Blog
Bekerültek a gátlók, rugók, lengőkarok.
Jó magas lett, nyilván borzasztóan nem tetszik, viszont álom volt úgy végigmenni a fekvőrendőrön ,hogy nem húzta végig a kipuffogó rendszert. :D Majd megszokja a szemem. A nyomtáv szélesítőket is levettem. Hááát, hátra azért lehet vissza rakom, de egyelőre így marad, kérek időpontot műszakira, mert már Májusban lejárt, aztán autózunk vele egy nagyobbat, mert idén még csak 40km-t ment.
Lemostam alaposan ,mert 6 hónapja mostam utoljára.



Szokásunkhoz híven idén ősszel is megkerültük a Balatont.
A 84-esen érkeztünk és Edericsnél mentünk fel a 71-esre.
Kicsit körbenéztünk a keszthelyi boltokban és tovább álltunk.
Szomorúan tapasztaltuk hogy vége a szezonnak, az éttermek nagy része már bezárva.
Aztán Balatonföldváron a Kukorica Csárdában megebédeltünk. Itt is olyan érzésünk olt hogy azt esszük ami a polcon van még. Ettől függetlenül remek ebédet kaptunk.
A következő pont a tankolás volt, mert a negyedet jelző vonal alatt volt a szint. 52,38 liter fért a tankba, bő 31e Ft...
Gondoltuk átkelünk a komppal, de a sort látva inkább megkerültük az északi végét a Balcsinak.
Alig találtuk meg a szokott kilátót Balatonvilágoson, de aztán meglett.
Balatonfűzfőn sikerült találkoznunk valami biciklis csapattal. Szembe jöttek és természetesen keresztezték pát helyen az utat, itt ilyenkor leállították a forgalmat. Gyakorlatilag a nagy körforgalmig állt a sor. Izgalmas lehetett a sorban pöfékelő autók mellett biciklizni...
Természetesen a Tihany kör se maradhatott el. Itt még nagyobb tumultus volt a kompnál.
Zánka után fordultunk le a 71-esről Tapolca felé.
Majdnem teljes volt a kör.
368 km-t mentünk, nagyobb részt nyitott tetővel.




A múlt szombati armageddon esőzésben sajnos a teremgarázsunk is beázott. Úgy tűnik, hogy a garázs lépcsőház és Giulietta alatti része van a legmélyebben, mert a víz ezeken a helyeken állt meg kb. 15 cm mélységben.
Szerencsére a szekrényt nem érte el a víz, az szárazon maradt. A társasházkezelő nem áll a helyzet magaslatán, mert a vihar után 6 nappal sem sikerült még kiszivattyúzniuk vizet, pedig már többször és többen szóltunk nekik.





PHuBi ma reggel sikeres vizsgát tett :-)
113.414 km
Jutalmul fel lett töltve a klíma.
13 éve van/vannak ültetett autóim. Mára elég volt, így rendeltem gyári magasságú rugókat, új lengéscsillapítót, és nekiálltam visszaemelni az autót.
A hátsó lengőkarokban 1-1 szilent nem volt túl rózsás állapotban, de mind a négyet cserére ítéltem akkor már.
2db-ot lehetett rendelni másik kettő Mercedes/Jaguar szilent, 0,4mm-el nagyobb a szilentház, leköszörültem, bekerült a fagyasztóba és így a helyére is csusszant a préssel.
Így leírva jó gyors volt ,valóságban azért pár óra elment vele :D
A saját lengőkarom jó állapotban volt ,de azért homokszórás 2k epoxy , fekete bázis és lakkozást kapott. Szilentezés előtt (akkor volt rá időm)
Nyilvánvaló volt ,hogy 1-2 helyen picit sérül majd a lakk a préseléskor, de annyi baj legyen ott lejavítottam aztán kész.
Toronycsapágyakat is le homokszórtam, és cink bevonatot kapott, ha már egyszer szét volt szedve... Gátlókat felszereltem az új rugókkal még várják ,hogy a helyükre legyenek téve.
A hátsó rugó alsó gumiját lehet kapni ,azt vettem újat, a felső csak külföldről rendelhető horror összegért, így azt a donor autóból kapta meg ami tökéletes állapotú volt.








2025. augusztus 30-án rendezte meg az Abarth Club Austria szokásos, éves találkozóját. A helyszín idén is Forchtenstein (Fraknó) Badestausee volt. A rendezvényen nem csak Abarth, Fiat, hanem Lamborghini, Ferrari, Lancia és szép számmal Alfa is volt.
Útvonal: Budapest - Sopron - Neusidler (Nezsider) - Rust (Ruszt) - Mattersburg (Nagymarton) - Forchtenstein (Fraknó) - Rosenbrunn - Schwartzenbach - Kobersdorf - Eisenstadt (Kismarton) - Sopron - Budapest
Videó az egyik legszebb útszakaszról












A bal felső lengőkar gömbfeje elfáradt, és a stabpálcát is kottyanni éreztem.
A jobb oldali felső lengőkart, még az előző tulaj cseréltete, az még bírja. Három éve zsirótám át a gumicsapágyait, lassan esedékes lesz megint.
Itt a bal oldalon, még a gyári lengőkar volt bent. A gumi csapágyai, még tökéletesek, így el is rakom tartalékba. Még gyárilag volt bent a lengőkar csavarja is, én ezt most fordítva raktam be. Legközelebb legalább nem kell annyira szétborítani a futóművet egy felső lengőkar cseréhez, vagy csak a gumicsapágyak zsírzásához...
Nem, még mindíg nem ér bele a csavar a rugóba! (Egyesek azt mondják, azért nem lehet fordítva berakni a csavart, mert bele ér a rugóba)
Ma valahogy nem volt kegyes az időjárás, így a jobb oldali stabpálca még cserére vár, de már most érezni, hogy stabilabbá vált az autó...
Update 09,03
Kicserélésre került a jobb oldali stabpálca is.
km állás: 173855







