Blog

>> EgyébAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2008-12-06

Ma vettem egy Bosch AeroTwin ablaktörlőt (550/530 mm), mert a régi - igaz olcsó - ablaktörlő nagyon csíkozott, és este az esőben nem sokat láttam. Leginkább emlékezetből és tapasztalatból mentem, mert nem nagyon láttam a sávokat :)
Remélem nálam is beválik az új ablaktörlő, mert jókat hallottam róla

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-12-05

Esemény is lehetne egy műszaki vizsga, de mivel ez egy lassan 17 éves autó, sajna általában szervizként bejegyzendő...
Szóval a vizsga előtt hátsó fékeknél kellett fékerő-szabályozót szerelni, némi berohadást megszüntetni, kéziféket rendbe tenni.
Az ékszíjat cserélték, azt jeleztem előre, hogy furcsán zajong már. Mint kiderült, hiányzott már belőle, épp idejében jött a csere.
Volt olajcsere is szűrőkkel együtt, na nem a vizsga miatt, csak mostanra jött ki, egyben megvolt hát.
Mielőtt a vizsgaállomásra gurultak vele, még a GEORGE idejéből maradt piros rendszámtábla világítást is rendbe tették (újra gyári és szabályos fehér).
Vizsga így rendben volt, főleg, hogy lecsúszott némi kenőanyag is a sötétített ablakok miatt...
Összességében így végül baromi drága lett, az autó értékének kb. ötöde ráment, de ez ezzel jár. A fék baromi jó lett, és összességében most minden nagyon klappol. Már csak el kén elindulni vele valahová jó messzire...

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2008-12-05

2008.12.05-én megtörtént az ismételt nagyszervíz, amely 2 napot vett igénybe.
Cserélve lett:
Vezérlés módosító
Kuplung; Valeo
Motorolaj; Selenia 20K 10W40
Szilentek
Akkumlátor
És még néhány apróság: bendix, olajszűró, levegőszűrő, a vezérlésnél néhány szimering.

Az összes költségem 138.000 Ft volt munkadíjjal
Km óra állása: 116.280

Tettem fel néhány képet a régi kuplungról.

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2008-12-05

Még a nyáron kapott egy ütést az olajteknő, azóta fogyogat az olaj. Falcokc-tól vetem egy bontott, de teljesen ép kartert (selespeed hozta el, ezúton is köszi), azt most cserélte ki a Béla. Az új olaj szintén Castrol Edge Sport 10w60 - 9000 km-nél cserélődött. Beszerelte a lemezkéket is, amiktől azt vártam, hogy megszűnik a ciripelés, de nem lett eredménye, mert még mindig zörög valami. Ha már leszedte a kipuff elejét, berakattam egy flexibilis csövet is, hátha ott zörög - hát ez is hiábavaló volt. Átnézte a váltó bovdeneit is, valamivel jobb lett, de még mindig akadozik egy kicsit. Lélekben elkezdek felkészülni egy váltó felújításra, nehogy valahol a prérin adja meg magát. Jó lenne rendberakni mihamarabb, mert szeretnék javítani a váltókar optikáján, és kellene hozzá, hogy ne lötyögjön.
A legfontosabb mindenesetre most a kartercsere volt, remélem az olajszint marad a helyén.
karter 12E
olaj 15E
flexcső 5E
Béla 25E

 

Abszolút minden a tervek szerint alakul. Leugrott a két hengerfej. Eredmény: 2-4 oldalon van pötimálőr: 2-es henger két kipufogószelepe, 4-es henger két szívószelepe fáradt el a vezérlés szakadástól.
Nem vészes, ez szinte semmi, így megnyugodtam, főleg, hogy a hengerfal álomszép. Semmi váll, sehol ovál kopásra utaló jel, tiszta hónolás mindenhol.
Hétvégén level3: szelepek ki, átvizsgálás, majd mehet össze.
(Erhard nevét előre imába foglalom, ha tényleg tud hozni nekem 16v-s szelepvezetőket, mert azok bizony fehér holló jellegűek...bár még meg sem rendeltem, előbb látnom kell a szelepeket...:) )
Szelepvezetőkön kívül cserélve lesznek a szelepek (mily meglepő?!), a szelepszár szimmeringek, esetleg 1-2 tőke, és a hfej tömítések (ez is meglepő...miért is írtam le ezeket?!....mindeggggy:) )

>> Eseménype-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-12-04

Mv: 2010.11.28.
Zk: 2010.12.04.
Km óra állás:111000.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2008-12-05

Ma este visszakaptam a verdát. Szép lett, jó lett, de nem tökéletes. Habár minden alkatrész új, a sárvédő nem tökéletesen illeszkedik az autó vonalaihoz, a gondos gazda szeme látja a milimétereket itt is, ott is. Nem vészes amúgy, de láthatóan minden illesztésen csalni kellett. A szín szép, a műanyagos munkák tökéletesek, a lökhárító szebb, mint volt. A futómű hivatalosan tökéletes, a torony, lengőkar bekötések jó helyen vannak. A beállítás is jó értékkel sikerült. Mégis mintha húzna jobbra egy hangyányit. Minimális a dolog, valószínű a szilentcserékkel el is fog múlni. De ezt már csak jövőre...

Dec 5. ma felrakattam 4 új Continental WinterContact TS800-at, 185/65r14 méretben. A bal első felnit elküldtem hátra, valószínű nem tett jót neki a kocc, elég nagy súly kellett rá. És láss csodát, az autó egyenesen fut! Végre minden helyreállt..

Dec 6. Egy 20 perces telefonálás közben tenyérrel nekitámaszkodva apránként nyomogatva beállítottam a hézagot a sárvédő és motorháztető közt. Annyi picit pont engedett. Hozzáállítottam a motorháztetőt, így már tetszik :-) Fönt az ajtó, motorháztető sárvédő hármas találkozásnál is kapott egy kis kiigazítást, mostmár ott is sokkal jobb az illeszkedés.

 

Ezen a hétvégén egy tűzpiros Alfa GT-vel utaztunk a Hédervári Kastélyszállodába és ha már arra jártunk Bécsbe is kiugrottunk kirándulni egyet.
Az autóban egy 1.8TS motor motor volt,de szerintem tökéletes ebbe az autóba.
A fogyasztása pedig 8,6 liter volt.
Terveim szeint a GTV utódja egy ilyen GT lesz majd a jövőben.

 

Még mindig nem térek magamhoz. Vadiúj!!!....soha be nem épített!...első szériás!!!... hátsó lámpákat sikerült találnom...ráadásul olyan elképesztő véletlennek köszönhetően, hogy, hogy ááá....leírhatatlan.:)
Az összegről már nem is beszélve.:)
Tanulság: lehet, hogy a szomszédban van az a cucc, amiért akár sok száz km-t is utaznánk...:))

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2008-12-03

szép lett