Blog

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2020-01-06

Megy a verda, van rajta téligumi is, csak lusta vagyok írni. Igazából már hetek óta. Ha egyszer összeszedem magam, tolok rendes posztot is, rendesen dátumozva.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-01-05

Lökhárító tartók javítása. Intercooller lamellái levegővel kifújatva, és az egyik duda berekedt úgyhogy kicserélve az is

 
>> Autóápoláscarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2020-01-04

Ahogy korábban is írtam már a kereskedők is óva intettek a világos bőrtől amikor mondtam hogy gyakran járok farmerban. Akkor nyugodtak meg amikor mondtam, hogy nekem nem gond ha rendszeresen ápolni kell. Kérdeztem mégis mire számítsak, elég pl évente kétszer ápolni azt mondták igen, az elég lesz.

Na az a helyzet hogy annak ellenére hogy bár naponta használom az autót ebből farmerban mondjuk 50%-ban, már 2 hónap után látszani kezdtek a kékes foltok.

Utána néztem a bőrápolóknak, külföldön sok helyen a Lexolt preferálják, nálunk a shopban az Autoglym kapható. Végül emellett döntöttem, bár az alfás shopban nincs fent de sikerült az alfás shopon keresztül kedvezménnyel beszerezni a Leather Clean & Protect Kit-et.

Meg is volt év végén az első ápolás és megnyugodtam...

Csak a bal első ülést kezeltem, mert a többit ritkán használjuk, gyerek furikázás leggyakrabban a másik kocsival megy. Persze nem volt komoly szennyeződés csak néhány halvány folt, de az eredmény tökéletes. A kékes foltok teljesen eltűntek, az ülés ugyanolyan matt fényű mint volt.

Amiatt hogy nem kellett az egész ülést, fejtámlát kezelni gyorsan megvolt az egész (kb 30 perc a rövid száradással együtt). Először jött a bőrtisztító, kis mennyiségben használva, leginkább az ülőfelületen, keveset a háttámlára, bár ott még nem látszott semmi. Utána háromszor áttöröltem tisztavizes, kifacsart kendővel (póló, törölköző tökéletesen megfelel) utoljára a Kithez mellékelt mikroszálas kendővel.

Rövid szárítás után (15 fokos a garázs, a mikorszálas kendő után pillanatok alatt megszáradt) jött a balzsam. Ebből is kevés kellett, ahogy az Autoglym videó is ajánlja, (kb 3-4-szer borsó/szőlőszem közötti mennyiséget kentem az ülőfelületre a kitben lévő szivaccsal, kevesebbet a háttámlára) . Így - bár szárazra töröltem a videó ajánlása szerint - sokat nem kellet letörölni, a nagyrészét beszívta a bőr.

Eleinte kicsit fényes volt a felület de fél nap alatt szépen visszanyerte a matt színét. 1 nap után használtam újra, nem hagyott nyomot, de egy alaposabb ápolás (több balzsam használat) után lehet hogy érdemes 2 napig száradni hagyni.

Ennyit megér 3 havonta az hogy a bézs bőr olyan maradjon mint újkorában :D

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-01-03

- tankolások száma: 34 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 17.874 km
- életkor: 143 nap
- össz. menetidő: 254,29 óra (10,60 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.391,96 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,48 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,42 Ft/km
- átlagos napi futás: 124,99 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,41 %

 
>> EgyébKicsiJoe // Alfa 159 1,9 JTDm SW 150 LE // 2019-09-25

Küszöb elem csere mindkét oldalon, hátsó sárvédő javítás, 2 axiál csukló cere és belső összekötő gömbfej cseréje (párban). Futómű beállítása is megtörtént.

 
>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2020-01-03

Felső turbó csövet már cseréltem rajta mikor megvettem, most kilyukadt az alsó. Szerencsére nem hagyott ott, csak kicsit lassabban értünk haza. Lőttem egyet gyorsba az Unix-ból, és visszaállt a csend és béke...mondjuk a -2 fokba nem volt túl kellemes feküdni a kocsi alatt, de a corsswagon alá legalább beférni az útszélén is :D

Közeledik a vezérlés csere, pár ezer km-en belül illene megejteni. Már nézegettem, hogy miből milyet kellene rendelni, de úgy tűnik a szerencse 🍀 üldöz. A fiatalkatreszek.hu-n akcióba tették a gyári szettet vízpumpával. Egyet el kellett hoznom ennyiért. Ugyanitt gázolajszűrőt is rendeltem, illetve a pollenszűrő is onnan van, még korábban betároltam hármat. Bónusz vettem egy hátsó nyitógombos emblémát, mert a mostanin megpattant a lakk. Ezt majd kicserélem ha melegebb lesz.

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2020-01-03

Szerettem volna kicsit lejjebb szigetelni a külvilágra és utastérbe szűrődő hangokat ,ezért kibéleltem a géptető belsejét zártcellás hangszigetelő szivaccsal, külsején alumínium borítással. Igazából időtöltésnek jó volt, mert semmi különbséget nem vettem észre. :D

 
>> Szervizmate59 // Alfa 159 Sw // 2020-01-02

Vezérlés szett (Dayco), vízpumpa (Hepu), összes lengőkar (Trw), gyári új szívósor ezzel se lesz gond még nagyon sokáig (elég lassan jött meg~2 hónap). Jelenleg műszakilag hibátlan már csak egy futómű állítás kell, szívósor csere óta sokkal jobban húz kisebb fordulaton is és a fogyasztás is kevesebb lett egy kicsivel, szebben is indul.
Km.: 245.500

 
>> SzervizVKG231!!! (156+75) // Alfa 75 1.6 Carburatori // 2020-01-02

Már nagyon a végét járta, ezért a szabim utolsó előtti napját egy jó kis hidegben szereléssel töltöttem.

A 3 csavarból amúgy is csak 2 tartotta, de én annak a kettőnek a kitekerésével is eltöltöttem 2 és fél órát.

1. Kép: régi nyeknyeknyek
2. Kép: a légszűrőt azért leszedtem, mert a konzol útban volt. Így alkalmam nyílt egy ilyen kiváló fotó elkészítésére is...

Aztán nagy nehezen kiforgattam. Szerencsére ment a légszűrőház-karbisor bontása nélkül is...

Elvittem a Kertész utcai Pro-Villbe a régit, kaptam helyette egy teljesen felújítottat... hazavittem, alig ugyanennyi idő alatt pedig vissza is szereltem. A korábban laza alsó csavar ellenoldalára önzáró anyát tettem.

Próba - teker, indít. Szupi. Reméljük sokáig így marad. 6 hó gari van rá, de én ki nem szedem többször ha elromlik :))))

Azóta próbáltam bemelegedve is (a régi ekkor már nem mutatott életjelet), úgy is jó. Szuper kircsi... :)

Csak maradjon is jó... :)