkar csere , első lengéscsillapítók cseréje, toronycsapágy csere,
stabszilentek cseréje.futómű állítás.hátsó lengéscsillapító csere.





Egy sima olajcserének indult az egész, de aztán egy kicsit elszaladt velem a paci! :-)) Kezdődött azzal, hogy megrendeltem az Oilcom.hu oldalról a 6 lityi Selenia 20K Alfa Romeo olajat (1L/1860,- + 5L/8600,-)! 1L-el mindig többet szoktam venni, ha kell, akkor után tudjak töltögetni! Aztán megvettem az olaj- (1429,-) és levegőszűrőt (2274,-)! Kellett venem még gyertyákat is, mert az előzetes szemrevételezés alapján nagyon nem voltak jó állapotban! Fekete kormos volt az összes! Először nem igazán értettem, hogy miért, de aztán a Cartársak és a net segítségével kiderült, hogy hőértékileg nem passzolnak a mocimba! (Itt van egy kis okosság ezzel kapcsolatban!) Na f@sza, kellett nekem Brisk sportgyertya, darabja 3500ft-ért! :-(( Ezek után nekem nem kell a flanc, vettem bele a szent manual által ajánlott Champion C6YCC (929,-/db) típusú gyertyát (mivel Golden Lodge már nem kapható)! És ez még mind semmi! Az olajhűtőhöz kellett csináltatnom két csövet is, mert a régiek teljesen elöregedtek és szivárgott rajtuk az olaj! Jó! Csövek az olajszűrő bakról leköt, olajhűtő a csövekkel együtt leszed! Innentől volt "érdekes" a dolog, mert az olajhűtőről már nem tudtam leszedni a csöveket, ill. a hollandereket nem lehetett meglazítani! Na mondom nehogymá' kifogjon rajtam két db cső! Olajhűtő satuba befog és adj neki! Jah, le is szedtem mindkét csövet, csak éppen a hűtő "csöcseiről" eltűntek a menetek! Telefon Marklar-nak, hogy küldjön bontott olajhűtőt! Igen ám, de ő is levette az egyik csövet és ugyanúgy eltűnt a menet, mint nálam! A másik csövet már nem is piszkálta! Na most mi legyen?? Érden megjavíttatta az ő hűtőjét, én meg elküldtem neki az én hűtőmet cserébe a 8.000ft-os javítási költséggel együtt! :-/ Oké, olajhűtőm már van (köszi Marklar), most még csöveket kellene hozzá gyártatni! Ezt Székesfehérváron tettem meg a Hidraszer Kft.-nél! Ott még elkértek a két csőért 6.000ft-ot! A fent hagyott csövet úgy kicserélték, hogy nem szedték le a csatlakozást a hűtőről, nehogy arról is lenyalódjon a menet! Hát ennyi! Ma meg kicseréltem és összeraktam mindent! :-)
Km óra állása: 105284 Miles
Régi óra szerinti km állás: 210568 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 59695 Km (37093 Miles)
Következő olajcsere 111498 Miles óra állásnál! :-)












A mai napon kb.1 hét halogatás után vettem izzót a csomagtartóba és ki is cseréltem. :)