Blog

>> Egyébystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-09-28

Egy kis fotózás volt. :-)

>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2025-09-27

A mai szép időt kihasználva gurultam még egy utolsót az idén a bestiával. Az idei telet mélygarázsban fogja tölteni. Mosás, szárítás, gumik túlfújása és letakarás.
Tavasszal találkozunk. Azért néha el fogok menni meglátogatni, mert még soha nem aludt ilyen messze tőlem :-) :-)

km állás: 201.265km

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2025-09-27

A Spider mellett a 156-os sem volt elfelejtve, csak egyéb projectek lefoglalták az időmet. Viszont sajnos a motor első indítása és garázsból kiállás után már nem akart indulni az autó. Egyszerűen az önindító nem forgatta át, a kábele viszont melegedett. Miután rájöttem hogy ez önindító hiba nem sok kedvem volt nekiállni a cserének és kicsit hátrébb sorolódott az autó.
Az önindító csere a 4 hengeresen sem olyan könnyű, de a V6-on egyszerűen nagy szívás. A tűzfal és a hengersor között van, alulról pedig útban van a segédkeret és a féltengely. Egyben még látni sem lehet, nemhogy kiszerelni. Én felülről kezdtem neki végül. Levettem a levegőgyűjtőt, a leömlőt, lekötöttem a motor billenésgátlós és a hátsó motortartóbakot. Így kicsit előre tudtam billenteni a motort (de tényleg csak 1-2 centit). A leömlőt így sem tudtam kivenni, csak lecsavaroztam alul-fölül és a tűzfalnál raktam mindig jobb-balra, ahol éppen kellett a hely. Az önindító belső csavarja a legnagyobb szívás. Hozzá nem lehet férni rendesen, még kiszedett akksi és akksitálca után a váltóbovdenek tartóit is le kellett csavarozni és a hővédő kivenni hogy valamennyire a fejét lássam és rá tudja tolni a túloldalról átfűzött 13-as racsnis kulcs fejét egy 20 centis hosszabbító szárral. Visszafele sem volt könyebb. Én nem vagyok profi, csak hobbiból szerelek, nekem ez kb 7 munkaórámba telt, mire végül mindent összeraktam. Kb ennyiből tudtam volna kivenni a komplett motort is, sokan nem is állnak neki a helyén a fórumok tanulsága szerint. Szerencsére nálam nem voltak a csavarok berohadva, ez könnyítette a munkát.

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2025-09-24

Megcsináltam a fényszórókat, jó pár éve megvolt lakkozva már csak sajnos elkezedett leválni,utána meg lett polírozva és elkedett viszza sárgulni.Volt egy kis időm így megcsináltam ha már ezzel foglakozom. Több lépcsős csiszolás után felgözöltem most újra évekig levan a gond erről.

 
>> SzervizGolyszi // Alfa Stelvio 2.0T competizione // 2025-09-26

Esedékes olajcsere miatt mentem fel Kelet-Pest Fiat márka szervizbe. Az auto eddig itt volt szerviz elve. Ezt folytatva :
- Első féktárcsák + betétek
- Pollen + olajszűrő
- Fékfolyadék
- 3 éves átvizsgálás és munkadíjjak

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2025-09-24

Kapott nyolc új gyertyát...
Igazándiból a régieket kiszedve, még azok is elég szépen néztek ki.
Próba kép kapott ekte kínai iridium gyertyát, és valószínüleg hamis NGK-t.
Érzetre jól teljesítenek...

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2025-08-15

Nem sokáig tartott a kellemes hideg levegő amit a klíma biztosított, persze a legnagyobb nyári melegbe halt meg újra. Az egyik klíma cső elszállt, a gumira préselt fém csatalakozónál megette az idő és az összes gáz elengedte.
Új gumicső és a csatlakozók cserelve lettek és a gyári csőre pedig rá hegesztve.
Klíma cső ki-be szerelése, javítás, nyomáspróba és gázfeltöltés. Amivel újra sikerült hideget csinálni az utastérbe.

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2025-06-13

Gyengélkedett a klíma kevés is volt benne a gáz,kapott bele 420 grammot.
Utána végre újra megint hűtött ahogy kell.

 
>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2025-07-03

Sikeres műszaki vizsga… A gyári kerekeket amin a téli gumik vannak vissza kellett cserélni.

 
>> SzervizG-MANN🍀 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 2003 // 2025-09-24

119.451 km
Csörgő Autószerviz Várpalota