Blog
Első tárcsák, első hátső betétek, lengőkarok, stabilizátor szilentek, összekötők cseréje.
Felnik görgőzése, fényezése, gumik - 195/45R16 Continental SportContact
Kerepesi Jani diagnózisa:elbütyöktelendtek a vezérmű tengelyek. Mindkettő! Csere,de akkor már a szimeringek is,szelepfedél tömítés,olaj és szűrő. Idő közben a féknyergek vörös színt öltöttek. Kicseréltem az olaj nyomás gombát.
2007.03.24-én új nyári papucsokat kapott az autó, Firestone Firehawk SZ80-as típus 195/60R15 méretben.
Nem volt betervezve, de a jobb első gumiban volt egy pukli, ami csak akkor derült ki, amikor felraktuk őket, mivel én még úgy vettem meg az autót, hogy a téli volt rajta. A sérült gumi Continental ContiEco típusú volt, míg a hátsó kettő Uniroyal volt, de ezek már nagyon el voltak kopva. Így inkább mind a négyet cseréltem.
Hifi projekt in progress. Az alábbi komponenseket vettem meg:
5csatornás erősítő: 23275
2F kondenzátor: 13598
Dietz 100A kábelszett: 10903
Dietz 5m RCA kábel: 1610
Autórádió keret 156 2002-: 3160
JBL CS2165C komponens szett előre: 16990
JBL CS2165 kétutas szett hátra: 10990
Hangszórókábelek, csatlakozók, zsugorcsövek satöbbi: ~4500HUF
A beépítéséről később :-)
3 hónap után megint rátöltöttem a rendszerre. Még hűtött, de messze a nyár vége, és már kezdett gyengülni. Valahol porózus lehet egy alkatrész, mert nagyon picit ereszt, de a hibát megkeresni nem lenne egyszerű. Inkább töltögetem (r12...).
Valami hülyen perverzióm lehet, de olyankor mindig valahogy vidámabb/boldogabb vagyok, hogyha szervízből hozom haza az autókát. Kicseréltettem a vezérmű szíjakat/görgőket. 120k van benne így akár mát volt akár nem mindenképp meg kellett már csinálni, kicsit szégyenlem is magam, hogy megtettem vele enélkül 2000 km-t. (olyan gyorsan elfogyott annyi)
Mikor még olajcsere légszűrőcsere volt az autónak kérdeztem az egyik szerelőt, hogy minek van ilyen villanymotor hangja? (ugyanis az volt neki), dugdosta a fejét és azt mondta, hogy valószínűleg a szervószivattyú lapátoknak, ne aggódjak ez természetes.
Elhittem neki, hajlamos vagyok hinni a nálam jobban hozzáértőknek.
De! kicserélték a görgőket meg a szíjakat és az egyik használt görgő csapágy hangja meglehetősen "avas" volt.
Kész lett. belelültem.Beindítottam.Elindultam. Nagyon selymes és lágy volt :) 3 nap után már kezdett hiányozni. Hallgatom a motort és eltünt az a villanymotor hang. Hahá!
Az egyik görgő volt a ludas. Örülök nagyon! Durván szép hangja lett a cuccnak...
Csak a pillangószelep rugója miatt kicsit ragad a gázpedál.. Jó lenne, ha egyáltalán tudnám mi az a pillangószelep...?
Azt mondták, hogy kicsit lóg a vezérlés-módosító... A szélvédő után ő a következő áldozat.. de ez változhat ha gyorsan akar meghalni.
Mondtam már hogy mindig happy vagyok ha szervízben volt a kocsi? :)...
Ma megjelent az új TopTuning újság. Még májusban fotózták az autómat egy bontásra ítélt ház elött Újpesten. Akkor 170 kép készült, ezeket késöbb meg is kaptam DVD-re írva. És ma végre kezembe vehettem a nyomtatott formátumot. Bár a cikk maga nem olyan hű de nagy szám, vannak benne hibák, azért örülök a dolognak. :-)
1 kanna Selénia 20K utántöltéshez+szelepfedéltömítés csere
hát, shit happens ahogy a muvelt angol mondja, valami nem stimmol az elektronikaval,nem ugy megy a szeker ahogy en szeretnem,sztem nem kap eleg benzint,lehet valamelyik jelado a szar.m1 kihajtom belole :D lehet csak koszos a rendszer
2007.07.12-én ki lett cerélve lambdaszonda. Magnetti Marelli ment bele. Remélem, hogy ez beválik. Egy éve volt cserélve benne. Az előző lambda német gyártmány volt, de sajna nem tudom a nevét.
Amikor elromlott a szonda akkor 13-14 liter benzint megevett a kicsike. Leszedtem a csatlakozót, és akkor a középérték 9,2 volt. Kiváncsi vagyok a fogyasztásra most az új lambdával.
Friss info:
Sajnos a lambda kb 2 hónap után megadta magát. A károsanyag kibocsátásom baromira megnőtt; innen és a magas fogyasztásból vettem észre, hogy valami nincs rendjén. Nem örültem, hogy nem vált be. A 2007.10.13-án befejeződött nagygenerálban lecseréltem egy Bosch-ra.