Blog
A mai nappal bekerültem én is azok közé akik elmondhassák magukról hogy a sötétben is látnak. Nagyon csúcs ez a Xenon, mindenkinek melegen ajánlom.
Nem tudom, mit csinált az előző tulaj a váltógombbal, szerintem ezt simogatta egész nap. Olyan csúnya volt, hogy nem bírtam tovább és rendeltem a márkaszervizben egy gyári váltógombot. A rendelésbe beirattam, hogy csak a bőr gomb érdekel, és jól tettem, ezüst tetejűt hozattak. Persze nem kellett, másodszorra már összejött nekik. Az ára 1182 Sk (8747 Ft) volt - elég sok, de a különbség óriási.
A váltogomb cseréje nem nagy ördöngösség, csak hinni kell az Erőben :) A gombot nagy erővel felfele kell feszíteni - merőlegesen. Alatta egy rugó rejtőzik, erre vigyázni kell, mert hajlamos eltűnni illetve jól összezsírozni az ülést.
Arra még nem jöttem rá, hogyan kell felrakni az új gombot, azon ugyanis nincs hosszanti kiképzés, úgy néz ki, hogy az első felszerelés vágja bele, ami szerint gumikalapáccsal kéne ütögetni vagy valami ilyesmi, amibe nem akaródzik belefognom.
A mai napon, 2007.11.01-én felkerült a szélvédőre egy "www.alfaamore.hu" matrica, valamint a köszöb spoilerekre egy-egy "cuore sportivo" matrica (a baloldali mintha ferde lenne egy picit, de üsse kavics). :-))))
Nemrég lecseréltem a ferde faliratot. Mégiscsak szebb egyenesen.:-))))
Nemrég múlt három éves az autóm és most került bele az 50 ezredik kilométer. Én ebből 31 ezret tettem bele, kicsit több, mint egy év alatt. Használom rendesen :)
Eddig nem volt sok gondom vele, kiégett izzók, olajcsere 10 ezrenként, fékbetétcsere még az elején... Most kezdem hallani a bal első lengőkart, hogy kopog, érik a csere, szerintem még a téligumira váltás előtt kicseréltetem mindkettőt..
2006.12.11
Megtörtént az első hevenyészett átvizsgálás ,csere vagy felújítás:
bal elsö féltengely,kormány összekötő,felső motor bak!
Egyébként a gömbfejek ,szilentek lengéscsillapítok mind hibátlanok!!
Karbi beállítás szűkséges (szép móka lessz:)gyújtó kábelek ,gyertyák csere!!
12.22
Ma végre kész lessz az első szerviz ,mehetek érte:))
Karbi+gyújtás beállítás,és egy nem tervezett vizpumpa csere is megtörtént!!
12.22
Érte mentem ,de minek??Az autó káosz!!
A kedvem 0
Na ,az ünnepek allatt elkezdtem saját magam boncolgatni az autócska hibáját
köszönhetöen az amore.hu lelkes és hozzáértő tagjainak körvonalazodik ,hogy mi is a hiba!!
Gyújtás ,gyújtás ,gyújtás !!!Valamikor még vétel előtt majmok szerelhették össze a gyújtást ugynis teljesen ki van forgatva a hengerek sem a gyári gyújtó sorrendben müködnek ,holnap(12.03)mérek egy kompressziót (az állítolag nem működő hengerben)és aztán szétkapom:)))
12.10
Sajna válaszút előtt állok mert a motor már kiszolgálta a lelkét!!Még nem tudom generál vagy motor CS lesz-e!!!:(
Hengerfej felújítás után is csak 3 henger dolgozott a negyedik sajna csak immel -ámmal ez van!!
2007.03.30
Megtörtént a szív átültetése:)))
1.7 8V!!!!Két éjszakánk rá ment,és sajna szó szerint bele betegettem:((három napig nyomtam az ágyat!)
Most már csak féket ,silenteket ill. lengés csillapítót kell cserélnem.Köszönet a szerelőmnek Szűcs Attilának aki házhoz jött a szabadidejében segíteni!!!!!! Még igényel némi beállítást de nagyon szedi a lábát
Bár az autó elejének több szépséghibája is van, úgy gondoltam, mégsem méltó egy ilyen autóhoz az ütött kopott Alfa jel. A bontókban jó állapotú nem létezik, hiszen elég egy kőfelverődés, megsérül a fólia és már tönkre is van. Végül kiderült, hogy szinte mindenhol ugyanannyiba kerül, úgyhogy a motortartó bakkal együtt megrendeltem a márkaszervizben. Az ára 865 Sk (6402 Ft) volt.
A csere először nagyon ijesztőnek tűnt, aztán 5 perc alatt végeztem. A jel széle már felhajlott, ezt elég volt fogóval letépni, aztán kaptam észbe, hogy a műanyag foglalat benn maradt. Ezt külön kellett felfeszítenem. Az erőszakos eltávolítás után a régi jel ragasztóját kellett eltávolítani, majd az egészet zsírtalanítottam, kitisztítottam és felragasztottam az új jelet a hozzá kapott öntapadó segítségével.
Olyan jó lett, hogy most már kénytelen vagyok a krómcsíkokat is kicsillogósítani és egyre inkább azon töröm a fejem, hogy fényezni kellene az egész ütközőt.
A 146-ból még a "nagy bejáratás" előtt átkerült a Garmin 660, de nem voltam elégedett a megoldással. Az Alfákban mindig nagyon szimpatikus volt a rejtett hamutartó, a szivargyújtó miatt viszont állandóan nyitva kellett tartani, ami zavart is, csúnya is volt és a hamutartó alatti rekeszt is blokkolta. A legrosszabb viszont az volt, hogy a motor kikapcsolása után mindig lekapcsolódott a Garmin.
A beszerelés ugyanúgy lett megoldva, mint a 146 esetén, bár ott a műszerfal vízszintes válaszfala miatt szebb lett. Fúrni biztosan nem akartam, a célom mindig az, hogy az autó az eredeti állapotában maradjon meg.
Az első kérdés mindig az, honnan lehet állandó 12V-ot szerezni - Oszi megint bűvészkedett egyet és már húzta is a rádiótól a villanyt. Ezúttal is szivargyújtó hosszabbítót használtam, 115 Sk volt. A dugó végét levágtam és az állandó 12V-ra kötöttük. Fél perc alatt áthúztam a középkonzolon és rádugtam a Garmin csatlakozóját. A csatlakozót megpróbáltam a lehető legjobban elszúrni. A 146-nál a kesztyűtartóba raktam, itt simán bedugtam a középkonzol mögé.
A kábelezés ugyan kilátszik, de nem zavaró és az eredeti funkciók is megmaradtak.
A víz nem tudott rendesen felmelegedni kivéve, ha nagy dugóban álltam. Úgyhogy így tél előtt aktuálissá vált a termosztát cseréje. Gyári került bele. 28e Ft volt :-O Az utángyártott 18 lett volna, de azokról csak rosszat hallottam, úgyhogy maradtam a drágább alkatrésznél.
Egyúttal lecseréltettem a hűtőfolyadékot is, meg az ablakmosót. Illetve volt még egy apróság. A légszűrő ház berezonált. Meg kellett keresni, hogy hol engedett el.