Blog
A hosszú távú tervekben mindenképp szerepelt az autó teljes Faceliftesítése, azaz az olyan külső-belső átalakítása amely a '95 utáni modellévűeknek volt.
Ennek legszembetűnőbb jellemzői a széles kasznielemek, avagy a wide body kitt.
Ehhez az első és hátsó sárvédőelemek és hátsó ajtók kellenek.
Ezeket a karosszériaelemeket jópár hónapja beszereztem már, de a terv úgy nézett ki hogy majd akkor kerülnek fel, ha telibe is fényeztetem/fényezem az autót . Nos sajnos a telifény egyre távolabbi terv, viszont tavaszra biztosan szét kell majd bombázni az autó hátulját a típushibának számító korrodálás miatt. És ha már szét van szedve, eszem ágában sem lesz a régi elemeket visszatenni ha vannak szélesek! :) (titkon reménykedem hogy össze tudom hozni mellé az elejét is, lökhárítókkal, maszkkal, motorháztetővel együtt - az mellé meg már csak a tető hiányzik! :) )
Tehát ma szépen nekikezdtem az elemek előkészítéséhez Vittorio segítségével. A hátsó sárvédőkkel kezdem, mert rozsda szempontjából ezek a kritikusak. Sajnos egyik elem sem tökéletes. Az egyiknek (bézs) a külseje viszonylag hibátlan, szinte gitt sem kell rá, a belseje viszont elég ramaty ahogy a képeken már csiszolva de még rozsdamaró kezelés előtt látható.
A másiknak (szürke) a belseje nevezhető hibátlannak, a külseje viszont elég szakszerűtlenül volt valaha javítva, az alsó él alatti rész végig volt sérülve, nem kalapálták, csak vastagon gittelték, majd fújták. Szóval azt szépen meg kellett tisztítani, majd kikalapáltuk, most így néz ki. De ezt füllerezni is kell majd.
Úgyhogy elkezdődött ez is.. :)









Mivel hosszas keresgélés után sem találtam 16-os kerékcserét,így egy olcsó megoldást választottam:vissza raktuk a gyári fékeket és arra már felment a 15-ös. Feltöltöttem fagyállóval és téli szélvédőmosóval.
Na ma érdekes összefüggést fedeztem fel ebben a témában.
Ugyanis megint pár napja/hete tünetmentes az autó. Viszont ma ahogy a cég mosójában átnéztem a beázásban érintett helyeket, gondoltam utána csak végigcsapatom az autót, hogy lehozza a kavicsokat, sarat, sót.
Nos ez azzal járt, hogy szemből is adtam neki az ipari magasnyomásúval. A motorháztető fel sem nyitottam.
Nos innentől kezdve ismét megbolondult, nem kicsit.
Aztán egész nap zuhogott az eső, így folyamatossá vált ismét.
Így mostmár az jutott eszembe hogy vagy magát a direktszűrőt nem szereti, vagy sok vizet tud beszívni rajta alapbóll, vagy maga a szűrő van rossz helyen.
Mindenesetre mostmár sürgősen szerzek egy gyári légszűrőhűzat és visszaalakítom.
+ vészforgatókönyv, kedves Vittorio barátomnak az egyik V6 TB motorjáról kölcsönkérem az üzemanyagnyomásszabályzót..
Nos ma unalmas perceimben kicsit átvizslattam a vizesedő részeket.
Elöl felhajtottam a szőnyeget és megláttam a bűnöst, ahogy a képen is látszik az élben szétnyílt, talán rossz helyen lett megemelve. Egyébként itt volt már foltozva szóval lehet nem lett rendesen lekezelve a felület azért rohadt tovább. Na mindegy ezt gyorsan orvosolni kell..
A másik a csomagtartó. Nehezebb ügy, mondjuk ez a rész is volt javítva, egy régebbi blog bejegyzésben látható is. Szóval ami itt a képen látható az csak felületi rozsda, viszont egyértelműen jön be a víz. Én őszintén szólva nem látok sem repedést, sem semmit, és ahogy megmozgattam az a vízzáró "szellőző" sem engedheti.
Erre meg azt találtam ki, hogy rendesen passziválás után egyenlőre kikenem karosszéria tömítő pasztával, és után meglátjuk..





András bácsinak köszönhetően, beszereltem a pollenszűrőtartót a vasba, és így már szűrt levegő jöhet befelé. Mindezt abban a Karácsony körüli viharban sikerült megejtenem, így amikor éppen befejeztem a procedúrát, a szél belekapott a motorháztetőbe, és a tartóját kiszakította a kasztniból! REMEK! :-)
Hát sajna sikerült amitöl féltem. Megtörtént az elsö kocanás.
Hála a jo égnek nem nagyon veszélyes a dolog de nem megnyugtató.
De talán mielöbb meg tudom oldani.
Már csak egy hátso ajto kéne meg egy kis festék és kész.



Megvan az első Alfám!
/Kicsit vegyes érzésekkel/
Az autót Pápáról hoztuk ,kb. 400km-t autóztunk 6,9-es átlagfogyasztás. Első hibák:Termosztát ,bal első futóműben a szilent nyikorog,szerintem vezérlés is cserélve lesz. Jöhet a kötelező szervíz!Képeket majd csinálok.
Km óra állás :133700



Két hétig semmit nem költöttem a drágámra :) de csak ezért mert egy fűtött garázsba várt rám, amíg én egy csodaszép helyen voltam. Meg is sértődött, mert nem akart elindulni :) egy új aksit kért és az amúgy is rossz kuplungon is segíteni kellett. Hálás köszönet Zé-nek aki most is gyorsan segített!!!!
Lambdaszonda cseréje történt. Rángatott előtte az autó, be lett mérve a lambdaszonda, hibára vette a gép. Csere óta nem volt rángatás.