Blog
A hengerfejek lekerültek a "hengerfejeshez" átnézésre, rendbetételre.
Sajnos nem bírt vele. A vez.tengelyek végén lévő tárcsák nem akarnak lejönni. 3 db lehúzót eltörtek neki, szénne melegített, lefagyasztotta, de egyszerűen nem jönnek le. Visszavittem a műhelybe hátha ott többre jutnak de nem. Egyszerüen nem jönnek le. Most megálltunk.. Lehet kénytelen leszek bevetnia a tartalék motort..
Felpróbáltam a felniket. Őszintén szólva nem tetszik. Pontosabban tetszik, csak annyira nem, hogy azt a sok átalakítást megérje amit az autón kellene elvégezni hogy rendesen elférjen. 215/40ZR18
Amik kritikus pontok:
1. Elöl a rugótányér - ez a legnagyobb gond. Kb. 0,5-1 cm hely marad a gumi és a tányér közt. Tehát mindenképp valami "tuning" lengéscsillapító kellene aminek nincsen ilyen rugóalátétje.. Bár tervben van, de csak későbbre, ha már kész a többi rész.
2. Elöl a küszöb - sajnos befordulni befordul, de kifelé már nem. Ütni kellene a küszöbön.
3. Hátsó lökhárító - a lökös alja hozzáér a gumihoz.
Hát ennyi. Inkább maradok a 17"-nál, ezt meg átveszi a szerelőm a Suzukijára. :)


Ha már kiszereltem a fejegységet, bekötöttem egy vezetéket az aux in csatlakozóra, a másik végét meg felvezettem a hamutartó rekeszébe. No smokingos az autó, így legalább használom valamire azt a rekeszt, meg amúgyis hajlamos letiltani a fejegység egy-egy nagyobb rázkódásnál. Nem egy unilink, számot léptetni nem tudok, de legalább kihasználom a lehetőséget, hogy ugyanazt hallgathassam a kocsiban, mint gyalog.

Nekiugrottam a kormány távvezérlő beszerelésének. Jól elszórakoztam odalent a kocsiban délelőtt. Lebontottam a kormány alatti műanyagot, fúrtam egy pici lyukat, és felrögzítettem a távvezérlőt az indexkar mögé. A vezetéket meg átdugtam a fejegység rekesze felé. Nem lett valami professzionális, meg a széleket el kell majd dolgozni, de rohadt jó, hogy nem kell a sebváltó előtt kutakodnom, ha szeretnék hangerőt állítani, vagy számot léptetni. Elég sűrűn vannak most ott a dolgok, de máshová egyszerűen nem tudtam rakni, a fényszóró magasság-állítóját meg úgyis ritkán használom.

A nagy hidegben befagyott a kézifék és beragadt emiatt a jobb hátsó fékem. Sajnos túl későn vettem észre azaz: elfüstölt a fékbetét a tárcsa is megsérült majd a fékolaj felforrt mire menet közben beesett a fék pedál, kis pánik egy jobbkezes utcánál mejd szerencsére nem jött senki és félretudtam húzódni. Szerencsére a nagy hidegben gyorsan lehült az olaj és azonnal elmentem a szerelőmhöz (ultra óvatosan) a beragadt féket kiszabadították. És ha már a fékcsere miatt úgy is szétkapják akkor már a stabilizátort meg a szilenteket is lecseréljük.
hátsó függő stabilizátor 2db:9665
hátsó féktárcsa 2db: 15258
hátsó betét 2db: 6001
kézifékbowden bal:2501
kézifékbowden jobb:3137
hátsó stabilizátor szilent 2db:4242
AutóDoki beszerelte: 13000
Időszerű volt egy kis rendrakás a műhelyben, mert kezdett eluralkodni a káosz. Így szépen összegyűlt 1 kupacba az összes krómos verzió kiegészítője...
+ egy érdekesség az aranykorból: szétszedhető első lengőscsillapító, melyet nem kell soktízezerért felújítani, elég csak patront cserélni...ebből kell még egyet szereznem, így elkerülhető az "Alkatrészen keressük meg a kocsi árának másik felét" politika csapdája, mely legnagyobb sajnálatunkra a Fiat-házasság óta Alfáéknál is nagyon-nagyon népszerű..:(




2008 márciusának első napján Erhard cartárstól megrendeltem az olajcseréhez szükséges dolgokat. A műtét kezdetét veszi ha minden jól megy még a héten Tibor cartárs közreműködésével. Lesz egy szelepfedél tömítés, olaj olajszűrő levegőszűrő és pollenszűrő csere.
De hamarosan jön a vezérlésmódosító csere+ vezműszíj szett csere+ első fékek tárcsáinak és betétjeinek cseréje. Itt a tavasz.....
Végre megjött március erre ma leesett a hó. 10 cm havat söpörtem le az alfáról:(
De már sűt a nap és szépen olvad.
Sajnos nem csak az akksi volt a ludas az előző körben...valszeg kevés töltést kapott, így néha alig akarta megforgatni a mocit...de lehet, hogy az önindító is hisztizett, mert gyakran jelentkezett a probléma úgy, hogy nem forgatta meg első körben, majd hirtelen forgatta a mocit...biztosra mentem, és kicseréltük a generátort, és az önindítót is...még nem tudom, hogy vége-e a megbízhatósági problémáknak, mert azóta nem használtam az autót..a héten kiderül..
Mindenesetre a sebességünk megvan, a megbízhatósággal még van egy kis problémánk..:))))