Blog

>> SzervizMount1976 // Alfa 156 1,6TS // 2009-02-16

Alakul a molekula. Ugyan lassan, de alakul. Ami eddig volt:
- olaj, összes szűrő
- vezérműszíj komplett
- vízpumpa
- gyertyák NGK 100E-s
- hosszbordás szíj

 
>> SzervizVader (a Gróf) // Alfa Alfetta QO EVO I. // 2009-02-16

Ma levizsgázott és szép zöld kártyát kapott...
Az már nem is meglepő, hidegen nem indul, hátsó fékek nem működnek (a sok állás), zörög a kipuf., kuplung gyengélkedik...és VI.Szerelő György itt befejezte a munkát!!!!!!!!!
Most már nem maradt más, Schulek Úr!

 
>> Eseménysomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2009-02-16

Ma elértük a bűvös 156.000 km-t lesz is futóműcsere...meg minden ami futtya. :)

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-02-16

Pirkó kapott finom új felső lengőkart bal oldalra és egy pompás gömbcsuklót a jobboldalára.

>> EgyébBazsa72 // Alfa 145 1.4 Twin Spark 16V // 2009-02-16

Úgy látom, nagyon sok félreértést okoz, a felnik paraméterei. A feliknek a lyukosztása nem az egyetlen paraméter.
Vegyünk egy példát:
Alfa Romeo 145 1.4 TS: 5,5Jx14, 4x98, ET 43
A felni 5,5 coll széles és 14 coll átmérőjű, vagy is 14-es kerék megy rá. 4 csavar fogja a kereket és ezek a csavarok egy 98 mm átmérõjû körön helyezkednek el.
A felni függõleges közép síkjától ( ami 2,75 collnál van, mert 5,5 coll széles) a felfogatás síkja 38 mm- re helyezkedik el. Ez az ET szám(a német Einpresstief rövídítése). A szám minnél kisebb, a kerék annál jobban "kilóg" az autó alól. Ez az érték akár a nulláig, sőt a negatív előjelig csökkenhet, bizonyos autóknál. Ezt a számot néha KSE-nek, azaz középsík eltolásnak is nevezzük.
Ugyanennek az autónak viszont van 15 és 16, colos gyári és egyesek bátorságából kifolyólag 17 collos szerelése is. A gumik amik a felnikre gyárilag szerelve vannak: pld: 185/60 R14. Ennek a váltómérete lehet: 195/55R15-205/50R16-225/40R17 (ha jól tudom, de erre vannak kalkulátorok a neten).
Ha a megfelelő gyárilag előírt átmérőjű váltóméretet használod, akkor az autó sebességmérője, ABS, ASR, stb.. nem fognak csalni, tévedni.
Ha ettől eltérünk, akkor ez már korántsem olyan biztos. Új autónál még olyat is tapasztaltak több esetben, hogy a forgalmazó megvonta az autó garanciáját, mert egy mérettel eltérő téli gumit rakatott fel az ügyfél, mert az volt olcsón... Ez viszont megint nehéz kérdés. Sok autón egy méret ugrás felfelé még jó is lehet. Ehhez kell néhány év tapasztalat. Arra mindenképp figyelj, hogy a nem helyesen megválasztott kerékméret, legfőképp az ET szám eltérés esetén, a felni útban lesz a fékrendszernek vagy a kaszninak.
váltóméret kalkulátor
ET kalkulátor

És ha már itt tartunk, pár szót a gumikról (hogy végképp kimerítsük ezt a témát:)

Tehát mit is jelent a gumin a méretjelzés a valóságban.
Pld: 185/60 R14.
Az első szám a gumi szélessége, miliméterben megadva. Eddig mindig rendben van minden, ezt általában mindenki érti.
Most jön a neheze:
A per jelzés utáni szám a következőt jelenti:
Az első szám mekkora százalékát teszi ki az oldalfal magassága!
Tehát: Pl.:185 mm-nek a 60 százaléka az oldalfal magassága.( esetünkben ez 111mm, nem pedíg 70 mm!)
Ebből az következik, hogy ha az első szám növekszik, akkor vele együtt nő a gumi átmérője is, nem csak a szélessége!
Tehát például egy 185/60R14-es guminál egy 195/60R14-es nem csak szélesebb, de magasabb is.
Az "R" betű utáni rész annak a felninek az átmérőjét jelöli (coll-ban vagy inch-ben) amire az adott abroncs szerelhető (1 inch = 2.54 cm).
Az “R” rövidítés az abroncs szerkezetére, a karkasz kordszálainak elrendezésére utal. Ebben a kontextusban két eltérő rövidítés létezik: “R" azt jelenti, hogy “Radiál”; a „D” azt, hogy „Diagonál”. A radiál abroncsok esetében a karkasz kordszálai a menetiránnyal 90°-os szöget bezáróan azaz oldalnézetben sugárirányban futnak. Ennek előnye, hogy nagyobb sebesség, jobb tapadás és sokkal kényelmesebb utazás érhető el, mint diagonál abroncsokkal. Mára már a diagonál abroncsok teljesen kiszorultak a személyautó piacról.

Két fontos jelzés van még a gumikon, sok más jelzés mellett.
A terhelhetőségi index (Load Index = LI, mindíg számmal jelzik) és a sebesség, más néven gyorsasági index (GSY, "Speedindex"-nek is nevezik, melyet betűvel jeleznek).

Terhelhetőségi index (pld: Li 82 = 475kg):
Az ismertetõszám a gumi terhelhetõségérõl ad felvilágosítást. Minden LI-érték melett megtalálható a táblázatban a megfelelõ terhelhetõség egy bizonyos légnyomásnál. Például "85" = 515 kg. A felszerelt guminak meg kell felelnie legalább a gépkocsi irataiban feltüntetett LI-nek, de magasabb LI értékû is lehet.

Gyorsasági index (pld: T = 190km/h):
Ismertető betűjelzés, amely a gumi maximálisan megengedett sebességét adja meg. A betűkkel jelezve gyorsasági tartományokra vannak felosztva.

>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-02-14

Cseh hétvége, hazafele 2:20 óra, új rekord...

Egy hetes szlovák autópálya matrica 4,90 €
Cseh gázolaj 24,20 cseh korona (Shell), majdnem 15 € spórolás tele tank esetén. Megint nálunk a legdrágább a gázolaj úgy nézem....

483 km, 81.6 km/h átlagsebesség, 5:55 idő (persze ebben helyi apró utak is benne vannak)

Mivel hétvége volt, tele volt minden út enyhén pelenkázott sofőrökkel, ezért az út legnagyobb részét előzéssel töltöttem. Teljesen megőrítettek azok a díszpéldányok, akik abban versenyeztek, hogy kinek bír el magasabb hóoszlopot az autója. A 156 futóműve a Bridgestone gumikkal még mindig életem legjobb kombinációja, nagy nagyon nagyon jó gumi.

 
>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2009-02-15

Termosztátot kellett cserélni, mert ami benne volt már 70 foknál kinyitott, így nem melegedett fel üzemi hőmérsékletre... Miskolcról sikerült hozatni szerintem olcsó termosztátot... 9550Ft. A munkadíj mindössze 2000Ft volt... szerintem baráti :-) Az új pedig remekül működik ;-)

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-02-22

- eloxálásra készülnek
- plusz néhány homokszórt cucc

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-02-15

- leömlő lefestése 800 fokig hőálló dupli-color feketével :D

 
>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-02-15

Szerencsére csak egy kis kábelcsövet kellett kihúznom, ami a csomagtartót és a karosszériát köti össze. Ebben fut az ablakmosó csöve, és pár elektromos kábel is. A cső látszólag gyárilag itt ketté volt vágva, és egy vastag tiplivel volt megtoldva, amiről lejött a szigszalag és szétjött a két cső. Emiatt folyt ki az ablakmosó, de most összeragasztottam, adtam neki egy kis pillanatragasztót is, és remélhetőleg évekig jó lesz.