Blog
végre elkezdödhetett az összerakás :)
elöpakoltam az alkatrészeket
kipucoltam az also szönyeget
kimostam az alját, csomagtartot
tetökárpitot ragaszgattam a falcokra
nagyjábol ennyi,folyt holnap reggel :)
Kb. 2000 km után elvittem szerelőhöz az autót, az említett futómű hang miatt, plusz a légzsákvisszajelző lámpa is megmutatta, hogy bizony tud világítani. A tocsogós hang időközben átváltott nyöszörgéssé. Beszereztem két db gyári első szilentet (3000/db), amit látva a szerelő azonnal rávágta, hogy az bizony nem jó, és hogy honnan veszem, hogy ez a baja az autónak. Alánézett, megmozgatták, "és tényleg":)
Szóval 11- én elvittem az autót, és ma elhoztam 'hibátlan' futóművel. A légzsák hiba az utasoldali ülésnél (oldallégzsák) jelentkezett, amit egy csatlakozócserével kiiktattak. A stabilizátorrudat cserélni kell majd, de azt csak a 150.000- nél esedékes szervizkor fogom megcsináltatni. Mutatott fényképet róla, érdekes, hosszanti- bordás kopás van rajta. "10.000 km- t még bőven kibír". Szóval most megint suhanunk:)
Ma voltam Tapolcán, és hazafelé beugrottam Csőrihez, kicserélte a korábban említett "kutyacsontokat". Még egy gonddal kevesebb. Remélem nem lesz helyette másik!!! Le is kopogom gyorsan! Lassan de biztosan haladok afelé, hogy minden rendben működjön, és végre költhetek extrákra!
Ma a GPS CD lejátszó tisztítása megtörtént. Az egység működik, még hozzá kell szokni.
Meglepett a szerelőm!
Lebontotta a hűtőt, és kivette az első hengerfejet. Végülis semmi baja. Tehát a csörgést eddig 100% hogy annak a hidraulikus vezetőgörgőnek a kenéshiánya okozta. Persze ez azt is jelenti hogy a szelepek bele is érhettek volan a dugóba. Ami sajna meg is történt, de szerencsére csak éppenhogy, semmilyen gondot nem okozott, a szelepek épek, a dugón látszik kicsit a nyoma, de jelentéktelen.. Ha a másik hfejjel is ez a gond, akkor hurrá! Lenyomáspróbázzuk őket, szelepfészkeket becsiszolom, kap szelepszárszimmeringeket és kész, a másik motort meg sem bontom! De jó is lenne.. :)
2008.02.09-én elkezdtem szétbontani a műszerfal alját 2 okból:
1. Fűtőradiátor cserés
2. Vezetékelést átnézni, klíma bekötését rendbetenni.
Nem hittem hogy ekkora idegbajt kapok ettől a fűtőradiátortól. Bebizonyosodott hogy valóban fossa a vizet. És nagyon nagy szopás kiszedni. Ráment a napom..
A klíma problémára végképp rájöttem, mint kiderül hiányszik belőle a ventillátor sebesség szabályzója. Lesz még vele gond, mire összeáll. A biztonság kedvéért intéztem egy másik vezérlőpanelt is. Sajnos úgy érzem a történet még nem ért véget..
Hétfő este szépen eldurrant a hűtőm...megpróbáltam kedd reggel egyedül orvosolni a problémát, de sajnos sikertelenül. Eredmény: trélerezés a szervízbe 8000Ft, szervíz munkadíj ( én voltam a 3. szerelő, és még így is) 8000Ft, új Valeo hűtő kurrrva drága 30000Ft. Ennek eredménye: hűtés ugyan tökéletes, de a pénztárcám kiürült. Az idegállapotomat nem ecsetelném... viszont nagyon rendesek voltak a Ber-Do-nál, mert amikor odaszóltam, hogy mennék, azonnal volt hely az akna fölött, és mindent félbehagytak.
Elérkezett az idő, és a 10.000 km az esedékes szervizig. Jelen esetben ez 107.720 Km -nél következett be. Korábbi szerviz dokumentációk átnézése után úgy ítéltem meg, hogy a gyertyák és a hosszbordás szíj, valamint az ehhez tartozó feszítő és vezető görgők cseréje is esedékessé vált. Az alkatrészeket a korábbi tulajdonos Tóth Péter (Peti16v) segítségével szerezetem be. Utólag is köszönöm a segítséget! :-))))
Alkatrész Gyártó Cikkszám
levegőszűrő MANN C1589/3
olajszűrő MANN W712/16
pollenszűrő aktívszenes MANN CUK2951
hosszbordásszíj GATES 6PK1853
hosszbordásszíj vezető RUVILLE 55849
hosszbordásszíj feszítő INA 534010920
gyertya1 NGK BKR6EKPA
gyertya2 NGK PMR7A
olaj selénia 20K 3x2l
A szervíz kiválasztásánál nem volt probléma, Piri műveket választottam, részben azért, mert nagyon jó híre van, másodszor azért mert földik vagyunk.
Reggel 8-ra vittem az autót, 11-kor lett kész.
Megtörtént a szíj, görgők, gyertyák, szűrők cseréje, fékrendszer átvizsgálása, futómű átvizsgálása a hamarosan elkövetkező műszaki miatt, meg egyébként is jó tudni, hogy mire számítson az ember. (Esetemben ez a jobb hátsó lengőkar, és a bal első fölső lengőkar cseréjét jelenti majd az őszi karbantartással együtt.) ezen kívül Gábor teljes motordiagnosztikát is csinált, szóval nem tétlenkedtünk.
Petinek hála a gép műszakilag nagyon jó állapotban van. :-))))) Én pedig ígéretemhez híven vigyázni fogok rá.
Ui:
Lassan jön a tavasz nagyon felraknám már a 17" kerekeket, virtuálisan már meg is tettem, így fog kinézni :-)))))))