Blog

>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Super // 2009-11-30

Némi Alfa bontósdi gyakorlatra tettem szert: Bandi166 (András bácsi) jóvoltából.
Mível sok alkatrészt igényel a sajátom is, ezért jó befektetésnek tűnt.
(Nem is csalódtam)
Saját hazájában töltötte élete nagy részét. Ezért rozsdamentesnek tekínthető. Sajna a "szokásos" 2,0 16V hibával vettem. Az az a hajtókar leszakad és felrobbant egy dugó.
Ezenkívűl elég sok használható alkatrész volt benne, mely megalapozta a többi 155 eljövetelét is. Elíndított az ALFA 155 ök "feltérképezésének..." rögös útján:)
Természetessen saját autómba is kerűlt belőlle, így nem múlt el nyomtalanúl az első saját beruházásu "alkatrész" 155 öm.
Ilyenek: hátsó sárvédők, hátsó ajtók,hátsó lökhárítő, ülések, kárpitok, s még sok apróság is.

Említésre érdemes, hogy az autó "alvázát" az a Német András vette meg, aki egy 155 el versenyzik az itthoni és kűlföldi gyorsasági verseny sorozatban. .. :)
http://www.youtube.com/watch?v=-Aexd6OoGoY
Hajjra! :)

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-11-29

Ma Zottya segítségével beépült az új fejegység. Hatalmas köszönettel és hálával tartozok Neki, mert nem volt kis munka. Az idő ugyan nem volt rossz, de azért melegünk sem volt a parkolóban. És mivel a kütyü az USA-ból érkezett, így az európai szabványoknak nem teljesen megfelelőek a csatlakozók. Vasárnap lévén sok bolt nem volt nyitva, rádióátalakító csatit a Pólus Centerben lévő Boombasstikban sikerült venni, de másmilyen cuccuk nem volt. Így a többi át lett kötözgetve. Na, meg a BOSE cucc is bekavart egy kicsit, rá kellett jönni, hogy pontosan melyik színű zsinór hova is vezet, és először kicsit találomra lettek bekötve a hangszórók. Csak egy stimmelt. :-) De aztán Zottya mindent megoldott nekem. Nem tökéletes még minden, de most még nem is volt ez cél, hiszen ha majd a BOSE kikerül, és átveszi a helyét az új hifi, akkor lesz majd minden a helyére pakolva. De átmenetileg használható, és ezzel most elégedett vagyok. :-)

Ja, és George-tól beépítőkeretem is van, kétezeré'... :-)

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-11-28

160.466 km

Olajcsere (Selenia WD 40)
Olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő
Szervófolyadék cseréje (GI/A)
Váltóolaj csere (Technyx)
Hűtővíz csere (zöld Paraflu)

Az egész akció 50000 Ft volt.

15 ezres volt az új felső turbócső, amit végre sikerült kicserélni. Picit hiányozni fog a sikító fütyülés, de így az igazi. Ráadásul a lyukon egy rakás olaj csurgott a váltóra, így ott is takarítottunk egyet - akku ki házzal együtt. Ha már akku, letisztítottuk a sarukat, elég rondán oxidálodott.

Az izzók közül a jobb helyzetjelző volt soron (H6), szerencsére még egy volt otthon.

Futómű ügyben az alsó lengőkarok hátsó szilentje már nagyon az élete vége felé jár és ami meglepett, hogy a felső lengőkarok jó állapotban vannak, viszont a stabrúd már elmozdul hosszanti irányban és nyekkenik is - fordítva tippeltem.

Ami még tavasszal esedékes lesz, az egy új hűtő - ehhez már elég picit hozzáérni és morzsolódik szét.

Összességében az autó állapota jónak találtatott, amit hazafele bizonyított is, teljesen olyan érzésem volt, mint amikor megvettem - úgy látszik a lyukas cső jópár lovat elvett a teljesítményből. Ezek most visszatértek a gazdihoz és nagyon vaddisznósat autóztunk. TD autóhoz képest érces és élvezhető hang, 140-ig ingaként felpörgő sebesség és hármasban 2 és 3 ezres fordulat között nyakbiccentő gyorsulás. Az élményautózást csak a téli gumik rontották el, túl meleg és nedves volt az idő ezekre a gumikra: nyaklottak és csúsztak jobbra-balra.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-11-28

(1128) Süni-nek keresgélve találtam rá ezekre az újdonságokra: rosso 156sw 1/43 (1290), ezüst 156sw 1/43 (1290), rosso gt 1/38 (790), szürke gt 1/60 (590). Sajnos sedan 156-ost nem sikerült vennem neki. Úgy látszik az sw, a gt és a brera modellek most a divat.. De brerát nem vettem, mert azok már megvoltak :)

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-12-04

Megint belekerült 10 ezer a gépbe ezért időszerűvé vált az olaj+szűrők cseréje! Maradtam a bevált felállásnál: Selénia WRD 5W-40, Sofima szűrők (olaj, levegő, gázolaj) plusz még a fékrendszerben is "vérátömlesztés" történt (Agip Dot4) mivel műszeres mérés szerint meghaladta az 1%-ot a víztartalma! Az EGR szelepet is szétkaptam de nem kellet volna mivel egy leheletnyi koromréteget leszámítva teljesen tiszta belülről úgy látszik a tavaszi nagytakarítás jót tett neki azért lekezeltem WD40-el biztos ami biztos alapon! Végül saját kezűleg nyomtattam+lamináltam egy olajcsere-kártyát is amit a motortérben helyeztem el.
Km óra állás: 122756.

>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2009-11-28

Sima olajcsereként indult, ám kiderült, hogy a J.E. külső féltengely gumiharangja elszállt, a benne levő zsír a felni belső felében, és annak környezetében talált magának új lakhelyet,ezért azonnali csere következett. (köszönet a barátaimnak a gyors segítségért!)
Felhasznált anyagok:
Selénia WR 5-40 5L (ezt nyertem a tombolán Esztergomban:) )
olaj szűrő, levegő szűrő, üzemanyag szűrő, pollen szűrő,
Gomet gumiharang

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2009-11-28

Ma, azaz 2009. 11. 28-án, új motorral (régi szelepfedéllel) beindult.... vannak kezdeti nehézségek, főleg, hogy nem indul, ha nem adunk gázt, ugrál az alapjárat, lyukas a kipufogó, de minden ügyön rajta vagyunk, remélem eztán már minden jó lesz és nem fogja megmakacsolni magát :)

Az eddig használt motor kilehelte a lelkét (kipufogógázt) a 122 999ik kilométernél... mától csak alkatrészként szerepel, mostantól az új motor megtett 68 000 km-jéhez számolódnak a kilométerek, remélem még, 60 000 km probléma nélkül menni fog neki :)))

Frissítés:
Az autó nem 100-as, nemsokára vár rá egy diagnosztika, egy olyan helyen, ahol a szakik értik a dolgukat és meg is tudják csinálni, nem szeretném, ha itthon barmolnánk szét valamit, mivel akkor egy jó darabig megint nem lesz autó, addig nem igazán lesz használva a kocsi

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-11-28

135.154 km-nél váltották (1128) a téli gumik a nyáriakat 12.150 km megtétele után egy sződligeti műhelyben, ahol az egyik felnin esett egy kis kár - lepattant egy helyen a tavasszal újrafényezett réteg, de csak itthon vettem észre :\ Aztán elvittük a szétszerelt nyári kerekeket a felsőgödi kézi mosóba, hogy megtisztulást nyerjenek, mielőtt elpakolom őket jövő tavaszig. A nyári gumikra ribipeti igényt tartott ezáltal már biztos, hogy jövőre új gumikkal szeljük majd az utakat. Hihetetlen a különbség a ballonos' téli és a peres' nyári között. Hirtelen lett rugózása a kocsinak és nem kapja ki a kezemből sem kormányt nyomvályús utakon a nagy kerék. Tiszta komfortos:) De persze mint akinek a fogát húzták, úgy vettem rá magam, hogy cseréljük téli acélra a nyári alut :S

[Költségeim: kerékcsere + gumi leszerelés az alu felniről 3000Ft, felni + gumimosás 500Ft]

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-11-28

Kicsit aggódtam, hogy az E-Bay-en megrendelt fejegység mikor ér ide. Ugyanis kaptam egy e-mailt a cégtől, akitől rendeltem, hogy feladták postán. Aztán kaptam még egy e-mailt, hogy sajnos a készletük kifogyott, így döntsem el, hogy mit szeretnék (pénzt visszakapni, várni, vagy egy komolyabb cuccot ugyan ebben az árban). Majd megint jött egy e-mail, hogy regisztrált a küldemény, így az interneten figyelhetem, hogy éppen merre tart... Kicsit össze voltam zavarodva, és átmenetileg a figyelő oldal sem működött. De aztán kaptam infókat a csomag hollétéről. Majd végül múlt hét pénteken jött egy levél is, mely a postától érkezett, hogy itt van a cuccom, csak vámolásra vár, kell nekik a számla.
Be is vittem, gyorsan kiszámolták, hogy mennyit kell fizetnem, és fél óra alatt el tudtam intézni mindent. Az adó és a vám összege mindössze 13900 Ft volt, ami még hozzájön az eredeti árhoz, így végül egészen pontosan 66477 Ft-omba került a fejegység. Szerintem nagyon baráti ár, és simán megérte. Most beszerelésre vár, de hamarosan ez is be fog következni... :-)

>> EgyébBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2009-11-28

Az első felső lengőkarok már megint cserére szorulnak.Nem hiszem el!!
A bal felső idén nyáron, azaz kb 5 ezer km-el ez elött, a jobb felső, tavaly nyáron, kb 15 e km-el ez elött. Kicsit sűrűn, nem?A bal felső már akkor nyikorgott mikor berakták, pedig gyári minőségűt vettem bele.