Blog

>> EseménySanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2007-08-18

Az Alfa Romeo Club Magyarország idén a Rábaringen rendezte meg a gyorsulási versenyt. Nagyon jó nap volt, sikerült megismernem sok tagot akikkel eddig csak a fórumokon beszélgettem. Gyorsulni nem gyorsultam de a fűnyíró nem is erre való. :-)

 
>> EseményWilly // Alfa 146 ti // 2008-08-22

Az Alfa Romeo Club Magyarország szervezésében gyorsulási verseny volt a Kalocsai reptéren. Természetesen nem hagyhattam ki.

Mivel ez volt az első igazi gyorsulási verseny amin részt vettem, kiváncsi voltam a saját illetve az autó tudására. Mentem jó pár futamot, szerintem első nekifutásra jó volt. A reakcióidőkön még kicsit lehetne javítani. :)

Időeredményeim:

Nettó idő Reakcióidő Cél sebesség
10.426308 00.723786 104,28
10.598646 00.770878 99,39
10.653476 00.884636 101,99
10.311816 00.671546 105,99
10.454518 00.651064 104,47
10.893482 00.701074 96,48 - 3 személlyel
10.761330 00.657950 100,51 - 3 személlyel
10.838376 00.745940 100,70 - 3 személlyel
10.399796 00.649610 104,07
10.609272 00.686000 103,05
10.547496 00.651934 103,98
10.442320 00.733774 104,45
10.496442 00.763154 103,17

>> EgyébSatti // Alfa 145 1.6 TS Speziale Edizione // 2008-08-22

Mivel most csak erre volt idő, leugrottunk Balatonfüredre 3 napra a hét közepén, aug. 19, 20, 21-re, beültünk a sárga speciálba, és irány a Balaton. Szerencsére nagyon jó időt fogtunk ki, végig sütött a nap ezerrel, meleg volt, mint a trópusokon. Sikerűlt a neten találnom egy kellemes panziót, ami nagyon be is vált, ajánlom bárkinek, royal villa panzió és pub. Igényes szoba, szép környezetben, egy nyugodt utcában, bőséges, finom reggelivel normális áron. Jól sikerűlt a pihenő, két napot strandoltunk, 20.-án pedig egész nap az Annagora Aquapark-ban voltunk, szuperjól éreztük magunkat, bár egy kicsit elfáradtunk a sok csúszkálásban, és felfelé sétálásban, de nagyon megérte. A csúszdapark tőkéletes, nyugati színvonalú. Az árakkal is meg voltam elégedve, általában egyáltalán nincsenek elszabadult árak, két este ugyanazon a helyen vacsoráztunk, a Balaton étteremben, azt , hogy milyen jó hely, mi sem bizonyítja jobban, hogy folyamatosan tele van estefelé, sokan várnak is az asztalokra, pedig nagy hely, és sok pincér sürög-forog egyfolytában. Pizzát ettünk, amihez hasonlót, eddig csak az olaszoknál ettem, hatalmas volt, nagyon finom, és ott az emberek előtt frissen sütik a kemencében, ja és el ne felejtsem a remek csapolt Paulaner búzasört, ami szintén hibátlan. Hazaindulás előtt, még átruccantunk Tihanyba, vhogy eddig ez nekem mindig kimaradt, még sosem voltam, és nagyon rácsodálkoztam, hogy milyen szép is az a hely. Rengeteg külföldi turista van ott is, nem véletlenül, mert tényleg, nagyon szép és látványos. Ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy néha lehet nem árt itthon is egy kicsit szétnézni az országban, rengeteg igencsak szép hely található nálunk is, amik főleg az útóbbi években nagyot fejlődtek. Jól sikerűlt a kis kirándulás, csodás időben, kellemesen telt az idő, és a kis sárga gép is jól viselkedett. :-)

 

Elérkezett a nem igazán várt nap/km állás. Már tervben volt egy ideje, hogy vezérléscsere kell, de a vezetett "szervizkönyv" szerint a 150.000 km- nél lesz esedékes. Így hát beindult az alkatrészrendelés. Vezérműszíj szett és vezérlésmódosító, vízpumpa, első fékbetétek, szervóolaj, váltóolaj, paraflu 11. A fékbetéteknél el volt vágva a visszajelző kábel, amit visszaköttettem. A komplet vezérlés is ki lett cserélve, de néhány probléma ismét felmerült: kell 2 alsó lengőkar, flexibilis cső, 2 fékcső, 2 stabilizátorpálca, motorolaj csere, szűrőcserék. Utóbbi kettő természetes. Ezek kb. egy hónap múlva lesznek kicserélve, ha Erhard is úgy akarja:)

 
>> Tuning és extraCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2008-07-19

Hosszú keresgélés után végre sikerült találnom egy kiváló állapotú CD-tárat, ráadásul minden tartozékával együtt. Csak a gyári oldalkárpitot kellett megrendelnem és már is bennt virít gyári helyen a 10 lemezes tár.

 
>> Szerviz147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-08-21

Ma voltam Csörinél, és pikk-pakk kicsérélte a blokk oldalán lévő kipufogó rögzítő lemezkét. Ugyebár ez el volt törve, és a frászt hozta rám a csörgésével, csikorgásával. Idővel egyre durvább lett, de most végre csendes. Viszont a kezdeti enyhe csörgés, amire először felfigyeltem megmaradt. Kau múltkor két ilyen "könnyen eltörő" lemezkét említett, úgyhogy lehet nálam a másik adja ki az enyhébb zajt. Ezt sajnos nem néztük meg, úgyhogy egy darabig nem fogok emiatt leautózni Várpalotára. Majd ha összejön még pár apróság, akkor megnézzük mi lehet a gond.

Másik dolog a jobb hátsó gumi ütközé a rugóban, ez is ki lett cserélve. Nem mintha én bármikor leütöttem volna annyira az alját, hogy szükség legyen rá, de azért jó ha ott van.

Az új lambdával vegyesben (fele autópálya klímával, 130-cal - fele BP) 8,3-8,5 liter között jön ki. Tisztán Budapesten viszont továbbra is stabilan 10 liter. Úgy néz ki ez az 1.6 TS ennyit tud. Mindenesetre maradok a Shell V-power (nem racing) benyánál.

 
>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-08-21

Gerissimoék szervizében meglett javítva a váltóm. Nem volt olcsó, de mint a vaj, olyan fantasztikus lett. Mióta nálam van az autó (4 és fél éve), sosem volt ilyen jó. Csoda, hogy ennyit kibírt. Vezettem más ti-t is közben, és feltünt, hogy annak finomabb volt a váltója, de nem vettem róla tudomást. Most így utólag belegondolva kár volt, mert olcsóbban is megúszhattam volna, ha időben felismerem a problémát.
Amiért fizettem:
- Kuplung munkahenger,
- Teljes váltó,
- Kuplung szett,
- Váltó olaj,
- Munkadíj.
És köszenet Gerissimonak a gyorsaságért, valamint Zsé145-nek, hogy furikázott. :-)

>> Tuning és extraCacho // Alfa 156 Gt V6 3.0 24v // 2008-08-21

de a nitro ellen már kevés voltam :)

 
>> Tuning és extraCacho // Alfa 156 Gt V6 3.0 24v // 2008-08-21

Itt még minden jól alakult :)

 
>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-08-21

a korrodalt reszt elfelejtettem beszurni...csunya...:(