Blog
Nagy különbséget nem vettem észre az októberi nyárigumis és a mostani téligumis tréning között. Jól éreztem magam és jó volt látni, hogy sok olyan alfás jött akik októberben nem. A rántópad most nem volt az erősségem, ötből háromszor eldobtam. Valamiért nem voltam ott fejben.
Ennek ellenére élveztem az egész délelőttöt.
A képekért köszönet Dekkának :)




Bekerültek a tavaly vásárolt lengőkarok is, így végre nem kopog veszettül az autó hátulja, zongorázni lehet a különbséget :)







Mai napon az első megtekintője le is foglalózta a 159-est. Tegnap átnézettem, műszakira kész állapotban van, azt még elintézem, mielőtt elviszik. Egy jobb első kerékcsapágy csere vár még rá, azt már az új tulaj intézi.


Az autóban egy elég kényelmetlen és nem is annyira szép Momo váltógomb volt. Az volt az elképzelés, hogy majd veszünk egy gyári újat a helyére, de próbáltam egy bontott gyári gombot és nem volt annyira jó a formája.
Ezért beszereztem egy Fiat váltógombot, ennek asszimetrikus a kiképzése, így amikor magadfelé húzod a kart, akkor a tenyeredbe illeszkedik a gomb, amikor eltolod jobbra, akkor pedig a hüvelykujj talál rajta megfelelő fogást.
Kipróbáltuk, páromnak is egyértelműen tetszett, így ez a gomb kapott bőrborítást és akkor már a szoknya is bőrre lett cserélve.
Kellemes meglepetés, hogy a kopott kulissza ellenére is annyival jobb lett így váltani, hogy már nem is annyira sürgős a váltómechanizmus felújítása.
Úgy volt, hogy a fokozatkiosztás is bele lesz sütve a bőrbe, ez végül feledésbe merült, de emiatt nem szerettem volna, hogy lebontsa a mester és újat készítsen, így is megfelel.
Maga a bőrözés 7500ft volt ezen kívül postaköltségekre elment még 3000ft, így elég olcsón megúsztuk. :)



23 évig Olaszország megőrizte az alját ,így továbbra is fent szeretném tartani ezt az állapotot. Leghátul találtam néhány minimális felületi rozsdát ahol nem volt gyárilag alvázvédő. Drótkorong, kémiai rozsdaátalakító, cinkspray, alvázvédő volt a recept. Ha már felbontottam egy dobozzal átfújtam az egészet.
Közben összeszereltem az átfényezett GTV-t :D








Első gumik cseréje kátyu miatt (Continental WinterConatct TS830P)
183 800 km
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
- Turbó vákuum szelep cseréje (55256638)
- LMM cseréje (Bosch 0 281 006 054)
- MAP szenzor cseréje (Bosch 0 281 006 028)
183 642 km


Element a power... De csak úgy hirtelen, majd visszajott majd elment.Szóval váratlanul leeset a fordulat és 2000 felé nem nagyon akart menni. Néztem mértem mindent. Mentem lègtömeg mérő nélkül, úgy jó volt, vettem légtömegmérőt azzal se volt jó, nem az a hiba. Ugyanitt vatta új légtömegmérő eladó...
Mindenki mást mondott, ilyen szenzor meg ilyen-olyan lambda meg labda szonda...
Majd a megoldás egy vasárnapi családi ebéd utáni beszélgetés alatt lett meg fèlittasan.
LEVANRAGADVAATURBOGEOMETRIA és punktum.
Ezen ne múljon hátha ez a gond tényleg, nem annyira hittem benne amúgy.
Szóval másnap kocsiba be, Miskolc-Mezőkövesd-Miskolc pályán 160-nal 170-nel(180) mentem egy jót .
Jólét, azóta nem volt gond vele.
A következő hiba remélem soha nem következik be...
De, van még mit korrigálni az olaszon.
Kicsit korainak bizonyult az öröm, az eBay-ről rendelt tükör nem ment fel az autóra. Azt hittem 10 perces munka lesz tükörlap tisztítással együtt. Hát nem.
Kiderült, hogy ez egy 145 tükör, ami nagyobb (lásd kép), mint a 146-é. Úgyhogy az eladóval felvettem a kapcsolatot, korrekt módon felajánlotta, hogy visszautalja az árát.
Aztán gondoltam egyet, jó lesz ez így nekem, az autó letört gyári tükréből és a 145 tükörből építek egy jót, ami fel is megy az autóra.
A 145 tükrön a belső váz hibátlan, a csavarok, szigetelő gumi újszerűek.
Pár órám ráment, de sikerült, jó lett. A legnagyobb gondot az okozta, hogy az alu vázba úgy belerohadnak a csavarok, hogy semmilyen trükk nem szedi ki, az egyiket fúrni kellett.De találtam normális, stabil megoldást.
Most köt még a ragasztás, holnap felteszem az autóra, a saját felújított belsejű tükrét.










0
366
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Spider
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Alfa reklám
- Virtuális Romeo
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki