Blog
Ismét látogatás Várpalotán csörinèl, kicserèlte a gyertyákat és a bal hátsó rugó törèse miatt a kèt hátsó rugó cserèlve lett a hátsó ülèst rögzítő egyszerhasználatos patentokkal együtt.
Ma hoztam el az Alfát a szerelőmtől, aki az esedékes olaj- és szűrőcseréken kívül, kicserélte a vezérlést és levizsgáztatta az autót. Még előtte kapott tőlem új ablaktörlő lapátokat is.
Egy héttel a szervÍz előtt az akkumulátorom úgy döntött, hogy nem szeretné többet beindítani a 2.0TS-t, de azért még annyira meg tudtam győzni, hogy el tudjak vele menni egy akkumlátor boltba, és vegyek helyette egy másikat. Viszont a visszaútra már nem iskerült beindítani, így a parkolóban kellett kicserélni az akkumulátort. Szerencsére sógorom ráért utánam hozni szerszámokat hozzá, mert engem úgy meglepett, hogy elromlott az akkumulátor, hogy nem gondoltam végig a dolgokat és szerszám nélkül indultam el otthonról :).
Váltó és szervó olaj lecserelve.
Váltó olaj csere fotókkal.
Kicsit keresgéltem az amoren hogy a JTD-t hol kell feltölteni váltó olajjal. Konkrét dolgot nem találtam, csak inkább hogy cserélve lett. Az olaj le eresztés nem volt kérdés, mivel látszik alulról, csak hogy én kettő helyen találtam le eresztő csavart, de ahogy olvastam más is többesszámban írta, úgy hogy el fogadtam ezt ilyennek.
Le eresztő csavarok (1.-2. Kép)
Feltölteni a tolató lámpa kapcsolónál töltöttem. Remélem jutott mindenhova :))) másnak 2 liter ment bele, nekem 1.9 liter.
KB úgy saccolom hogy ennyi is jött le az edénybe, bár nem álltam neki méregetni.
A szervó olaj is sűrűbb volt már és sötét is. Most feltöltve az újjal. Érezhető változás nem történt mivel eddig is jó volt.





Régi lökhárítóról átkerültek sallangok.
A ködlámpa keretnek hiányosak voltak a rögzítő fülei, úgy hogy pótolva.
A első rács tartó fülei kaptak egy takarítást és festést.
A vízhűtő és intercooller elé is vissza kerültek a műanyagok.
Lökhárító felkerült.
Ködlámpa világításának magassága is ellenőrizve.
Új alfás rendszám keret.
A régi bajusz rácsot már törték, a törést össze csavarozták. Kapott egy bontott törés mentes színazonos rácsot.








Régi lökhárító párszor fennakadt, így hiányos lett.
Volt egy színazonos csere lökösünk, amit még az autóval együtt kaptunk vásárláskor.
Az egyiket javítani kell, de mindegy is hogy melyiket igazából. A régi annyi hátrányban volt hogy hiányzott a kitört darab. (1-2. Kép)
A csere darab is fentakadt már, csak kisebb mértékben. Ennek a főbb baja hogy valamit el ütöttek vele. Javítva, újra egyben.












Egy ideje zavart már hogy a mélyhangok elég nehezen érkeztek meg. Lassan körvonalazódott hogy itt a láda mérete lesznugye a freki miatt a ludas. Szétgugliztam a fórumokat hogy az ali kinel mekkora ládában hogy szól, és arra jutottam hogy a legtöbben egy 3X literes ládamérettel értek célba. Így szereztem egy 32 literes ládát, belefaragtam az Alit. Letakaritottam, hátlapot szigeteltem, pókot rácsavaroztam, be az autóba és teszt. Érdemes volt mókolni vele, megvan az eredmény.
még hangolni kell a rendszert de majd azt egyszer tavasszal szép időben.

- tankolások száma: 45 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 23.740 km (már csak 1.451 km kell az 1.000.000 alfás km-hez)
- életkor: 186 nap
- össz. menetidő: 333,59 óra (13,90 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.838,44 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,51 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,83 Ft/km
- átlagos napi futás: 127,63 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,47 %