Blog
Zsámbéki Alfakontaktnál vezérlés módosító csere...
Ebből lett:
-vez modosító csere
-vez.mű szíj
-vez.mű szíj feszítő
-bordás szíj
-bordás szíj feszítő
-szelepfedél tömítés
Hosszú keresgélés után megtáláltam!!! 1650000 FT
.Átvizsgálás, vezérlés csere(szij,feszítő), fék tácsák fékbetétek: 107000 FT
Újabb Alfa típus jött a házhoz,számomra ez volt most a praktikus választás,meg természetesen az is sokat számított,hogy ismerős szegedi cartárstól vettem át a gépet.Ami még fontos volt,hogy ez a legfelszereltebb kivitel,és a metálfekete szín is lényeges volt:-)
Most majd kap friss vizsgát és zöldkártyát,utána egy olyan komplett leápolást,amit az autóim szoktak,egy teljes gépi polírt,ahol kell ott becsiszolva,az apróbb leverődések ,könyomok bejavítva stiftel szépen,úgy már sokkal szebb lesz a kicsike.
2007.07.19.
Lekaptam az ablaktörlő alatti műanyagot. Ahol pollenszűrőt vártam, ott fél kiló száraz falevél volt, a szellőző gyárilag ráccsal van ellátva, a szűrő valószínűleg belül lesz, azt majd a hétvégén megnézem. Az egész rendszer eléggé büdös, remélem a levelek kipucolása után minden ok lesz, de valószínűleg a légkondit is fertőtleníteni kell. A spricc dolog megoldódott, leesett a cső, amit gyorsan visszapattintottam. A megoldások hasonlóak, mint a 146 esetében, de sok dolog jobban át van gondolva, nagyon tetszik.
A kiégett izzót nem bírom megtalálni. Tutela kontaktspray-el átfújtam a bal ködlámpát (amit már 4 csavar tart, nem 3, mint a 146-nál, így nem esett ki) és a bal rendszámmegvilágítást, de semmi. A csomagtérben mindkét izzó rendben van a hátsó üléseknél is, elöl is. Akkor sem nyugszom bele az eladó "minden olasz ilyen" válaszába. Holnap folytatom...
2007.07.20.
Leszereltem a két tükröt, holnap felhívom a lakkozó ismerősöm, mennyiért vállalja. Tényleg egyszerű, elég lepattintani a műanyag háromszöget, lekapcsolni a kábeleket és kicsavarni 3 csavart.
Az izzókat elkezdem szisztematikusan cserélni. Továbbra is világít a hibajelző...
A hűtőfolyadékot feltöltöttem desztillált vízzel, a szine teljesen átlátszó, szerintem ezidáig is víz (rosszabb esetben csapvíz) volt benne :(
Az autó nagyon jól szerelhető, szinte hihetetlen, minden kézre áll, sokkal intelligensebbek a megoldások, mint a 146-ban voltak.
2007.07.21.
A lakkozó főnöke szinte szó szerint kidobott, ilyen vacak miatt nem indítja be a kemencét. Azt mondja, vegyek festéket és fújjam le magam... Úgy is lett, kézzel, dörzspapírral leszedtem az egész eredeti réteget. Több helyen is megrepedt a festék, az alumínium valami miatt elkezdett korrodálni és fehér réteg keletkezett a festék alatt, ami miatt lepörgött az egész. 3 óra csiszolás után úgy találtam, hogy mehet az alapozó. 24 órát írnak a teljes száradásra, de ki bírja azt kivárni? 2 óra múlva lefújtam mattfeketére és újabb 2 óra múlva össze is raktam. Nem olyan, mint a gyári, de sokkal jobb, mint volt.
Végre megoldottam az izzó rejtélyt!!! A bűnős a hamutárca megvilágítása volt, végre ez is tökéletes.
A hátsó ablaktörlővel nem tudok mit kezdeni, próbálom olajozni kívülről, de olyan hangokat ad ki, mintha szorulna. Ezt már egyszer eljátszottam a Tipoval, ha egyszer megszorul a tengely, azt már fölösleges javítgatni. Meglátjuk mennyibe kerül az eredeti alkatrész, aztán irány a bontó...
A műszaki vizsgáig ezt meg kell oldani és addigra kéne 2 gumi is.
Ismét nem bírtam ki, muszáj volt kerülnöm egyet, olyan hangja van, mint egy vaddisznónak, minden porcikáját imádom.
Ha már szűrőcsere, akkor direkt szűrő. Nem volt épp egyszerű be építeni (hozzáértés teljes hiánya :D) de csak sikerült... szinte meg se látszik, ugyanis a szűrőházban pihen, míg ki nem találom, hogy azt, hogy lehet ki szerelni...
Ma budapesten járva egyrészt dögmeleg volt,másrészt elment egy biztosítékom,amelynek következtében nem tudtam kinyitni a csomagtartót,így hát a biciklit,amit el kellet hoznom,az utastérben helyeztem el.Nagyobb baj volt,hogy a féklámpa sem működött de végül is nem volt probléma.Hacsak az nem,hogy zenét sem tudtam hallgatni.Hazaérve kiderült,hogy volt a kocsiban biztosíték.Mindenesetre most már mindig lesz bizti a kocsiban,mert kínos volt így hazajönni.
Csak nem bírtam ki, hogy a 166 belsejéhez is hozzányúljak. A hangszórók burkolatait alakítottam hozzá a bézs belsőhöz. Eredetileg Alfa emblémát is akartam rájuk, de a textilfilc szétszalad ezen az anyagon, és az előzetes próbálkozás nem győzött meg igazán arról, hogy feltétlenül érdemes görcsölni vele. Úgyhogy maradt a natúr bézs szín (egyelőre legalábbis...). Így kis befektetéssel is egy ízléses részlettel gazdagodott a gép! :)))))
Belekerült a kocsiba egy riasztó és lopásgátló. Fő az elővigyázatossság... Most már nyugodtabb szívvel hagyom egyedül. :)