Blog
A mai napon elvittem BP-re az új gazdinak a gépet,a srác valószínűleg fog is itt regisztrálni.
A fojtószelep alján lévő vízjárat el volt tömődve (vízkővel) ezért nem tudott szabadultni a levegő a rendszerből. Kipucoltuk. :)
Kiókumláltuk az 5000-es fordulatnál jelentkező megtorpanás okát, és elérkezett az idő, hogy kicseréljük minden Alfás rémálmát, a lambda-LMM duót á la robert bosch. A lambdánál próbálkoztunk az univerzális szondával is, de mondanom sem kell, hogy sikertelenül. Sőt! Rosszabbul funkcionált, mint a haldokló, belustult régi szonda. Úgyhogy jöhetett a gyárilag megadott drágább típus. A légtömegmérő esetében csak a betétet cseréltük, műanyag csövekért nem dobálunk tízezreket (irgum-burgum). A siker teljes! A gép szalad, nyomul, mint egy fékevesztett vadkan - erről Zrínyi apánk, vagy a szintén szerencsétlenül járt Imre herceg biztosan többet tudnának mesélni, de ez most itt mellékszál... :)))
Szóval nincs megtorpanás 5000-nél, nincs hidegen harákolás, csak nyomaték van, meg teljesítmény, meg gyorsulás egészen a 7000-es tiltásig. Ez hiányzott eddig! Mostmár 6000-nél ötödikben keni a gyári 225 km/h végsebességet is (amit természetesen csak elméletben számoltam ki, és a fénykép sem az enyém ;))). Atom-király-vaddisznógejzír-dög! V6 rulez! :)))))
Ismét nagy köszönet illeti Hari Maestro-t!! ;))))
Végre megint van klíma!....ma végre elmentem megnézetni a klímát.Hála istennek úgy néz ki hogy "csak" a gáz szökött el belőle.A Két Moha Bt-nél voltam Csömörön.Nagyon korrekt a srác.Kb 40 perc alatt lenyomáspróbázta,levákuumozta,feltöltötte...sőt még meg is festette,hogy a későbbi hibakeresést megkönnyítse.Viszont úgy néz ki hogy a hűtőventillátorom kapcsolója vacakol...hol kapcsol,hol nem...odafele végig paráztam hogy felforr a víz...hazafele meg alig volt 70fokos a víz...
Hátsó szélvédő cserélve, rendesen, szakszerűen berakva.
Egyre többet szívtam mert fékezés közben alapjáraton egyre sűrűbben leállt a gép.
És piszok szarul is indult melegen is , hidegen is.
hosszas vizsgálat után megoldódott a probléma. Az AC tetején az öt csavarból 4 volt meg és azok is éppenhogy nem estek ki. Valszeg nemkis mennyiségű levegőt szipkázott be a mocsok+Figi barátom jótanácsát követve beraktam egy szelepet a pumpa és a tank közé. Most Pöccre indul és sosem áll le:)))
Felkerültek a színrefújt lökhárítók, a maszk és a küszöbspoilerek.
Hátsó szélvédő kicserélve, fűtőszálak javítva.
Nagyon csecse lett.
Még hátravan a polírozás és az első fékek szinezése. Gondolkodom egy neonszetten :))))
Ja és új törésmentes ködlámpák!!! Sajna arany foncsoros..
Alsó fagydugó megadta magát. Elfolyt a hűtővíz, így nem csoda, hogy pikk-pakk felmelegedett a motor.
Csere. És ha már ott van matatás, akkor a hűtőrendszer gumi csövei is le és visszakerülnek, miután megtörtént a vízkő mentesítés a csatlakozásoknál.
Sok volt az előgyújtás. Beállítatott.
Szakadt féltengely gumiharang cseréje
A minap reggel indulnék, de az autó megmakacsolja magát. Az indító rendesen forgatja, az immo lápácska is elalszik, a comp. visszajelző sem világít, az izzítás visszajelzője is normális. Egyszóval minden rendben levőnek tűnik, csak épp nem indul be. WTF?!?
Konzultáció Szamosiékkal: légtömegmérő, vagy fordulatszám-jeladó. A netes fórumokban sincs jobb ötlet. LMM lehúz, indítás, semmi...
Trélert kell rendelni :( Nagynehezen kihúzzuk a garázsból, aminek a vonószem látja kárát. Oldalirányú terhelésre nincs méretezve (csak kissé oldalt tudtuk húzni, ráadásul lejtőn felfelé), ketté is tört. Nagynehezen fenn a tréleren az autó (siralmas látvány..), irány Hidegkút.
Comp. kiolvasva: csak LMM hiba látszik (ami nem is csoda, tekintve, hogy előző nap lehúztam). Szamosi mester határozata: cseréljük ki a fordulatszám-jeladót, a tapasztalat szerint az a ludas. Igaza lett. Az új alkatrésszel pöccre indul az autó. A trélerezés párszáz forint híján annyiba került, mint a javítás. :(
Tanulságok:
1. bosch/germany monnyon le! (az új érzékelő digó gyártmány, meglátjuk, hogy bírja)
2. Így utólag volt előjele a dolognak. Egy ideje nem indult olyan könnyen, mint előtte; egy-két fordulattal többet tekerte az indító, mielőtt beindult. Egyszer pedig mirnix-dirnix leállt, de aztán simán újraindult. Ha valaki ilyet tapasztal irány a szervíz és méresse meg a jeladót!
3. Amit én is megtettem a kiszerelt alkatrészen. A szervíz manual szerint 860 ± 10 ohmnak kellene lennie; én 540-et mértem. Tényleg kinn van a toleranciából.
4. bosch/germany monnyon le! Egy ilyen hülyeség miatt nem szabadna járóképtelenné válnia az autónak. Nem hiszem, hogy hatalmas műszaki probléma volna ennek a megoldása. Nekem legalább két ötletem van hogyan kéne csinálni.