Blog

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-09-12

148000. alfás km. (0912)

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-09-13

Majdnem két hétig jártam papirok nélkül. Az ok prózai volt: a rendőrségen nem tudták megmondani, hol vannak a papírjaim. A pozsonyiak szerint már elküldték, a szerdahelyiek szerint még nem érkeztek meg. Ez egy műen generált gond, a pozsonyi ugyanis nem Szerdahelyre küldi a papírt, hanem Nagyszombatba, hogy minél több bürokrácia keletkezzen és legyen munka, amit ki lehet mutatni. Szeptember 8-án elhatároztam, hogy most már muszáj beutaznom a rendőrségre, mert 9-ig volt érvényes a papír, amit a rendőrtől kaptam (a gumicsere után az autó alkalmas a közlekedésre...), viszont a rendőrség csak hétfő-szerda-péntek van nyitva.

El is indultam reggel 6-kor, mert 7.30-kor nyitnak és első akartam lenni. 6.40-kor én voltam 22. Azt hittem megüt a guta, a mellettem megállás nélkül pofázó kamionos szerint ők 5-kor jöttek. Ez már betegség. Szerencsére a rendőrök pontosan nyitottak, és alig 10-en álltak a sorban, így az elsők között jutottam be. Megtudtam, hogy a papírjaim még nem érkeztek meg, így mehetek haza és jöhetek pénteken. Kérdem és pénteken már biztos itt lesznek, ha 2 hét alatt nem értek ide? Azt nem ígérheti. De várjak azért, mert megnézik az új gumijaim. Ok, vártam 40 percet, a hölgy megnézte a gumikat. Mondom, akkor én megyek is haza, jövök pénteken. Néz rám: de nem ezzel az autóval. ??? nézek rá. Hát pénteken már nem lesz érvényes a papír, jöjjön vonattal. 20 éve nem ültem vonaton és nem is tervezek ilyesmit, így kértem írja fel, hogy jó a gumi és ha megállítanak, valahogy kibeszélem magam. Erre felírja a papírra, hogy gumi új, de nem ellenőrizhető a méret. Mondom hogyhogy nem? Hisz nézzék meg a papirokban! Na jó, de nincsenek papirok. Ha akarom, álljam ki a sort és megnézik a számítógépben. Másfél órával később már az 5. embert intézték, én még mindig a 22. Aztán valahogy begyorsult a dolog is alig 3 óra múlva sorra jutottam. Megnézték a számítógépben és felírták, hogy a 215/45/R17 jó az autóra.

Ennyi siker mára elég is - gondoltam. De ma velem voltak az angyalok. Az egyik csendes rendőr, megsajnált és addig kotort a postán és a szemétben, míg egyszer csak kihúzta a papírjaim. Hurrrá!!!! Közben kiírtam a kérvényt, hogy változtassák meg az autó papírjaiban az én címem, mert az bizony oda is be van írva. Én naív, azt hittem az autó papírjaiban az autó adatai vannak, de nem, a címemnek muszáj ott lenni. Ez egy nagyszerű módszer, hogyan beszedni még több pénzt, aki költözik, az biztos tele van bankjegyekkel, szedjük el tőle, amit csak lehet. A rendőr srác rendes volt, még mielőtt a kérvény leadtam volna, rákérdezett, hogy ez másik autó, vagy az, amivel jöttem? Kicsit hülyén néztem ki a fejemből, hát persze... Mert, mondja, az az autó, ami kinn van arany színű, a papirokban meg szürke szín van. Mivel nem ül a szín, ismét bevonják a forgalmit, mert ezt már szigorúan veszik.

Nyeltem egy nagyot, fejben már kombináltam. Mennyi évet lehet kapni hivatalos közeg súlyos testi sértéséért? Nem, nem éri meg. Mosolyogtam egyet: ha nem tetszik a színe, írja át... Nem, nem, a közlekedésügyi hivatal által kibocsátott papír számunkra szentírás, ha itt szürke van, akkor az szürke. Biztos hülyére volt törve és rossz színre festettem, próbáljam a Lopott autók ellenőrző osztályát, ha ők megállapítják, hogy a szín eredeti, akkor a Közkedésügyi hivatal átírja a színt, és annak alapján a rendőrség is átírja. Mivel ez soknak tűnt, egyenesen a Közkedésügyi hivatalba siettem, ahol a hölgy szokatlanul rendes volt. Bár az is lehet, hogy az ok az volt, hogy megmutattam neki, mennyi hiba van a papirokban (Alfa Tomeo, Peugeot motor, 5-ös váltó....). Megígérte, hogy mindent javít a papirokban - péntekig. Kivéve a színt. Az autó hivatalos színe ugyanis Grigio - Luca di Bosco. A Luca di Bosco-t nem lehet lefordítani, az biztos valami marhaság, marad a Grigio, ami szó szerint szürke, így nekem szürke autóm van és punktum. Ezek szerint van még egy lehetőségem - átfesteni az autót. Mivel ez túl körülményesnek tűnik, egyelőre nem csinálok semmit....

 
>> EgyébIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2010-09-12

Természetesen nem indultunk el időben és csak egyre értünk le a találkozóra, de nagyon nagy élmény volt! Az idő széped kiderült Adony után és olyan jó érzés volt a 6 főúton saját -kényelmes- tempót autózni, hogy már az megérte volna.
Mikor beértünk a városba még nem tudtuk, hogy hol is lesz a találkozó. Megálltunk egy pékség előtt, ahol láttam egy Alfa Spider-t. -Valaki szerencsétlensége a mi szerencsénket jelentette.- A tulajdonos hamar megérkezett és útba tudott igazítani a tlálkát illetően, viszont az Ő lova felmondta a szolgálatot, így megpróbálták a segítőjével hadra fogni a rakoncátlankodó Alfát.
Mi könnyen oda találtunk. Nagyon szép az a park. A pörkölt hihetetlen finom volt.

-folyt köv!

 
>> EgyébIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2010-09-12

Ma kocsiztunk egy kicsit a kedvesemmel a veresi medvefarmra. Aranyosak a macik! Igaz mézet nem vettünk nekik, de jó sok fényképet készítettünk róluk.
Szegény gépezet, a remek időjárásnak köszönhetően elég koszos... Na majd holnap! :)

 
>> EgyébIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2010-08-11

Németországban belevágtak 120eKm-t az autómba. Mikor megvettem, hihetetlenül feszes volt és csendes. Az 1.8T.S. soha nem volt ilyen csendben, pedig odafigyeltem rá is. Na el sem értem a 10-eKm-t, már hűvösebb időben hallom a stabrudat és alászedett kormánynál mintha az egyik alsó gömbfej is koppanna! Most olyan csúnyát tudnék ide írni, azzal kapcsolatban, hogy ki és mit dugjon a vérhörcsögök ketrecébe, de az nyomdafestéket nem kímélése miatt hát... Szóval igen! A rézfán fütyülőjét!

 
>> SzervizMYSKHA // Alfa 156 1.6 Ts // 2010-09-12

Elég ronda hangja volta gépnek.Zé.mester analizálta és generátorcsapágy a bibi..Megis gyógyitotta,volt két hibajelzésem is motor és a légzsák,törölte pedig elisfelejtettemneki mondani... :-)Tökéletes munkát kaptam! :-) nagyónjóhangjalett a mocinak... :-)

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-09-12

Ismét ellátogattunk Budaörsre a szlalomversenyre. Az egész heti esős idő után meglepő volt a reggeli napsütés, ezért bár koszos autóval, de elgurultunk a rendezvényre. A szokásos jó hangulatban telt, bár az egész heti rossz idő után elég kevesen jöttek el. Egy mért kört mentem az SW-vel, de inkább olyan pályatanulós történet volt ez, az időm sem lett fényes. Aztán GabCsi autójával is nyomtam egyet, hát, az sem lett sokkal jobb. Utána Haro ajánlotta fel a lehetőséget, na, annak a körnek már volt értelme, és ha nem hárman ülünk az autóban, akkor még talán a dobogóra is lett volna esélyem. Megpróbálkoztam idén is a macis ügyességi versennyel, de idén sem jártam sikerrel. A két lehetőségből először lassú voltam, másodszorra pedig leesett a földre a maci, így idén sem lett az enyém. Talán majd jövőre...

>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2010-09-11

2010.09.09-én új, Facet impulzus jeladó került a vasba.

 

Mivel az új LMM sem oldotta meg a rángatózást ezért már csak egy lehetőség maradt a szívósor megnézése. Sajnos ez egy egy napos meló de muszáj megcsinálni vagy új szívósort kell venni. Meg kell bontani az egész tetejét hogy hozzá lehessen férni a vezérlést is le kell szedni meg a magasnyomásút is :( A pillangó szelep után tiszta retek volt minden az 4-5cm lyuk helyett egy 1cm-es volt a szívósorban is káosz uralkodott...a műanyag lapátok nem zárhattak rendesen ezért történt a rángatózás alatt hogy az átlag fogyi felugrott 3L-rel tehát több anyagot kapott miközben a LMM a névleges érték felét tudta csak mérni...akinek euro 4-es dejzele van az 80-100e-ként pucoltassa ki mert jobb esetben szívosort kell venni, rosszabb esetben a lapátkák letörnek és bedarálja a motor... ha hidegen kis rángatások vannak vagy próbálja a fordulathoz igazítani a levegőt (ez is rángatás), ha a LMM rosszul mér, ha nagyobb fokozatba nyomatéknál berángat pár percig ne hogy vegyetek LMM-őt, porlasztót, motortartó bakot !!! szívósort kell pucolni vagy cserélni ha már szar! A költsége az egésznek a munkadíj + új vezérműszíj + szívósortömítés + 2 paszta meg rengeteg féktisztító :)

 
>> SzervizRobiik // Alfa 155 2.0 Tspark 16v // 2010-09-11

Megtörtént a hátsó kerékcsapágy cseréje, megszűnt a repülőhang, és a bódérázás :) SKF típusú került a régi helyére, ami már kézzel forgatva is gyönyörű hangokat adott ki magából. Maga a művelet nem volt veszélyes, csak közepesen voltak összerohadva a dolgok, közben kiderült hogy a hátsó fékeim bírni fogják egy darabig, a tárcsa újszerű a betétek vastagok. Egy szépséghiba van, mikor a régi csapágyról szedtük le a blokkolásgátló jeladóját az megadta magát, nem bírta a spiáter, így most nincs ABS, a jobb hátsó jeladó hiánya miatt. Fényképes dokumentáció sajnos most sem készült.