Blog
Megérkezett tegnap Csöritol az új Bosch. Cseréltem hibakodot töröltem. Egyenlőre napfény csillogás. Vagyis annyira nem mert ma átkerült szerelohoz (ezúttal sajnos nem Csörihez mert így nem akartam lemenni Palotara ráadásul muszakiznija is kell ) remélhetőleg ki tudják cserélni a feltengely gumiharangokat illetve a jobbos szimeringet.
Feltengengelyek kimosva, újra zsírozva, új porvédővel a helyükön, fékcsövek kicserélve, Kézifék visszahúzó rugói pótolva. A héten még vár rá egy alváz védelem, utána elgurul vizsgára
Fűtéscsap... Életem megkeseritője... Sikerült egy olyan darabot vennem ami a forrasztásnál azonnal folyt. Már inkább nem veszek másikat mert tuti én kapom meg a selejtet, ezért inkább elviszek pár darabot a hüllőkfthez javításra.
Off: végül úgy döntöttem hogy a szaladgálós E36 ot is megtartom pár évig. Ezért elkezdtem költséghatékony módon alkatrészeket keresni. Beszéltem pár bontóssal, jártam pár bontónál végül úgy döntöttem hogy mindenből újat veszek, úgy járok a legjobban. (Míg a használt, picit foglakozós sárvédő 40e/db addig az új utángyártott 9e/db)


Nos, az első szervízzel, ami ugye vezérlés, folyadékok, stb cseréjét jelenti, megérkezett egy-két nem feltétlen várt, ellenben szükséges javítás, de ami kell...az kell :)
Költségeket nem írok, jó barátom szervizel évek óta, aki emellett egy lelkiismeretes, jó szakember, így a következő szervizeknél sem lesz költség feltüntetve.
Szervíz (2019.07.31) (165700km)
-első fékbetét+tárcsa (trw)
-első alsó lengőkarok
-hátsó fékbetét (trw)
-hátsó függőstabilizátor
-vezérlés (conti)
-vízpumpa
-hosszbordásszíj
-termosztát
-olaj (selenia)
-olajszűrő (mann)
-levegőszürő (mann)
-üzemanyagszűrő
-pollenszűrő (mann)
-fékolaj
-fagyálló
-váltóolaj
-olajleeresztő csavar
-futóműállítás
Kapott két új, alsó lengőkart. A TRW kb. 30 000 km-t bírta (4. kép). A gömbfej lötyögős lett benne. most Febi Bilsteint kapott (2. kép). Szuper csendes (egyelőre). Hátsó fényergen az egyik csúszka berohadt, kapott egyúttal új betéteket is és le lett cserélve a fékfolyadék FERODO Dot4-re (3. kép) . Júliusban ünnepelte a születésnapját, pont alfacityben lett meg a 150 000-es jubileum (1.jép) és ma pedig két év friss műszaki! (utolsó kép) :)
5. képen egy tiszta diesel kartert is megcsodálhattok, az enyémét :D






Hipp-hopp eltelt a 10 ezer km, úgyhogy Buli barátom műhelyében megejtettük a kötelező olaj (Selenia Racing), olajszűrő (Mann), légszűrő cserét (Mann). Az első féktárcsáknak már válluk volt, úgyhogy azt is cseréltük Brembora, illetve kapott hozzá TRW fékbetéteket a Nagyvad.
Olaj nem fogyott belőle az előző csere óta.
Km állás: 82.000
Alfa Depotól vettem Olaszországból hozott bölcsőt .
Első - Alsólengőkar, stabilizátor pálca párban cserélve D.Z.Tuning adta az alkatrészt 180.452 km- nél.
Futóműállítás!





