Blog

>> SzervizImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2008-12-12

Folyt a szervóolaj, felkellett újítani a kormányművet.

 
>> EseményImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2008-12-09

Egy főútvonalon haladó gyors jármű nem vette figyelembe, hogy mellékútról akarok kikanyarodni, az első spoileromon végéghúzta saját kocsiját.., betétlapot nem töltöttem ki, kp-val rendeztük a dolgot.) Nekem törött rendszámkeret, és kissé viseltes spoiler a kár.

 
>> EseményAdamV6 // Alfa 75 2.5 V6 // 2008-12-12

Végre levizsgázott és hazaérkezett a 75-ös! Meg kell hogy mondjam h nagyon vártam már ezt a napot! Kicsit izgultam amiatt h csalódni fogok benne,köszönhetően annak h az utobbi időben csak új autókat vezettem és nagyon öregnek fogom majd ezt érezni! DE NEM ÍGY LETT!!! :)
Alig vártam már h kiguruljak vele a kertből,de elötte ki kellett pakolnom a csomagtartóból a lecserélt alkatrészeket,új kárpítokat,gumikat..stb...
Aztán beülltem,indítottam és a hangja.....egyszerűen mesés....
Az első pár km-en ovatosan mindent 2000nél elváltogatva mentem,szokva a 75ös tipikus váltóját és a szervótlanul müködő szervós kormányt. Aztán egy kicsit elkezdtem kergetni a pacikat,de persze csak finoman...EZ VOLT AZ A PONT AMIKOR ELJÖTT AZ A "TELIVIGYOR" AMIT MÉG MOST SEM TUD SENKI LEVAKARNI AZ ARCOMRÓL! :) Egyszerűen leírhatatlan az a hang és ahogy elkezd húzni a 156 Milánói ménes...(sokkal erősebbnek ézem mint a 156 os volt)
Aztán elkeztem foglalkozni a futóművel,fékkel,váltóval,kuplungal, hogy mégis hogy sikerült a felújítás! Jelentem minden rendben van az autóval,esetleg egy új kuplungtárcsa csere lesz esedékes...minden más tökéletesen működik!
Mostantól jöhet minden más a felújítást illetően...

Szeretnék köszönetett mondani Marek úrnak és Iván mesternek!
Nélkülük ma biztosan nem feküdnék le ilyen hülye vigyorgó fejjel! :))))

 
>> Egyébötödik Béla // Alfa 145 1.6 TwinSpark // 2008-12-12

Ma délután közömbös arccal haladtam Kispesten az Arany János utcában az Ady Endre út felé, amikor egy kis koppanást hallottam. Sejtettem, hogy hozzáért az autó alja egy úthibához, de gondoltam semmi komoly. Belenéztem a tükörbe, és megláttam, hogy egy vékony csíkot húz az autó. Azonnal motor állj! Kiszálltam és láttam, hogy OLAJ! Egy ártalmatlannak tűnő csatornafedél ütötte meg az autót, és kész volt a baj. Jobban megnézve a csatornafedelet, az egyik oldalán az aszfalt kb 8 - 10 centit meg volt süllyedve. A nyomok vizsgálata közben az olajcsíkon találtam két letört öntvénydarabot, nem tudom mi lehet (remélem olajteknő). Nem voltam vidám. Gondoltam, ha már 50 méterre van a rendőrség átsétálok, és odahívom őket, hogy készítsenek egy jegyzőkönyvet, illetve 1-2 fotót. A rendőr, aki kijött, legalább annyit sejtett a dolgok további jogi folyásáról, mint én, úgyhogy nem lettem okosabb, viszont készített 1-2 fotót. Az autót elvontattam Gerissimoékhoz, de ma már sajnos nem tudtuk megemelni, úgyhogy hétfőig izgulhatok.

 
>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-12-12

2008. december 11. 133420 km
Minden reggel türelmesen állok a sorban és várom a sorom. Mióta rendőr irányítja reggel a forgalmat, nem nagyon érdemes tolakodni, ráadásul sokkal jobban is mozog a sor. Ma viszont ócska nap volt. A csaknem 400 méteres két sávosra ugyanis nem tudom feltérni, akkora volt a sor. Mit csinálhattam? Elkezdtem előzni a sort, hogy majd a végén besorakozok. Csakhogy a sor ideges, a tükrökben figyelik, ki tolakodik és ha valaki pofátlan, mint én, előzni kezd, picit kitolják az orrukat, rosszabb esetben meg fejszével fejbe csapnak. Nekem szerencsére csak a kitolt orr jutott, ami nem lett volna baj, ha éppen nem parkol egy ügyes az út szélén. A taknyos úton fékezni nem akartam, periférikus látásom impulzust küldött az agyamnak, hogy simán elférek. Nem látta azonban, hogy a parkoló autónak akkora füle van, mint Mickey egérnek. Csak egy puffanás hallatszott és becsapódott a tükör. Szerencsére a tükör egészben volt, megnyugodtam és hajtottam tovább. Csak a munkában vettem észre, hogy a tükör nagyon megjárta...

Egy nappal később:
Leszedtem a tükröt és megragasztottam a repedést és a visszaragasztottam a kitört darabot. Egész tűrhető lett, legalábbis addig, míg nem lesz meg az új tükör.

Fájdalomdíjként egy szuper extra mosást kapott, de még mindig nem beszél velem...

 

Úgy néz ki meg van a hiba a vákumszelep szabályzó csere óta kisimult az alapjárat...az öröm az ürömben hogy az utángyártott dobozában gyári alkatrész lakott :DDD

 
>> EgyébBeryq4 // Alfa 156 sw 2.4 JóTurbóDízel // 2008-11-24

Feltöltöttem fagyállóval. Felraktuk a téli szettet,gyári 15"-os karika lábakra.

 
>> Tuning és extraBeryq4 // Alfa 156 sw 2.4 JóTurbóDízel // 2008-12-12

Megjött az adapter,így ma végre beraktuk a Momo kormányt! Ebbe nincs lufi,de jobb a fogása.

 
>> Szervizgstup // Alfa 156 1.6 16V TS // 2008-12-12

Na kb 1 óra szenvedés után kicseréltem az alapjárati motort.Hát,nem csak három csavar volt Erhard!:D De köszönök mindent,megint Erhardnak és segítőmnek Fattának!:)

 

Néha az alapjáratom nem teljesen sima ha nem kicsit darabos ezért megnéztem a fő mumust az EGR szelepet hát elég koszos volt így megpucoltam vele együtt a turbó nyomás szabályzót is az is rohadt kormos volt, ezek után is darabos maradt ezért leszereltem a vákumszabályzót is és az a fos átengedi a levegőt úgy néz ki meg van a hiba...holnap kiderül jön az új :)