Blog

>> SzervizLalli // Alfa 146 1.6 TS // 2007-07-22

Zsámbéki Alfakontaktnál vezérlés módosító csere...
Ebből lett:
-vez modosító csere
-vez.mű szíj
-vez.mű szíj feszítő
-bordás szíj
-bordás szíj feszítő
-szelepfedél tömítés

 
>> Tuning és extraLalli // Alfa 146 1.6 TS // 2007-07-22

Süsnye cartárstól megvettem a 16"-os alufelniket.
2 db új gumi+szerelés.

 
>> Tuning és extraLalli // Alfa 146 1.6 TS // 2007-07-22

15"-os gyárialufelni téligumival (a gumit eladtam)
csavarok,kerékőr

 
>> SzervizLalli // Alfa 146 1.6 TS // 2007-07-22

Hosszú keresgélés után megtáláltam!!! 1650000 FT
.Átvizsgálás, vezérlés csere(szij,feszítő), fék tácsák fékbetétek: 107000 FT

 
>> EgyébSatti // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2007-07-22

Újabb Alfa típus jött a házhoz,számomra ez volt most a praktikus választás,meg természetesen az is sokat számított,hogy ismerős szegedi cartárstól vettem át a gépet.Ami még fontos volt,hogy ez a legfelszereltebb kivitel,és a metálfekete szín is lényeges volt:-)
Most majd kap friss vizsgát és zöldkártyát,utána egy olyan komplett leápolást,amit az autóim szoktak,egy teljes gépi polírt,ahol kell ott becsiszolva,az apróbb leverődések ,könyomok bejavítva stiftel szépen,úgy már sokkal szebb lesz a kicsike.

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-07-21

2007.07.19.
Lekaptam az ablaktörlő alatti műanyagot. Ahol pollenszűrőt vártam, ott fél kiló száraz falevél volt, a szellőző gyárilag ráccsal van ellátva, a szűrő valószínűleg belül lesz, azt majd a hétvégén megnézem. Az egész rendszer eléggé büdös, remélem a levelek kipucolása után minden ok lesz, de valószínűleg a légkondit is fertőtleníteni kell. A spricc dolog megoldódott, leesett a cső, amit gyorsan visszapattintottam. A megoldások hasonlóak, mint a 146 esetében, de sok dolog jobban át van gondolva, nagyon tetszik.

A kiégett izzót nem bírom megtalálni. Tutela kontaktspray-el átfújtam a bal ködlámpát (amit már 4 csavar tart, nem 3, mint a 146-nál, így nem esett ki) és a bal rendszámmegvilágítást, de semmi. A csomagtérben mindkét izzó rendben van a hátsó üléseknél is, elöl is. Akkor sem nyugszom bele az eladó "minden olasz ilyen" válaszába. Holnap folytatom...

2007.07.20.
Leszereltem a két tükröt, holnap felhívom a lakkozó ismerősöm, mennyiért vállalja. Tényleg egyszerű, elég lepattintani a műanyag háromszöget, lekapcsolni a kábeleket és kicsavarni 3 csavart.

Az izzókat elkezdem szisztematikusan cserélni. Továbbra is világít a hibajelző...

A hűtőfolyadékot feltöltöttem desztillált vízzel, a szine teljesen átlátszó, szerintem ezidáig is víz (rosszabb esetben csapvíz) volt benne :(

Az autó nagyon jól szerelhető, szinte hihetetlen, minden kézre áll, sokkal intelligensebbek a megoldások, mint a 146-ban voltak.

2007.07.21.
A lakkozó főnöke szinte szó szerint kidobott, ilyen vacak miatt nem indítja be a kemencét. Azt mondja, vegyek festéket és fújjam le magam... Úgy is lett, kézzel, dörzspapírral leszedtem az egész eredeti réteget. Több helyen is megrepedt a festék, az alumínium valami miatt elkezdett korrodálni és fehér réteg keletkezett a festék alatt, ami miatt lepörgött az egész. 3 óra csiszolás után úgy találtam, hogy mehet az alapozó. 24 órát írnak a teljes száradásra, de ki bírja azt kivárni? 2 óra múlva lefújtam mattfeketére és újabb 2 óra múlva össze is raktam. Nem olyan, mint a gyári, de sokkal jobb, mint volt.

Végre megoldottam az izzó rejtélyt!!! A bűnős a hamutárca megvilágítása volt, végre ez is tökéletes.

A hátsó ablaktörlővel nem tudok mit kezdeni, próbálom olajozni kívülről, de olyan hangokat ad ki, mintha szorulna. Ezt már egyszer eljátszottam a Tipoval, ha egyszer megszorul a tengely, azt már fölösleges javítgatni. Meglátjuk mennyibe kerül az eredeti alkatrész, aztán irány a bontó...

A műszaki vizsgáig ezt meg kell oldani és addigra kéne 2 gumi is.

Ismét nem bírtam ki, muszáj volt kerülnöm egyet, olyan hangja van, mint egy vaddisznónak, minden porcikáját imádom.

 
>> Tuning és extraLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-07-21

Ha már szűrőcsere, akkor direkt szűrő. Nem volt épp egyszerű be építeni (hozzáértés teljes hiánya :D) de csak sikerült... szinte meg se látszik, ugyanis a szűrőházban pihen, míg ki nem találom, hogy azt, hogy lehet ki szerelni...

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-07-21

Ma budapesten járva egyrészt dögmeleg volt,másrészt elment egy biztosítékom,amelynek következtében nem tudtam kinyitni a csomagtartót,így hát a biciklit,amit el kellet hoznom,az utastérben helyeztem el.Nagyobb baj volt,hogy a féklámpa sem működött de végül is nem volt probléma.Hacsak az nem,hogy zenét sem tudtam hallgatni.Hazaérve kiderült,hogy volt a kocsiban biztosíték.Mindenesetre most már mindig lesz bizti a kocsiban,mert kínos volt így hazajönni.

>> Tuning és extraGrando // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2007-07-21

Csak nem bírtam ki, hogy a 166 belsejéhez is hozzányúljak. A hangszórók burkolatait alakítottam hozzá a bézs belsőhöz. Eredetileg Alfa emblémát is akartam rájuk, de a textilfilc szétszalad ezen az anyagon, és az előzetes próbálkozás nem győzött meg igazán arról, hogy feltétlenül érdemes görcsölni vele. Úgyhogy maradt a natúr bézs szín (egyelőre legalábbis...). Így kis befektetéssel is egy ízléses részlettel gazdagodott a gép! :)))))

 
>> Tuning és extraChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2007-07-21

Belekerült a kocsiba egy riasztó és lopásgátló. Fő az elővigyázatossság... Most már nyugodtabb szívvel hagyom egyedül. :)