Blog

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-10-12

Nos, a legutóbbi megfigyelésem alapján a következőkre jutottam:
1. Első megállapítás - csal az óra + 10 fokot.
A megállapítás bebizonyosodott többszöri megfigyelés szerint is 60 fokról indul az óra.. Így ha 90-et mutat akkor 890 fokos, ha 100-at akkor 90. No para.. :)

2. Második megállapítás - fogy a víz. (egyben a 3. megállapításra is válasz)
Péntek reggel megzavartam a kicsikét, hátha látok valamit. Láttam.. Jött a gőz, de mire felnyitottam a motortetőt, meg is szűnt..
Viszont csöpögött a víz, megkerestem hát honnan! Az egyik hengerfejről a termosztátba menő gumicső bilincse nem volt ráhúzva mert megugrott rajta a menet.. Kicseréltem, és lehúztam, meg persze a többit is. Elég lazák voltak. + észrevettem hogy a legtöbb utólagos vízcsövön hajszálrepedések vannak. Ennyit ezekről, muszáj lesz valami minőségibb vízcsőkészletet beszereznem.
Nos ezek után rátöltöttem egy kis vizet is, 100km-re belement 1,5 L víz. Utántöltöttem és reménykedtem hogy mostmár jobb lesz a helyzet.
Ezután megjártam BP-et, a belvárosban 1 órás dugóval, majd Érden rátöltöttem a vízre. 280km-re elfogyasztott 2 dl-t!!! Ez már jó!
Viszont azt is észrevettem hogy a fűtőradiátor engedi a vizet, pedig ez már a hekkelt verzió.. :(

>> Tuning és extraPeti // Alfa 146 1.9 TD // 2009-10-12

András bácsi kartástól sikerült venni szárnyat .

 
>> Eseménytipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2009-10-12

A minapi, a nagyvad topic-ban történt csörte; valamint annak részemről történt megfogadása után, hogy próbálok ott kevesebbet nyávogni-ríni-rinyálni-nyavajogni ( pedig téma van rá bőven ;) ) - egy kellemesebb témájú bejegyzés:

Hihetetlen jó tali volt ismét, Andy és Mattyancs barátaim ismételt lelkes ostromlása után ( olyan vagyok, mint egy rossz qrva :) ) lelátogattam Kaposújlakra Nándi ( Mattyancs ) autójával KOLONC-ként, amit itt is köszönök Neki!

ALFI156 és csapata volt olyan jó fej ( mint mindig ), hogy fél órát vártak ránk a konvojhoz megbeszélt találkozó helyen. RESPECT! ;)

Andy és családja, Tottiék, Grando-ék és a többiek olyan szeretettel, hihetetlen finom ínyencséggel és jó hangulattal kényeztettek, amit nem igazán lehet leírni...

Egyszerűen csak: Köszönöm Nektek!!!

Sok jó ismerőssel találkoztam ismét, pár keresetlen szót válthattam sokakkal... Jó volt, na...

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-11

Hévízről hazafelé (1011) egy Alfa Romeo 8C 2300 Monza (Bburago 1/18, Gold collezione) tulajdonosaivá váltunk. :)

>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-09-23

+ egy ules az autoba
- egy liter fogyasztas

 
>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-10-11

Egy héttel ezelőtt ahogy bejöttek a relatíve hideg reggelek indítás után elkezdett villogni az izzítás-visszajelzőm de nem mindig volt, hogy egy napig semmi aztán megint jelzett hát rádugtam a műszert mely elég rejtélyes és zavaros: izzítás-fűtőmodul hibát jelzett! No mondom f@sza és elkezdtem a dízeles cartársakat faggatni mi is lehet ez? Szinte mindenki arra tippelt, hogy elszállt egy gyertya így beszereztem mindjárt négy vadiúj Boscht (szerencsére Made in France és nem török vagy kínai) no meg spec. gyertyakiszedő-crovafej-készletet és ma délután nekiálltam a cserének! Kicsit féltem mert ez a művelet egynémely (tdi+pd, cdi.....stb.) márkánál elég költséges javításhoz vezethet mivel a sz@r konstrukcióból eredően a gyertya inkább beszakad mintsem kijön így hengerfej levételt és komoly gépmunkát vonz magával! De nem egy Mjet JTD-nél itt 10 perc alatt ki lehet cserélni mind a négyet! A multiméteres mérés és a rossz gyertya kormos vége igazolta a csere szükségességét az első hengeri volt a ludas!
Km óra állás: 122000

>> Eseménypadocska // Alfa 147 Twin Spark // 2009-10-11

Ma délután hazafelé az M6-on a szívbajt hozta rám a drága! Hirtelen kigyulladt az akksinak a visszajelzője a műszerfalon és ugyanabban a pillanatban olyat csinált az autó, mintha 5-ből kettőbe váltottam volna
pedig hozzá sem nyúltam a váltóhoz. Mindezt olyan 170-nél...hát nem kicsit dobogott a szívem. Gyorsan leálltam egy pihenőnél, és telefonos segítséget kértem Csöri mestertől, akinek első kérdése az volt megvan e az ékszíj? Itt már aztán megfordult velem a világ, hát motorháztető fel, majd Csöri irányításával megtaláltam merre lehet a fránya szíj :) A helyén volt. Aztán mondta Csöri, üljek vissza, indítsam be... nah sehol semmi kivillanás. Letettem a telefont....megint villog....leállítottam, motorháztető fel..szíj a helyén :P ....megütögettem az akksin azokat a kis bigyókat, amivel rácuppan az autó...saru (?) és újraindít.... Hazáig semmi baja nem volt :) Arra viszont rájöttem, ha nincs neve, nem tudom szidni...mert a szarolasz, meg a szaralfa...az olyan általános. Hát mától Lujza a neve :)

 
>> Tuning és extraalfamate89 // Alfa 33 1.4 iE 8V // 2009-10-15

Elég igényes vagyok a zenei minőség terén, ezért teljes Hi-Fi tuningra adtam a fejem.Kezdődött egy Alpine IDA-X300-as fejegységgel.Követte előre és hátulra koaxiális szettek macAudio Mobil 915 a gyári helyre+elől még 2 "csipogó" macAudio Mobil T19(ők most a leggyengébb láncszemek).
A SUBbasszust is természetesen kellet javítani.Abból dolgoztam amim volt!Még 5 évvel ezelőtt vettem 2db macAudio Absolute 380-as mélyhangszórót mert pincepartikat tartottam.Ezekhez készült egy dupla zárt láda mely a 33ashoz lett tervezve.A kellő meghajtásról egy macAudio ZX1000-es monoblock erősítő gondoskodik.Elvileg ez az erősítő passzol a hangszórókhoz mivel rmsben mind2ő 500Wot míg max teljesítményben 1600Wot tudnak.Ehhez viszont megfelelő kábelezés is dukál.Így bekerült egy Audison Connection FPK 600-as kábelkészlet, a minőségi hangátvítelről pedig szintén Audison Connection RCA kábel gondoskodik.És a hangszórókábel is Connection.
Behangolás útánn meglepően jól szolt a rendszer még a diszkós gyorsabb mélyeket is gond nélkül visszaadta, a SUBokról pedig ne is beszéljünk..:)
Kapott még egy neonszalagot a kalaptartó aljára megvilágításnak, ám az sokat nem ér tervben van helyette zöld neon.
Röviden ennyi a történet, 2 hetembe került a művelet mivel csak hébe-hóba volt időm dolgozni rajta.Íme a képek:

>> EgyébImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2009-10-11

Marek cartárstól beszereztem 4 db. 15"-os acélfelnit, 195/55-ös téli gumikkal, majd felrakom, ha leesik a hó! :))).

 
>> SzervizVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2009-10-11

Hol is kezdjem...Hm.. Szóval juliusban WhiteSkull-hoz került a 75 mert mindenféle baj volt vele.. Minden folyadék az akksi savat kivéve folyt belöle.. Volt egy teljes váltócsere. Mindhárom Hardy tárcsát cserélni kellett. Meg a kitámasztó csapágyat is. Kapott 1 új üzemanyag tankot is. Meg 1 új müszerfalat is.Most minden müködik. Visszakerült a március óta hiányzó bal oldali első indexbúra is. Müködik az elsö ködlámpa is. Nem folyik már a motorolaj.. És a fékolaj sem. Ja és megjavult az ablakmosó tartálya is. És teljesen megjavult az elektromos rendszer is. Minden müködik. Ezer köszönet WhiteSkullnak és Falkonak valamint azoknak az embereknek akik segitettek beszerezni a rengeteg alkatrészt..