Blog

>> SzervizLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2009-08-14

Elvégeztük a kötelező olajcserét,és persze az ezzel kapcsolatos egyéb teendőket!
Km óra állás:67911km
Olaj:Castrol Edge Sport 10W60
Olajszűrő:Bosch
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Ezúton is köszi Runyónak a segítséget!!!

 
>> EseményDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2009-10-06

Ezzel a bejegyzéssel vagyok adósa magamnak és a nagyvilágnak (persze, akit érdekel:))
Az első komolyabb utja Liának Görögországba vezetett. Két hét alatt összesen kb. 4500 km-t tett meg, mindenféle probléma nélkül. A fogyasztása 6 liter alatt volt, gyakorlatilag minden tankolással több, mint 1000 km-t megtett. (ennyit tud a JTD szív:))
Bejártuk észak- és közép Görögországot.

Sajnos az időjárás nem kényeztetett el minket. Az eredetileg strandolós nyaralásból utazós nyaralás lett... ami, ha úgy vesszük nem baj, mert így rengeteg szépséget láttunk, felfedezve a görög tájat, mely tényleg csodálatos. A kultúra pedig.. hát igen. az ókori világ egyik alapja.

Az útvonal oda (és vissza is):
Budapest - M5 Szeged - Belgrád - Nis - Macedonia M1 autópálya - Görögország - Paralia Katerinis

Gyakorlatilag végig az E75 jelzésű autópályán mentünk. Semmi probléma nem volt, forgalom sem volt nagy (a török vendégmunkások rohama már lecsengett). Kicsit aggódtam a szerb rendőrök miatt, de nem volt gubanc, jóval korábban a szembejövők ezerrel villognak, hogy mérés van.. bennük lehet bízni.
A határokon sem vártunk 15 percnél többet egyszer sem.

Az út végül 13 órás lett, sok pihenővel.

A görögökre viszont lélekben fel kell készülni. Milánóban már vezettem. Az olaszok egy stílus. De a görögök... ijesztő, ez talán a legjobb kifejezés:)) motorosok mindenhonnan a semmiből tudnak megérkezni, a vészvillogóval leállított kocsik a parkoló autók mellett a főúton, elzárva a sávodat alap... de túléltük:)) nagyon kell figyelni, szívbajosak, vagy azok, akik nem érzik a kocsi két szélét, inkább bízzák másra a vezetést :)) persze CSAK a városokban. Mi Thessalonikiben voltunk, de ott mélyvízbe dobódtunk:))

Az utószezon, és az, hogy a túristáknak nem mindent mutatnak meg a buszos szervezésű irodák azt eredményezték, hogy kb. bárhova mentünk, szinte csak egyedül kószáltunk a romok közt vagy az erdőben.

Katerini mellett Paralia településen volt szállás, ajánlom mindenkinek:) van magyar étterem is, magyarul szólnak hozzád a vendéglősök (már aki tud), magyar feliratok.. nagyon rámentek a magyar turizmusra.. de jól csinálják.
Az árak korrektek, egy Gyros-t 1,8-2,1 EUR-ért vehettünk, a pizza 6-8 EUR, szóval mint itthon.

Odakint a következőket néztük meg:
Edessa, Thessaloniki, Delphoi, Thermopyles, Ioannina, Vikos kanyon, Dodoni, Dion, Platamonas, Tempi völgy, Olympos, Litochoro, Meteorák.

..és ami az Alfa Romeo-t illeti:
A görögök szeretik, nagyon sokat láttunk, legtöbbjük 156-os volt, 159-es, 33-as.. 166-ot egyáltalán nem láttam, de 2 MiTo is feltűnt:)
Nem kísérleteztem villogással, egyik sem kezdeményezett, ott nem szokás.

Nagyon ajánlom mindenkinek, aki szereti a szerpentineket, a nagy hegyeket, szép völgyeket, és az ókori emlékeket.:)

Lia első útja tökéletes, megmutatta, hogy mennyire szeret menni:)

Amúgy az utak jó minőségűek mindenhol, kevés a vacak.
Az üzemanyagárak 20 cent eltérést is mutathatnak 100 m-en belül:))
Érdemes a legolcsóbbat tankolni, ha valahogy kinéz a benzinkút, mert a minőségük jó. Én 0,885-ért olyan dízelt kaptam, amivel simán mentem 1000 km-t... szóval nem kell több az olcsóbból:)

2010-ben vissza kell menni :)

>> Tuning és extraTotti (NagyVad) // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2009-10-06

Mai nap fel került a sötétítés a vasra minden hova kerül kivéve az első szélvédöre! Szolid lett de nagyon tuti meg igy a rend éber örei sem baxtatnak majd föleg hogy mübizonylatos a cuccc! Összegezve nagon faxa lett!

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-10-06

Hát ez egy hosszú történet de leírom, először is, azért hogy meglegyen nekem összefoglalva, másodszor hátha olvassa egy okos ember és tud rá mondani valamit.
Elöljáróban annyit, hogy nekem alapvetően víziszonyom van, mármint ami az autókat illeti. Mindennek oka, mintegy pszichológiai önelemzésként, az első autómra vezethető vissza, mely egy 1986-os nagyon sok tulajdonost megélt Fiat Uno Turbo I.E gép volt. Na annak sohasem volt tökéletes a hűtése, hol a vízpumpa eresztett és felforrt a víz, hol a termosztát nem volt jó, hol a hűtőventillátor, de ha épp tökéletesnek tűnt minden, akkor is melegedett.
Ezt követően a 155 2.0 TS, ugyan valószínűleg jó volt, de ha nagy melegben 90 fölé úszott a mutató a para rögtön rámjött, ezért gyakorlatilag folyamatosan a nem létező hiba után kutattam..
Persze az olyan autók, amik nem sokáig voltak nálam, azoknál nem volt gond.. J Kivéve talán a 156 2.5 V6-ot, mely szintén óra szerint képes volt 100 fokra melegedni, ha sokat járt nagy melegben egyhelyben, de azt mondják ennél normális..

Aztán jött a donor 164 3.0 V6. Pár hétig használtam, semmi baja nem volt, hidegebb-hűvösebb időben 80 fok fölé nem melegedett, pedig a termosztát, ha jól emlékszem 82-83 foknál nyit, a ventilátor első fokozata pedig 87 foknál kapcsol.
Persze ahogy melegedett az idő vagy sokat járt alapjáraton, belenyalt a 90 fokba, de ennyi.

Aztán beépítésre került a 155be a motor, és innentől jön a lényeg!
A történethez hozzátartozik, hogy gyári állapotában, a 164-ben a menetirány szerint jobb oldalon van a termosztát, és a hűtőn a vízcsövek csatlakozói.. Viszont a 155ben így nem fér el, ezáltal át kellett variálni a baloldalra. Lényegében ez a része 164 3.0 V6 24V – 155 2.5 V6 12V hibrid! És a vízhűtőt is ki kellett cserélni, ugye a csőcsatlakozók miatt. A hűtő egy GTV V6 TB-é lett, gyakorlatilag ugyanakkora, ill. pár centivel ez keskenyebb. ENNEK IS LEHET JELENTŐSÉGE!! (??)
Tehát az első pár hónapban nem volt gyári vízhőfokmérőm, egyszerűen nem működött. Nem baj, mert egyébként is elővigyázatosságból beépítettem mindkét hengerfejbe egy-egy utólagos hőmérő szenzort, melyek mutatták közvetlen a hengerfej hőmérsékletét..
Nos érdekeseket lehetett látni, először nem igazán melegedett a gép még üzemi hőfokra sem, bár ennek az oka a rossz termosztát volt. Kicseréltem. Eztán javarészt 80 fokon volt a hengerfej, kivéve, ha sokat araszolgattam, vagy állt egyhelyben, ekkor elérte a 100 fokot is.
Legjobban egyszer Budapesten paráztatott be, akkor nagyon elmelegedett egész 110-115 fokra is. De a víz nem forrt.. Viszont a műszer ennyit mutatott. Akkor utánajártam, hogy hengerfej hőmérsékletnek ez teljesen jó. Még egy lézeres hőmérőt is kölcsönkértem és azzal nézegettem melyik része hány fokos. Érdekes volt hogy aszerint üzemmeleg motoron, a hengerfejen 100-105 fokot mértem, a termosztátból a hűtőre szaladó csövön pedig 78-82 fokot, sőt próbaképp egy éppen zöldkártyázó Renault Megane-t is megmértem, és sokkal melegebb volt, mint az enyém. Így látszólag minden rendben volt mégis paráztam..
Többek között, azért mert fogyott a vizem! Tócsa sehol, pára sehol, nyoma sehol, csak mindig kiürült a tartály.. És nem is melegedett, olajban nincs víz, vízben nincs olaj! A ventillátor előírás szerint működött!
Aztán helyre tettem a gyári vízhőfokmérőt, érdekes hogy az rendesen 90 fokot mutatott mindig. Ezt el is könyveltem sikernek, csak az a fránya vízfogyás nem szűnt meg. Tócsa, és a fentebb leírtak továbbra sincsenek!
Aztán egyszer észrevettem egy késő esti csapatás után (EZ IS FONTOS ÉSZREVÉTEL), akkor még elég hidegek voltak estefelé, hogy az űzés után a bal első lámpától pára jön kifelé, de akkor nem sikerült analizálni honnan, mert tök sötét helyen voltam, elemlámpa meg sehol. És fagyálló szagot is éreztem. Mire a városba értem, a párolgás MEGSZŰNT!
Aztán jöttek a melegebb így párolgás nem volt látható, fagyálló szagot néha éreztem, és aztán az a 90 fok gyakorlatilag 100 fokon állt inkább meg, a műszer szerint.
De a víz nem forrt, sőt. Érdekes, hogy ha nagyon meghajtottam, akkor mintha még hűlt is volna visszafele.. :/ Bags kollégától kaptam azt a tippet, hogy a 3.0 vízhűtőjén van levegőztető, ami a gyári kiegyenlítő tartályra megy, az én rendszeremben viszont nincs ilyen, így a GTV hűtő levegőztetőjébe gyártattam egy csonkot, amit összekötöttem a kiegy. Tartállyal, de nem változott semmi!
És így eltelt a nyár, 40 fokban tóparton araszolgatás 10km/h-val, nagyjából műszer szerint 95-100 fok közti (gyakorlatilag alig pár tized millimétert mozdult 90 fölé a mutató) vízzel, illetve utántöltögetéssel..
Aztán következett egy hosszabb leállás, és miután újra használatba vettem a kocsit jöttek furcsaságok. Kb. 1 hónapja volt mindez, akkor még igen melegek is voltak, és a vízhőmérő óra szögeződött a 100 fokra, tehát már nem igazán a 95-höz volt közel, ahogy azelőtt..
Ettől megijedtem, és elhatároztam, hogy mostmár végleg a végére járok, mert nem akarom hengerfejezni a kocsit!
1. - Első megállapításként azt figyeltem meg hogy csal a vízhőmérő órám, mert nem 50 fok alól indul, hanem 60-65 fokról. Ha ez igaz, akkor 10 fokot biztos csal felfelé, és akkor a 90 fok az 80, a 100 pedig 90. Ez passzolna is a 164 eredeti működéséhez.
Ami viszont nem támasztja alá ezt
- hogy süsnye Úrnál a műszeregység hibátlanul működött, bár az is lehet, hogy itt a zavart a 164 szenzor-155 műszer együtt-nem-működése okozza
- nemrég teljes hidegen beindítva mintha 50 fokról indult volna, de ebben nem vagyok biztos, még le kell ellenőrizni és más 155 tulajokat is kikérdezni, hogy nekik 50 fokról, vagy 50 fok alól kezd-e el mérni?
Ha felfelé csal az óra, akkor ez a probléma megoldva!

2. – Második megállapításként megmérem mennyi víz fogy, első mérés szerint 80-100 km után töltöttem bele 1 L vizet. DE, mintha rémlene, hogy nyáron sokkal több km után sem kellett bele többet tölteni. Ennek azért van jelentősége, mert ahogy korábban írtam a hűtő gyakorlatilag kisebb, mint a gyári, nem-e az van, hogy ha feltöltöm csurig a rendszert, akkor ki kell dolgoznia magából, mert a hűtő miatt nem tud ekkora mennyiséget „fogadni”, és ez nyomás alatt, nyitott termosztátnál történik meg! Ha így van, akkor a probléma megoldva,
Mindenesetre most lemérek 300 km-t, és megnézem mennyit kell rátölteni. Ha 1 Litert, akkor megmérek 600 km-t, ha akkor is 1 litert, akkor biztos hogy a probléma megoldva!
Ha viszont több víz fogy, akkor baj van!

3. – Harmadik megállapításként marad az a párolgás megkeresése amit fentebb írtam, de ennek megállapításához sajnos meg kell várnom, amíg lesz olyan hideg, hogy mindez láthatóvá váljon. Ha találok ilyet, az ugye azt jelenti, hogy valamelyik vízcső vagy repedt, vagy a csőcsatlakozás nem megfelelő, ha ezt megtalálom a probléma megoldva.

Úgyhogy következik part2 hamarosan! J

>> SzervizPyroS // Alfa 156 2.4 JTD // 2009-10-06

Már egy jó ideje csörögöt valami a motor környékén főleg amikor beindult a légkondi.Kb egy éve lett cserélve a főtengely szíjtárcsa mert a régi már szar volt.A szerelő szerint megint azt kell cserélni.Meg is rendeltem az újat Erhard kollégától,tegnap meg is jött.Este hív a szerelő,hogy kicserélte de a csörgés megmaradt.Kicsit kiakadtam,csodálkoztam is,hogy egy kb 12000Km futott szíjtárcsát már cserélni kellet.Nagy nehezen megtalálta,hogy az előző szerelő amikor a vezérműszíjat cserélte akkor rosszul állította be a feszítő görgőt.Szóval feleslegesen cseréltem szíjtárcsát.Ha valakit érdekel egy "alig" használt szíjtárcsa az írjon.

>> EgyébRavlik // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-10-05

Amennyire nehezen indult annyira jól sikerült ez a mi kis minitúránk Prágába. Örülök, hogy kitartottunk, megérte!:)

Viszonylag kevés mintegy fél órás késés után érkeztem a megbeszélt találkozási pontra (mentségemre legyen írva. a 17-ből a 11-be nem egyszerű tervezni) ahol a többiek türelmesen megvártak, lévén végül csak 2 kocsival mentünk és a Mikinek otthon kellet hagynia a GTV-t, pedig bíztam benne, hogy most végre többségben lehetünk a GT-kel szemben...na mindegy, azért nem lehetett könnyű, de remélem a Hapci vezetésével szerzett mosolygások kelőképpen kárpótolták ezért!:) Végül a BeGe pár és a Ravli-CountM "pár":) vett részt eme kiváló időben lebonyolított túrán.

Odafelé, igencsak próbára lettek téve a fékek, amik a Giro óta fel lettek szabályozva és tökéletesen működtek! (6 tized volt az ütés a tárcsákban, nem csoda, hogy korábban kitépte a kezemből a kormányt!) Sokszor csúsztunk bele a 200-240 -es tartományba, amiről hirtelen kellett olykor 120-140-re lassítanunk és azt kell mondjam, hogy összességében hibátlanul muzsikáltak a "malomkövek" és a "satuk"!:) Sztem kb. minimum ilyennek kéne lennie gyárilag. Nem is értem, hogy a 3 lityósokra miért tudtak értelmes fékeket rakni a TB-re meg vicceket...

Kb. 8 körülre foglaltuk el a szállásunkat ahol egy autóevő szörny elnyelte 2 napra a Macchináinkat, amit könnyes szemekkel konstatáltunk. (Na ez volt a parkológép ami elvitte a kocsikat és ki tudja hova tette 2 napra őket!):(

Aki ismer tudja, hogy engem elvinni Prágába az kb. olyan, mintha a egy kecskét vinnének a káposztaföldre, no ennek megfelelően arra készültem, hogy majd jól megittasodunk és valahol ébredünk...
De kevésbé sörimádó társaságunknak köszönhetően Prága egészen más arcait is sikerült felfedeznem, amit ezúton is köszönök. (bár az utolsó esténken Prágában ihattunk volna egy rendeset!:)) hiszen most olyan perspektívákból is megcsodálhattam eme gyönyörű várost amit a kocsmák sörszagú füstje mögül nem biztos hogy ment volna...:) Tehát egy nagyon tartalmas és izgalmas városnézést sikerült kihozni a dologból!:)

Annak külön örülök, hogy a sörszeretetemet megalapozó helyszínen ismételten tiszteletemet tehettem, a Fekete Bika (Chornie Vola, a várban) sok szép emlék felidézésével csalt mosolyt az arcomra! Köszi Miki a biztatást a kereséshez!:)

Rengeteg helyen jártunk és gyönyörű képetek csináltunk. Azt sajnálom, hogy csak ilyen kevesen tudtak eljönni a számomra első nemzetközi Alfás túrára, de megtört a jég és bízom benne, hogy egyszer eljutunk messzebbre is ennél egy picivel több járművel.

Hazafelé méregettük a két gépet egymáshoz, (80-tól gyorsítások) de remélem a Gábor nem vont le túl messzemenő következtetéseket az eredményből, mert tényleg jól megy a kocsija...csak nem elég jól!:))) A fogyasztásunk elfogyasztott literek számában is ennek megfelelően az én javamra dőlt. Hozzáteszem 11 és 12 között jött ki a fogyasztás minden esetben, még úgy is, hogy autópályáztunk és azért ott kergettem a gépet.(..na jó ezzel szemben a 6...pffh..kávédaráló!!:)))

Mindent összevetve, egy nagyon eseménydús és aktív autóstúrával lettünk ismét gazdagabbak, KÖSZÖNÖM!!

 
>> Szervizfrensz // Alfa 156 2.0 TS // 2009-10-05

Bejött a hideg idő, és nem akart melegedni a vízem . 60-70 fok körül volt.
Ma cseréltük ki a termosztátott. Sikerült gyárira mint ami volt benne. Elég hülye helyen volt benne :) mint minden :)

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-05

Beszerelésre került (0905) a nem régen vásárolt Waeco Magic Comfort MSH50 ülésfűtésem az első két ülésre a bőr üléshuzat alá. Csak a képen látható két kétfokozatú kapcsoló árulkodik a fűtés bent létéről. Egyébként sehol nem látszik, hogy megbontották volna az üléshuzatokat. Igényes, szép munka.

[Költségeim: munkadíj 13000Ft]

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-08-13

Sajnos van egy kis gond az önindítóval - illetve valószínű azzal.
A probléma nem újkeletű, a jelenség a következő:
Meleg motornál az önindító nagyon lassan forgat és eztán "véletlenül" elkapja, vagy extrém esetben ha nagyon meleg az autó, és a külső hőmérséklet is magas, akkor egyáltalán nem indul be. Ez utóbbi esetben az akksinál a +kábel meleg!
Lehetséges okok:
- önindító meghalt, elégett, mert sokáig nem volt föltte a leömlő hőjét takaró hőpajzs
- kábelezési probléma (táp) - a tápkábel újra lett húzva, mert hátra kellett vezetni
- önindítón lévő vékony tápkábel hibája
- test hiba
Hibakeresés:
1. Mikor nem indul, közvetlen tápkábelt vezetni az akksiról az önindítóra (esetleg külön akksiról mindezt)
2. Mikor nem indul, bikázni egy másik autóról
3. vékony kábel ellenőrzése
4. önindító felújítás

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-02

Ablakmodul üzembehelyezés + csomagtér világítás javítása (1002) egy felsőgödi autóvillamossági szerelőnél.

[Költségeim: munkadíj 3800Ft]