Blog
Az előző tulajdonos figyelmeztetett, hogy az autó alatt néha van pár csepp hűtőfolyadék, de soha nem megy a MIN jelzés alá. Nem tudtam, melyiktől ijedtem meg jobban, a szivárgástól vagy attól, hogy megy a MIN alá.
Nagyítóval néztük át a motorteret, de a V6 méretei miatt sok esélyünk nem volt. Egyszerúen semmit sem találtunk. Kezdtük a legegyszerűbbel - a kiegyenlítőtartály tetejét újra cseréltük. Luigi röhögött egyet és újra kiköpött pár cseppet.
Végül tavaszra hagytam a dolgot. A Dunatoban a srácok fél motorteret szétszedték, mire rájöttek, hogy a termosztat tömítése alól szivárog a rózsaszín csoda. Azt hittem a termosztatot is cserélik majd, de maradt a régi. A lényeg, hogy megszűnt a szivárgás.
Kivéve azt a pár csepp olajat...

Bal hátsó ajtóhatároló ismèt cserère került. Megint recsegett. Kárpit le, hangszóró ki, ki kell forgatni.
-------
Update: így 2 hèt után megint recseg nèha. Nem vagyok elájulva, legközelebb megveszem a gyárit. Ez Lengyel utángyártott volt.



Nyilvánvaló, hogy a legrosszabb lehetőség állt elő. Hiába, ilyen az én szerencsém az autókkal. 🙄🙁
Beégett egy szelep az 1-es hengerben, a kis darabka megverte a dugattyút, majd távozott.
Nem okozott ugyan végzetes károkat, viszont kíváncsi voltam a 3-as hengerre is, a kompresszióméréskor bő fél bárral elmaradt az értéke a másik két működő hengerétől.
Vizuális vizsgálattal természetesen erre is megtaláltuk a magyarázatot: mély, függőleges karc éktelenkedett a hengerfalon. (Gyűrűprobléma?)
Mindezeket látva nem forszíroztuk a további bontást. Mivel gazdaságilag nem érné meg a teljes felújítás, így bontott motor keresésébe kezdtem.
Egyelőre van is egy jónak tűnő, egy autó karosszériamunkák miatt donornak lett hozva Ausztriából. A kinti okmányai rendben, a szükséges alkatrészek le lettek már bontva, de a motorja és a karosszéria többi része még megvan. 163.000 kilométert futott, szép a belseje is, kárpitok, ülések, kormány, kis időt rászánva némi aprót még ki lehet szedni belőle. 110 ezer forintra tartja a srác. Hétvégén tervben van, hogy megnézzük, meghallgatjuk, kimérjük a kompressziót.

Nekiálltam hogy visszategyem a gyári ablakemelő motort a bal ajtóba.
Előszedtem mindent ami az ablakemelő téma tartozéka. Megtaláltam a próba fehér műanyag fogaskereket (159) és a 22-ben megolvadt tesztdarabot is. (1. kép) Sőt az esztergályos által soha el nem készített félkész darabot is (3.kép)
Az új darabot sok-sok zsírral berakta a helyére. Az eredeti közdarab gumi helyett egy új került be. Az eredeti már kemény volt, az új jóval puhább. (2. kép)
Kiszedtem az ablakemelő mechanikát és bekerült az új motor. A régi megy a tartalékok közé. (PH1-es motor, még a nyitásra NEM lehúzódó ablakhoz való.)
Külön műtét volt a mikrokapcsoló. A múltkor sikerült elgörbítenem a "szárát". Most nekiálltam hogy visszaalakítsam.
A művelethez ki kellett venni a tengelyét, ami gyakorlatilag szegecselve van. A végét finoman felfúrva sikerült kihúzni és a szárat kiegyengetni. A szegecs nem fog kiesni mert alul a mechanika felől van a talpa. Biztos ami biztos alapon be is ragasztottam.
Mint kiderült túl jó lett az alakja mert a kapcsoló mindig be volt kapcsolva, de a helyén már annyit lehetett igazítani.
Mehet vissza az egész!
Aztán valamiért nem akart összeállni a rendszer...
Két dolog tűnt fel:
- a régi-új motor pont fordítva megy mint ahogy kéne. A felfele húzásra lefelé megy az ablak és fordítva. Valószínűleg a mágneseket fejjel lefelé raktam vissza. Erő van, így egyszerűen megfordítottam a csatlakozóban a két vezetéket.
- Valahogy "lötyög" az egész ablak első része, nem tudom beállítani. Az ok az ablaküveg rögzítőjében keresendő. A csúszka egy csavarral van rögzítve, DE amibe belemegy az is egy csavar. A műanyag betétes rész fogja az üveghez, az lazult ki és magán az üvegen "lötyög" a csúszkát tartó izé. Valószínűleg amikor a csúszka be lett csavarva az kitekeredett. Egy rövid szárú imbusz segített...
Már "csak" be kellett állítani mindkét oldalon az ablakot.
Nem egyszerű, de nem megoldhatatlan. Mentünk egy 50 km-es tesztkört, de az erős szél miatt nehéz volt eldönteni hogy suhog a szél vagy sem. Jobb mint volt...
INFO: Ablakemelő 1x1












Tavaly amikor összeraktam a motort indításkor kettő hidrotőke ugyan csak megizzasztott. Akkor úgy tűnt hogy megoldódott a helyzet.
Nos nem :-(
Először csak hosszabb állás után, majd már rövid után is képes megszólalni a szíjfeszítő. A Selenia reggelén is így volt, pedig előtte nap majd 350 km-t mentünk.
Felhívtam Erhardot hogy szerezzen egy gyári szettet, ha megyek a Seleniára beugrok érte, az új boltját még úgyse láttam.
A terv az hogy az agyonrángatott szettet a két hidrotőkével együtt lecserélem.
Kezdem a legfontosabbal: GYÁRI SZETT NINCS! Ami még van itt-ott az minimum 5 éves, a szíjat 5 év után le kell cserélni, vagyis nem érdemes felrakni se...
Szóval hozott két olasz hidrotőkét, és egy szettet Dyco szíjjal.
A feszítő román, a görgő NSK.





Fiatalkatrészeken épp akciósak a gyertyakészletek, pont aktuális lesz, bármi is történt odabent. Igazából már sokkal korábban kellett volna ezzel foglalkoznom. A lényeg, hogy berendeltem az oldal által ehhez a motorhoz javasolt szettet, szinte féláron sikerült így hozzájutni. Lesz helye az így megspórolt pénznek.
