Blog
Végre megérkeztek! És már fent is vannak. Nagyon komoly, mondjuk egyenlőre csak vízen tudtam kipróbálni :-) Rendkívül csendes és jól tapadó gumma.
Dec.2.-án Orosházára mentünk, jó kis konvolyt sikerűlt összehozni, 10 Alfával húztunk Szegedről, mint a helyi kapitány, vezettem a sort, a kis sárga géppel:-), mikor elindultunk, még szép tiszta volt, sajna odafelé is kicsit vizes, nyálkás volt az út, így egy kissé koszos lett mire odaértünk, de nem vészesen. A tali nagyon jól sikerűlt, elég sokan összejöttünk, 39 Alfa volt, szépek voltunk természetesen, mikor felvonultunk a városon át.
Egy kis "hang" tuning került a gépbe.
Sziszeg mint ahogy egy turbósnak sziszegnie kell :-)
Működése.
Egy vákuum csövet elágaztatnak, az az közbeiktatnak egy vákuumkapcsolót, amit egy elektromos szelep tart zárva.
Erről a szelepről odavezetik a vákuumot a lefújószelephez.
Vesznek egy jelet az elektromos gázpedáltól ( pedál alapállapotban jelet ) amikor észleli a vezérlő dobozka, hogy a pedál alaphelyzetbe került, akkor benyitja a szelepet, ami vákuum segítségével megnyitja a lefújószelepet.
A nyitva tartási idő állítható a dobozkában.
itt vettem: http://www.bacartuning.hu/chiptuningbox/index.php
Mint említettem az autó volt egy motor diagnosztikán és ki is olvasták belőle a jelenlegi egyetlen hibakódot.Ami pedig a következő.Korábban irtam, hogy az autó állandó sebességnél rángat. meg folyik bele a benzin, na ez annak a következménye, hogy a pillangószelepnél van egy kis jeladó ami ugy érzékeli a dolgokat, hogy állandóan nyitva van a szelep.Tehát elméletileg alapjáraton zárva kéne lenni, terhelésnél meg nyitva( 90 fokban) de ez állandóan nyitva tart és sacc/kb 105 !!!! fokban.Ezt nem értem, de mindegy.A helyzet a következő, a kedves márkaképviselet sajna pénteken 3kor bezár igy csak jövő hét hétfön tud utána kérdezni a szerelőm hogy ez pontosan mi is.Igy majd valszeg csak szerdán lehet a dologból valami.Mindegy addig járunk igy de ez azt jelenti, hogy a fogyim az egekbe szökik.De majd kialakul...
Ma hoztam el a kocsit a szerelőtől.Kicserélt benne mindent ami fontos lehet.
- vez.szíj
- fesz. görgők
- gyertyák
- motor, fék, szervó, váltó olaj.( az utolsó háromra azt mondta a szerelő, hogy valszeg még soha az életbe nem cserélték rajta.A szervó olajra mondta még azt, hogy egyszer cserélni kell mert olyan "túrós", hogy ilyet még nem látott.Az olajak a Valvoline termékei lettek.)
- helyre rakta a csomagtér ajtót
- ékszíj
- kicserélte a jobb első index izzót:D:D
- kapot a picike egy t kartel védőt ( igy már bátrabban merek közlekedni)
- volt motor diagnosztikán
- benzinszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- plussz kicsit mókolt az első lökhárítommal mert a legkisebb buckán is elakadt ( kellett nekem ültetett futóműves autó:)))
zozo145 kollégától vásároltam négy darab gyári dísztárcsát. Szegénynek nem lehetett felpattintani a Punto felnire, nekem a Bravo felnire viszont simán passzolt. Elég keményen lehetett csak felpattintani őket, ami jó dolog, hiszen nehezen is jönnek le :-) Egyébként mindegyik hibátlan állapotban van, kivéve egyet, aminek két helyen picit le van törve a pereme.
valami meg adta magát.irány a szerviz.a szaki pár perces néma koncentrálás után már mondta is a hiba okát: mapp szonda.de még mielött kétségbe estem volna meg mutatta mi az.de sikerült beszereznem egy majdnem újat.ma ki is cseréltem.újra szuper a verda,lehet száguldozni.
Megrendeltem a téligumikat: Good Year Ultra Grip 7 (195/65 R15)
Hétfőn hozza a GLS!
Kicseréltem a légszüröbetétet. (tecnocar)
A modellpaletta újabb típusa került hozzánk, ez tul.képpen egyenlőre a kis nejem Alfája, persze én is használom, amikor kell, de most ez lesz a családban, mert egy Alfa mindig kell. Terv szerint tavaszig, vagy nyár elejéig megmarad, utána majd látjuk, hogy alakulnak a dolgok. A kis gép már első benyomásra kifejezetten megfelelt, érezhető benne a normális km, nagyon kemény, feszes a futóműve, semmi, nyüszögés, nyikogás, a váltó is nagyon jó kemény pontos, rövid úton jár, ez a forma, főleg a legutolsó széria mindig is tetszett, bár igazán csak ez a Special Edition kivitel, ez a sportcsomagos változat, még most is kifejezetten mutatós, időtálló forma. Ez a szín nekem nagyon bejön, legalább nem a megszokott hétköznapi, és ez csak ebben a kivitelű 145-ben volt, meg a '98 utáni spiderben, nagyon jól mutat vele az autó. Most a téli kerék garnitúra van rajta, ami persze nem annyira mutatós síma lemezfelni, de nagyon jó téligumikkal, természetesen megvannak a szép gyári S.E. 15-ös alufelnik is hozzá.
Később lesznek fotók is, hétvégén meg egyből fel is lesz avatva a kicsike, mert jön velem az Orosházi Mikulás Alfa talira.