Blog

>> Tuning és extraSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-03-23

Már régóta foglalkoztatott, hogy egy kicsit nyomatékosabbá kellene tenni a gépet, mert néha eléggé gyengének éreztem.
Ebből az okból látogattam el ismét az ATC műhelyébe (régi autómmal voltam ott). A régi munkájukkal meg voltam elégedve, ezért kaptak tőlem megint bizalmat.
A beavatkozás egy teljesítmény méréssel kezdődött, hogy legyen majd mihez viszonyítani, ami számomra máris meglepetéssel kezdődött. Az alap érték ugyanis 176,9 LE és 360,2 Nm volt. Ez mind szép és jó, és azt tudjuk is, hogy a multijet motorok kicsit erősebbek a gyakorlatba mint papíron, na de ennyivel!? :)
Aztán az ott dolgozó hozzáértők mondták, hogy valószínű a túl nagy kerékösszetartás miatt nem vekszik úgy fel a padra a gumi, mint normális esetbe és ezért mér kicsivel többet (5-10%). De ha ezt levonom belőle még úgyis kb. 160LE és 324 Nm. Na mind1, lényegtelen, úgyis a differenciára leszek kíváncsi gondoltam én.
Laptop fel, gyári adatok letölt, aztán az átírt progi vissza. Utánna ismét mérés a padon, és megint meggyőző adatok születtek: 209,5 LE és 464,5 Nm :))))
Tehát a differencia a kiindulási alaphoz képest + 33 LE és + 104 Nm :)))))
Elősször úgy próbáltam ki a kocsit, h nem árulták el, mennyit mértek padon. Mint mondjak....össze se lehet hasonlítani a régi kocsit + ezt az újat! Érzésre + 30 lovat mondtam, de a nyomatékot nem tudtam megtippelni mielőtt láttam volna a diagramot. A másik fontos dolog, h a kormolás minimális maradt, ami nálam szempont volt, és a motor tartósságáról is megnyugtattak.

>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2010-03-23

Újra életre kelt a váltóm. "Csak" az egyik bowden volt elszakadva. Ennek örömére egy alapos fürdést, viaszolást és takarítást csaptunk :)

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-23

Az 'Adok-veszek'ben találtam egy hirdetést, miszerint Szlovákiában 156-ost bont egy tulaj, egyből kaptam is az alkalmon, és rendeltem tőle két -pajzs melletti- légbeömlőt. A csomag tegnap (0322) meg is érkezett. Kisebb átalakításon fognak átesni, és a cadamuroéhoz hasonló formában fognak felkerülni ezüst színben, remélhetőleg még Esztergom előtt az alfa orrára. A gyáriakat nem volt szívem szétvágni, azokat inkább elrakom az esetleges visszacsere miatt, ezért rendeltem hozzá újakat.

[Költségeim: 1pár légbeömlő 4000Ft, posta 500Ft, utalás 196Ft]

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-23

Ma elmentem a lézeres futómű beállításra. A Megyeri úton van egy szervizállomás, ott dolgozik egy ismerősöm, elgurultam hozzá. Ő állította be tavaly is a futóművet. A gép azt mutatja, hogy minden tökéletes, a gyári előírásnak megfelelő. A tavaly beállított értékeket hozza a műszer, semmi nem ment el. Ismerősöm szerint ez a gumikopás a belső részen minden autónál előfordul, és nem kell aggódnom egyáltalán. Hát, remélem igaza van, és a megnyugodhat a lelkem...

>> Autóápolásystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-23

Nyílt egy új kézi autómosó a Röppentyű utcában Garage & Grill néven. Vagy lehet, hogy már régóta ott van, de én csak most fedeztem fel... :-) Az autó nagyon koszos volt, kellett egy takarítás neki. Meglepően jó áron dolgoznak a srácok, egy külső-belső takarítást kértem. Mondjuk volt valami akciójuk is... Lényeg, hogy nem volt drága, és nagyon korrektül takarítanak, teljesen elégedett vagyok, szerintem megyek majd még hozzájuk máskor is. :-)

>> EgyébALFI156 // Alfa 159 2.4 JTDM // 2010-03-23

2010.03.19. A kocsiba 59.000km.van.Ma felkerültek a nyárigumik.A négy kerék átgumizása került 2000Ft-ba.(unokatesóm a gumis)Meg lecseréltem a hátsó rendszámtáblakeretet ez kemény 1000Ft volt.

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-03-26

Ma este kicseréltem a műfa középkonzolt carbon look-ra . Nagyon tetszik! :)
Nemsokára cserélem majd a váltógombot és a kézifékkart is ha igaz szintén carbon look-ra. :) Kormány egyenlőre marad aztán majd meglátjuk...

Képek: előtte-----munka közben-----utána

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-21

Autómosás, előkészületek (0321) a kerékcseréhez. GT-től rendelt matricák felragasztása, a régiek helyére.

WD40

..szöveg, stb. később..

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-22

Lekerültek a téli gumik, és felhívták rá a figyelmemet, hogy az összes kerék belső fele kicsit kagylósan elkezdett kopni. Mivel ez nem annyira ideális dolog, gondoltam megnézetem rázópadon, hogy a lengéscsillapítóra milyen értékek jönnek ki. Bár furcsának találnám, ha az összes gátló egyszerre adta volna meg magát. A Speedy gyorsszervízben most ingyenes átvizsgálási akció van, ezt kihasználva el is mentem a Váci úton lévő műhelybe. A rázópad bár nem tökéletes, de elfogadható értéket hozott, vizsgán még simán megfelelne, de most nem ez a lényeg. Fel is lett emelve az autó, szegény srácok jól megszenvedtek ezzel, ugyanis a küszöb miatt nem egy egyszerű dolog megemelni az autót. De semmi nem lóg, minden a helyén, futómű hibátlan. Most már csak a kerék dőlésszögének ellenőrzése van hátra, másra már nem tudok gyanakodni. Viszont ez holnapra marad, majd elviszem lézeres beállításra az autót. Remélem megoldódik a probléma...

>> Egyébzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-03-22

Itt a várva-várt tavasz, végre lekerültek a csúnyácska vas téli kerekek, s felkerültek a nyári alufelók. Már a múlt héten elvittem a gumikat, meg a felniket a sárbogárdi gumishoz, hogy kicentírozza és "összerakja" őket. Ma pedig sor került a cserére. A felók kaptak új szelepeket is. Kiderült, hogy az egyik gumi eresztett a peremnél, de hamar orvosolva lett a probléma. Utána azonnal mentem Abára futóműállításra. Mint kiderült csak mérni kellett, minden okés volt.