Blog

>> Szerviz☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-01-18

Ha már a xenonok végett szét volt szedve az autó eleje akkor már kicseréltem egypár alkatrészt amelyeket már korábban beszereztem

- kuplung munkahenger + fékfolyadék
- első lökhárító tartó jobb és bal
- hűttőfolyadék kiegyenlítő tartály
- és néhány vezetéken kellet pótolni a szigetelő szalagot

És végül a beltérben is kicseréltem a légbeömlőket és a belső kilincsnél lévő műanyag boritásokat is olyanokra amelyeken van króm a szélén.

>> Tuning és extra☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-01-18

Sikerült vennem gyári GTA projektoros xenon lámpát (D2S, 6000k, 35W) Peet156SW cartárstól nagyon jó áron. Nagy meglepődésemre ezek a lámpák fel voltak szerelve egykét extrával mint pl. bekapcsolásnál fel és le billennek majd beveszik a pozíciót úgy mint ha gyárilag lennének az autóban, aztán még van beszerelve mindegyik lámpához kondenzátor ami tartalékol ármat arra az időre amikor át vannak kapcsolva reflektorra hogy a xenon izzók ne maradjanak áram nélkül vagy a villantás idején. Ehez természetesen lett felszerelve fényszórómosó rendszer is, amit Whiteskull-tól és falcokc-tól vásároltam. Szerencsére az autó tartalmazta az ehez szügséges vezeték köteget is. Hogy a rendszer teljes legyen még be kellett szereznem egy időzítő relét és egy km óra nullázót amin nincs rajta a a fényszóró magasság álitó kerék, mert nálunk a pékek egy gyanúsan xenonos autónál azzal kezdik a vizsgálódást hogy megnézik van e ez a kerék merthogy a gyárilag szerelt xenonoknál ez nincs, mivel ezt a műveletet az elektronika végzi el. E mellé még került a refibe is xenon (H1, 6000k, 55W) aminek a vezetékei nem a kupakon keresztül lettek bevezetve hanem a lámpatest alján hogy a pékek ezen se akadjanak el és a ködlámpákba is ment xenon (H1, 6000k, 35W) A fényszórómosó rendszerhez még anyit hogy ez csak 2006-tól kötelező (EU-n belül) azokon az autókon amelyek gyárilag vannak szerelve xenonos fényszórókkal. Az öszes fényszórót saját kezűleg álitottam be mivel a munkahelyemen van erre alkalmas műszer , mert azért az is fontos hogy senkit ne vakítson ez a sok xenon fény :o)

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-01-18

A számlák alapján összesítettem az autó első számlás évét. Tanulságos, hogy mibe kerül ma magyarországon egy autó fenntartása. Egy viszonylag problémamentes, nagyon gondosan szervízelt alapvetően olcsó fenntartású autóé.

2009, kb. 25000km futásteljesítmény:

Üzemanyag: 462743Ft
Adalékok: 28370 Ft
Matrica 37200 Ft
Alkatrészek 295384 Ft (kuplungozás, kettőstömegű csere is volt)
Szervízdíjak 93565 Ft
Egyebek 3507 FT
Adók, biztosítás: 116120 Ft
Vizsgadíjak 22190 Ft

Összesen 1059079 Ft
Durván 42,4Ft/km
Ebből kb 17,2 Ft/km a szervízköltség (anyag+munka), ez kb tartható a tapasztalataim szerint minden évben.

Ezalapján 4év és 100000km alatt kb az autó vételárát rá kell költeni szervízben, vagyis ezalatt egy 3400000 Ft-os 100000km-ig hibátlanul futó hitelmentes újautó fenntartásával egyezik. 3.4M-ért kinek Astra, kinek Alfa...így van ez :-))

Az autón 2009-ben csak kopó alkatrészek, folyadékok voltak cserélve, váratlan meghibásodás, megállás nem volt.

 
>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-01-20

Ma végre megérkezett az új szett( Thunder 35W 6000K). Ebéd után be is pattintottam. Már rutinból ment, hamar megvoltam vele. :D Eddig úgy néz ki h nagyon jól szuperál (kopp-kopp-kopp :D :) 7ezer pénzt kellett ráfizetnem az előző szettre.

Csak a tanulság kedvéért :-) Kiderült mi okozta a második akku halálát nagyon érdekes és tanulságos: Szóval ott kezdődött, hogy az eredeti levegőszűrő direktszűrőre lett cserélve szép fémhuzatú gégecsővel, majd ezután valami oknál fogva egy fordított polaritású akku került a kocsiba. Ez azt eredményezte, hogy a saru hozzáért a csőhöz mely fém borításánál fogva kiváló vezető így az akku letestelt a motorblokkra és a motorháztetőre. Ezzel kinyírt két aksit! A probléma felfedezésében a spirálcellás akku segített, teljesítményénél fogva a zárlat olyan hőmérsékletemelkedéssel járt, hogy csütörtökön - amikor leállítottam az autót otthon - füst szállt föl a motorháztető alól! Nagyon megijedtem és halonnaloltó készülékkel a kezemben közelítettem a motorháztető felé, már a legrosszabbra készültem! Szerencsére „csak” a motorháztető szigetelése füstölgött, lángra szerencsére nem kapott :-)
A problémát egy „connection” akkusaru beszerelése oldotta meg.
Tanulság: minden átalakításnál körültekintően kell eljárni, mert adódhatnak nem várt hatások is!

 
>> SzervizDavidian // Alfa 156 1.8TS // 2010-01-18

Tegnap megkaptam Rómeót. Hazajött. A szervíz elég jól sikerült, sokminden lett cserélve viszonylag olcsóért. Új vezérműszíj, feszítőgörgők, vízpumpa, hosszbordásszíj, ékszíjtárcsa, vezérműtengelyszimeringek és szelepfedéltömítés. Ez utóbbira azért volt szükség, mert igen ramaty állapotban voltak és a szerelőm azt mondt, hogy ez mindenképpen cserélni kellene. így cseréltük.

 
>> Egyébszivagyerek // Alfa 156 1.9jtd // 2009-12-16

Ma kapott az autó egy új akksit,a gyári eddig bírta! :)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2010-02-15

Az elején kezdtem... már tavasztól megvan a HiFi cucc, viszont nem tudtam hatékonyan bekötni, zárlat volt, leégett, stb. most viszont másként csinálom.... valami a fejegységnél keresztbe van kötve, szóval még fogok vele játszadozni, mig rájövök. Amire szükségem volt, az manuálisan ki-be kapcsolható subwoofer vagy erősitő.... és hát. sikerült megoldanom. A kézifék mellett lévő hely, ami gyárilag a hátsó ablakok emelésének gombja szolgál erre. A kapcsoló köré dentacryl nevű szerből akartam egy műanyag tartót. Nehéz menet volt, kétszer kifogott rajtam a dolog. Először hungarocell lapból vágtam ki a negatívot, megpróbáltam kiönteni de az oldószer megette az egészet, másnap megpróbálkoztam a gipsszel, ami ismét kudarcba fulladt. A gipsz felszívta az oldószert, így az egészből nem lett semmi. Utána végső lehetőségként a fához fordultam.... rájöttem, hogy nem értek még eléggé hozzá. Ma gyurmából csináltam negatívot a kapcsoló-tartóról és lám-lám összejött.... végeredményben egy kemény vörös formázható műanyagot kaptam. Az alakítás még hátra van, egy csiszológép kell, mivel a reszelő nem a leghatékonyabb. Jönnek majd még képek és a végeredményt is megmutatom majd! Egyelőre ennyi.

mondtam, hogy jönnek még képek?

 
>> Szervizbeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2010-01-17

eddig szerencsémre csak két motorháztető emelőt, és egy aksit kellet vegyek,plusz némi apró szerelési költségem volt..(apró beállítások, tisztítások)

 
>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2010-01-17

Voltak leállások, nem nagyok, kicsik. Egy két csatlakozót kellett cserélni a biztositéktáblán, valamint a motortérben. Valamint le lettek kezelve az oxidálódott csatlakozók is. Igy már remélem nem érhet meglepetés.