Blog
Mivel hosszas keresgélés után sem találtam 16-os kerékcserét,így egy olcsó megoldást választottam:vissza raktuk a gyári fékeket és arra már felment a 15-ös. Feltöltöttem fagyállóval és téli szélvédőmosóval.
Na ma érdekes összefüggést fedeztem fel ebben a témában.
Ugyanis megint pár napja/hete tünetmentes az autó. Viszont ma ahogy a cég mosójában átnéztem a beázásban érintett helyeket, gondoltam utána csak végigcsapatom az autót, hogy lehozza a kavicsokat, sarat, sót.
Nos ez azzal járt, hogy szemből is adtam neki az ipari magasnyomásúval. A motorháztető fel sem nyitottam.
Nos innentől kezdve ismét megbolondult, nem kicsit.
Aztán egész nap zuhogott az eső, így folyamatossá vált ismét.
Így mostmár az jutott eszembe hogy vagy magát a direktszűrőt nem szereti, vagy sok vizet tud beszívni rajta alapbóll, vagy maga a szűrő van rossz helyen.
Mindenesetre mostmár sürgősen szerzek egy gyári légszűrőhűzat és visszaalakítom.
+ vészforgatókönyv, kedves Vittorio barátomnak az egyik V6 TB motorjáról kölcsönkérem az üzemanyagnyomásszabályzót..
Nos ma unalmas perceimben kicsit átvizslattam a vizesedő részeket.
Elöl felhajtottam a szőnyeget és megláttam a bűnöst, ahogy a képen is látszik az élben szétnyílt, talán rossz helyen lett megemelve. Egyébként itt volt már foltozva szóval lehet nem lett rendesen lekezelve a felület azért rohadt tovább. Na mindegy ezt gyorsan orvosolni kell..
A másik a csomagtartó. Nehezebb ügy, mondjuk ez a rész is volt javítva, egy régebbi blog bejegyzésben látható is. Szóval ami itt a képen látható az csak felületi rozsda, viszont egyértelműen jön be a víz. Én őszintén szólva nem látok sem repedést, sem semmit, és ahogy megmozgattam az a vízzáró "szellőző" sem engedheti.
Erre meg azt találtam ki, hogy rendesen passziválás után egyenlőre kikenem karosszéria tömítő pasztával, és után meglátjuk..





András bácsinak köszönhetően, beszereltem a pollenszűrőtartót a vasba, és így már szűrt levegő jöhet befelé. Mindezt abban a Karácsony körüli viharban sikerült megejtenem, így amikor éppen befejeztem a procedúrát, a szél belekapott a motorháztetőbe, és a tartóját kiszakította a kasztniból! REMEK! :-)
Hát sajna sikerült amitöl féltem. Megtörtént az elsö kocanás.
Hála a jo égnek nem nagyon veszélyes a dolog de nem megnyugtató.
De talán mielöbb meg tudom oldani.
Már csak egy hátso ajto kéne meg egy kis festék és kész.



Megvan az első Alfám!
/Kicsit vegyes érzésekkel/
Az autót Pápáról hoztuk ,kb. 400km-t autóztunk 6,9-es átlagfogyasztás. Első hibák:Termosztát ,bal első futóműben a szilent nyikorog,szerintem vezérlés is cserélve lesz. Jöhet a kötelező szervíz!Képeket majd csinálok.
Km óra állás :133700



Két hétig semmit nem költöttem a drágámra :) de csak ezért mert egy fűtött garázsba várt rám, amíg én egy csodaszép helyen voltam. Meg is sértődött, mert nem akart elindulni :) egy új aksit kért és az amúgy is rossz kuplungon is segíteni kellett. Hálás köszönet Zé-nek aki most is gyorsan segített!!!!
Lambdaszonda cseréje történt. Rángatott előtte az autó, be lett mérve a lambdaszonda, hibára vette a gép. Csere óta nem volt rángatás.
Zene ide vagy oda...szép a Pio..meg pirosan is világít, de rá kellett jönnöm, a gyári szebb. Úgyhogy, majd ha minden kicserélődik, ami fontos, ez lesz a következő befektetés.