Blog
Eltelt újabb csodálatos 2 év, így ismét az NKH színe elé járultam, hogy megadják Alfonznak az újabb 2 évnyi szabad rohangálás lehetőségét. Természetesen megkapta, most 2012. január 6-ig újra szabad a pálya. Ződkártya bevonva, viszont így is kevesebbet fizettem a mutatványért, mint két éve.
Köszönöm a segítséget Attilának!
Felvetettem GT kartársnak,hogy kéne nekem olajcseréhez matrica.Találtam is egy mintát amit ő átalakított Alfásra.Most már képben leszek mikor is volt olajcsere:)Nagyon szép lett!Köszi GT kartárs!!!


Soha nem hagyom télen behúzott kézifékkel az autómat állni, főleg hogy jópár évvel ezelőtt véletlenül úgyhagytam és jól összefagyott minden.
Azért is lepődtem meg hogy miután leesett az elő hó, és egy szép jobb kanyarban rárántottam úgy is maradt.. :) Mint kiderül mikor pár hónapja cseréltem, nem ment a helyér rendesen a bal gumi porvédő és bevizesedett, majd fagyott..
Ez az eset viszont végképp rávilágított arra, hogy hiába újak a tárcsák-betétek hátul, szart sem fog főleg a kézi, úgyhogy mindenképp vagy új féknyergek, vagy felújítás következnek..
Aztán lehet munkahengeekre bíznám a kéziféket is.. :P Csak ne lenne olyan költséges az ABS működését nem befolyásoló verzió.. :S
megint megszólalt a generátor szíj görgője, egyenlőre még csak 0 fok alatti hőmérsékleten hidegindításkor, de már biztos cserélni kell majd, listaára 22.000 HUF
Kupléung munkahenger felújító készlet beszerlése, ha megint erszt majd, sajnos cserélni kell a házát..
A napfénytető a múltkori beázás óta nem produkált semmit, pedig állt rajta 15cm hó, esett eső, szóval minden volt, de beázásnak legkisebb jelét sem produkálta szerencsére!
Viszont ettől függetlenül vannak bajok, pl. szarul áll, nem találja meg a középhelyzetét, stb. Maklárnál a bontásra szánt autókban szebben állnak az üvegek! :((
Szóval az lesz hogy:
1. Rá kell jönni hol a középállás érzékelője, mért nem működik.
2. Megpróbálni beállítani az üveget rendesen.
3. Hozni Maklártól üveget tömítéssel (Webasto)



Sajnos ismét vizes
1. A bal lábtér. És nem a radiátor enged, kifejezetten esős kocsikázás után vettem észre. Sajnos valahogy rá kell jönni honnan jön a víz.
2. A csomagtartó jobb oldala is megint vizes, most vagy a sebtiben történt foltozás adta meg magát vagy nagyobb ráfordítás nélkül sajnos ez van.
Mindenesetre hamarosan felveszem rendesen a kárpitot és megpróbálom helyretenni rendesen!
Ma túl voltam az olajcserén, de ezen az autón az sem gyerekjáték..
1. Ahogy kijött a leeresztő csavar, a 7,5 L olaj szinte kirobbant az autóból, kb. 1,5m-re sugárban, ekkora nyomásra nem voltam felkészülve, persze minden tiszta olaj lett, magamat is beleértve.
2. Mivel a teknő picit előre felé lejt külön meg kell emelni az elejét az autónak amíg kifolyik belőle rendesen.
3. Az olajszűrő lehetetlen helyen van, ugyan a letekeréshez hozzáfértem, kivenni viszont csak úgy lehet ha leszedem az olajhűtő felé menő olajvezetéket is.
KM óra állás: ?
Olaj: Castrol SLX Professional 10W40, 7.5Liter
Szűrő: Gyári






Nos a múltkori javítgatás után még egy darabig szarkodott az autó, és most megint beállt abba a stádiumba, hogy nagyon sokáig teljesen jó, aztán minden előzmény nélkül rángatózik menet közben. Jelenleg az üresben történő alapjárat ingadozás nem áll fent, csak menet közben produkálja, azt is nagyritkán. Ez összeköthető azzal hogy a múltkor újratömítettem az alapjárati csatlakozását a szívócsonkhoz. De ennél jobban már azt sem lehet, ráadásul még a gyári gumiágya ami alapvetően a tömítést szolgálja, az is teljesen hibátlan állapotú, szóval itt már nem kellene falsot szívnia. Mégis a tünetek erre engednek következtetni.
Vagy a másik jelöltem még a nyomásszabályzó, amit nemsokára ellenőrizni fogok.
Lehetőségként gondoltam még a rossz benzinszűrőre is, de állítólag az nem ilyet produkál.
Vagy, ne adj Isten magán a szívócsonkon lehet hajszálrepedés, ami még előfordulhat.
Nos,gondoltam kutakodok már egy kicsit ebben rángatózós, fordulat ingadozás témában.
Mert még az olajcsere előtt ahogy járattam alapjáraton magától elkezdte a rángatózást.
Szűkítettem a lehetséges hibaokokat a nyomásszabályzóra és az alapjáratira, ill. az ezekhez kapcsolódó csövekre. (volt ott egy mérnök Úr is, pont az Audiján cseréltek olajat, nézegette az autómat, és ő is ezt a 2 okot mondta rögtön)
Kicseréltem hát a szívócsonk és a nyomásszabályzó közti vákumcsövet. Nem lett az igazi még azután most sem, de jobb lett mint volt. Megigazítottam a párologtató szelep és a szívócsonk közti csövet is.
Erre beindítom, és azonnal kezdte a szarakodást, meg sem állt, 1100-2200 között izgatta magát.. Na mondom fasza, de mivel folyamatosan csinálja, így hiába mozgattam a csöveket nem tudtam egyértelműen kiszűrni hogy amiatt csinálja-e vagy sem.
Elkezdtem már hát az összes csövet átnézegetni és érdekes felfedezést tettem: a szívócsőről az alapjáratira menő csövet ha összenyomom, az összenyomás mértékétől függően stabilizálja az adott fordulaton az alapjáratot. És nem kicsit érezni benne a nyomást sem, és a sziszegés is onnan jön, de nem azért mert ereszt, hanem mert ekkora nyomás van benne. Nem tudom hogy ez normális szerintetek?
Nocsak , lehet valami szűkítő kellene bele, ami hiányzik esetleg? Applikáltam bele egy rögtönzött szűkítőt, de pár másodperc után megszokta, és folytatta a produkcióját.. :S
Na mindegy szarakodtam még vele egy ideig, persze mindig csak egyre rosszabb lett, a leállítások után nem akart elsőre beindulni, ahogy szokta, mint mikor a karbis autó megszívja magát, sőt olyan is volt hogy padlógázra "leröfögött"
Azért még megrángattam magát az alapjáratit is, és bizonyos mozgásokra abbahagyta a jelenséget. Na fasza, mert a rögzítésével már sokat szoptam.. És most megint ez a hiba? Nem hittem benne, mert körül is volt masszázva meg minden, de azért szétszedtem és újratömítettem, és a felfogató bilincsén is alakítottam hogy szorosabban fogja.
Első indításra ezután teljesen stabil volt az alapjárat, már azt hittem OK, de mikor megmozdult az autó újrakezdte persze.. Nem tudom azért, mert a massza még nem kötött meg vagy ilyesmi, de végig hazaúton ezt csinálta.
Szóval sokra nem jutottam, de az biztos hogy errefelé kell keresni a hibát!
Csak má baromira unom.. :S
De legalább a leengedett olajomra azt mondták a szerelő kollégák hogy nagyon szép színű, biztos hogy hibátlan a motor! :)