Blog
Történt, hogy elkezdett valami halkan búgni/zúgni, érzésre jobb elölről, úgy 100 km/h környékén. Nem nagyon volt vele időm foglalkozni, továbbra is hajtottam, de a km-ekkel érezhetően romlott az állapot, egyre hangosabban és egyre alacsonyabb sebességnél is hallható volt.
Elvittem a helyi Bosch szervizbe, ott először a jobb oldali féltengely emelő csapágyra gyanakodtak, de aztán a j.e. kerékcsapágy lett a végső diagnózis.
Kaptam egy 80 ezer körüli ajánlatot alkatrész + munkadíjra. Kis fejvakarás után elfogadtam.
A vége aztán kicsit több lett, mert a felső lengőkart is elkefélték és abból is kellett egy új.
De legalább a diagnózis jó volt, most csendes az autó, tényleg a kerékcsapágy búgott.

A tavaly vásárolt GT alufelnin egy szezonos volt a téli gumi, az elkövetkező idei szezonra beszereztem 4 db új Taurus gumit.
Méret: 215/45R17



- tankolások száma: 9 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 4.146 km
- életkor: 20 nap
- össz. menetidő: 56,48 óra (2,35 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 366,82 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,51 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 32,14 Ft/km
- átlagos napi futás: 207,28 km/nap
- mozgásban töltött idő: 11,77 %
2 éves évfordulónk alkalmából terveztem egy kis összefoglalót írni, érzéseimet a 159-es Alfámmal és birtoklásával kapcsolatban.
2017.08.31-én hoztam el a 159-est előző tulajától.
Ahogy sokan, én is TBi-t szerettem volna...eleve benzin párti vagyok és már akkor is eléggé megvolt a dízel ellenes hangulat, manapság meg pláne, ez nyilván rám is hatással van. Próbáltam Farkas Dani SW TBi-jét (győri Rieglerben dolgozik, Piritunak számos új autót volt már szerencséje venni és átvenni tőle), ami nagyon tetszett és ő is csak jókat mondott róla.
Nem volt elhanyagolható, hogy amit szerettem volna (4 ajtós, Ti, félbőr belsővel), azt TBi-ben nem találtam, vagy csak számomra túl drágán és külföldön.
Megnyugtatott, hogy a másik „utolsó szériás” motort is sokan ajánlották, így belevágtam.
Így lett a 2.0 JTDm Ti Berlina, a 170 lovas változat.
Szeretem, mert:
- rohadt jól néz ki kívül és belül
- stabil autó, ezáltal biztonságos
- mikor felépül a turbónyomás, utána kellően erős és lendületes
- minden nap megfordulok utána
Nem szeretem, hogy:
- a turbólyuk néha idegesítően nagy
- elrohad/szétesik a hátsó dob és úgy szól regenkor, hogy még az anyósom is észreveszi (cserében hallom én is és véletlenül sem állítom le olyankor)...
- sok apró bosszantó dolog van vele, ezért igényli a törődést. Például: rezgő visszapillantó tükrök, mattuló, lakkot ledobó első féknyergek, nálam többször rakoncátlankodó (most már remélem végre hosszú időre jó) tolatóradar, típushiba az ajtónál lévő beázás (javítva), néha keresztbordán kikapcsoló tempomat, stb…
- lambdaszonda csatlakozó hiba miatti check engine-ek…(komplett szonda csere lett, csatlakozóval együtt)
Tudom, sok egyéb típusnál is vannak hasonló bajok, de azok engem annyira nem érdekelnek :-)
Eljutottunk oda, hogy pár dolognak már én is nekiállok, mert sok minden csak minket, Alfásokat zavar, mást kevésbé és szakember kb. nem is foglalkozna vele. Szerencsére ehhez partnerekre is akadtam, illetve a fórumból is folyamatosan informálódok.
Nekünk is van egy családi Kia Ceed kombink (feleségem autója), azon nem zavar itt-ott egy kis rozsda, festék leverődés, lakkhiba…Az Alfa más. Az Alfát sokan a szépsége miatt (is) tartjuk, ezért vigyázunk rá, megcsináltatjuk/megcsináljuk, ha van vele valami és próbáljuk megőrizni magunkat és az utókornak.
Az utcaképnek mindenképp szüksége van rá, illetve nyilván üzembiztonság szempontjából sem árt a törődés.
De…mióta megvan, többször eljátszottam a gondolattal, hogy lecserélem…Miért? Azt hiszem első körben a dízel mivolta miatt, illetve hogy ne legyen aránytalanul nagy az eladáskori értékvesztése. Alapban szeretem ezt a motort, mert jól megy, nyomatékos, kellően hosszú távon jól is fogyaszt, de egy jó és szép hangú benzines nyilván jobban illene hozzá.
Első körben egy másik régi vágyamba gondoltam átülni…egy Gt-be.
Nézelődtem is elég sokat, voltam itt Győrben, Sopronban, Zalaegerszegen,….de a győrit leszámítva (erről csatolok 2 képet) később csak nagy csalódások értek (a drágábbakat mentem csak el megnézni, nem tudom milyen lehet az olcsó kategória…), azt elvitték, így napoltam a dolgot. Hozzá kell tennem, hogy a feleségem eleve utálta a gondolatot, hogy 2 ajtós kocsim legyen, hisz az én autómmal is hozzuk-visszük a kislányunkat. Ebben igaza van, hogy nem éppen kompromisszum mentes megoldás lett volna, emiatt persze én is hezitáltam…Ja igen, csak 1.8 TS-eket néztem.
Nyilván a 159 Ti azért egy komolyabb autó, de melóba járni és hétvégi utazónak az is jó lenne…szerintem :-)
A második körben pedig 1.4 T-Jet Giuliettákat néztem, néztünk Forrás Róbert cartárssal, aki éles szemével a szakértőt képviseli duónkban. :-)
Alap verzióban talán nem annyira megnyerő, de amikor már a kis sportos küszöbök, szép felni, esetleg napfénytető kombó összeáll, vonzó kis gép. A gondom az vele, hogy a 159 azért jobban tetszik és árban egy 2010-2012-es autó 3 milliót nem biztos, hogy ér, amikor 5.3-ért van 0 km-es új…Érdekes, anno szintén 7 évesen ennek feléért vettem egy patika 147-est…értem én, hogy infláció, meg jobb értéktartás és konstrukció, de azért ez szerintem így is erős.
A 159-es dízelsége mellett a 147-hez képest jóval magasabb fenntartási költségek miatt is nézelődtem, bár nem tudom egy gondosan tartott Gt vagy Giulietta mennyivel lenne kevésbé törődésigényes társ, hisz azok is öregszenek, használódnak. Nem, nem arról van szó, hogy volt pénzem majomra, banánra meg nem maradt…szerintem ha bárki megnézi a blogom, látszik, hogy kap banánt is az a majom…:-)
Inkább csak családosként, nem dúskálva a pénzben néha lelkiismereti kérdést csinálok a 159-es fenntartásából, ér-e ennyit a szerelem, szabad-e…Olyankor nézek Fiat Bravokat, H Astrákat (tudom, a benzines szereti az olajat), 5-ös Golfot…aztán végül mindig maradt a 159.
Egy igazán szerethető és gyönyörű autó.
Ki tudja, benne van a pakliban, hogy még hosszú évekig társak leszünk. Csöri megdícsérte, szerinte se adjam el…És igazából én is nagyon szeretem, aztán majd alakul úgyis minden.
Az Alfák valóban nők…igazi nő az én 159-esem is, akivel néha nehéz együtt élni (szerencsére azért nem sűrűn), ha rossz napja van…de jó napjain olyan öröm és dolce vita, hogy nem lehet tőle szabadulni…és igazán nem is akarsz. :-)
(Ha mégis, azt nagy valószínűséggel szintén egy Alfa miatt...)
Folytatjuk.





Sikerült vennem hátsó dobbetéteket, mert az eredetinek ki voltak szakadva a furatai, nyetlett és lógott. Kiszerelés után a sárvédőívben összegyűjt portól és sártól megtisztítottuk, majd rozsda elleni szerrel és alvázvédővel ápoltuk le. Majd felkerültek a hibátlan dobbetétek.




Megérkeztünk. Mindenhol Giuliak, Stelviok..gyönyörűek!
A nézelődés befejezése után kértünk kulcsot a kiállított Giuliához, már akkor éreztük, hogy valami elindult. Készségesen segítettek mindenben, megmutattak mindent, pedig nem vagyok benne biztos, hogy potenciális vevőként tekintettek ránk. Ebben a pillanatban éreztem, hogy nem kell nekünk feltétlenül kombi autó, hiszen itt egy gyönyörű sedan ALFA és igen, tetszik egy (vagy inkább A) sedan!
Nézzük a csomagtartót, ami kulcskérdés: a mérete megfelelő, csak az a fránya nyílás ne lenne ilyen szűkös...asszony megállapítja: valóban jobban kell majd legózni, de egyel kevesebb kismotor nélkül is el tudunk menni nyaralni, magától mondta, hogy a nők minden autót telepakolnak, mérettől függetlenül :) Majd odalépett az értékesítőhöz megkérdezni, hogy kapható, felrakható-e tetőbox? A válasz igen volt. Hogy micsoda? Tetőbox? Utálom! De ha ez az ára, hogy ilyen autónk legyen, akkor majd megszeretem, de legalábbis megszokom. Még mindig aggódtam kicsit, hogy mennyi kompromisszummal járna ez a szépség? Ezt ő is látta rajtam és nyugalomra intett: sokat mennél vele egyedül,igaz? Igen. Minden reggel mosolyognál ha ez lenne az autónk,igaz? Igen. Megoldjuk évente kétszer a nyaralást ekkora autóval, ahogy sok más ember, igaz? Meg hát!:) Akkor mire várunk? Megköszöntem és megkérdeztem, hogy mi a menete, ha szeretnénk kipróbálni? Azt mondták, hogy én mutatok egy érvényes jogsit, ők meg hozzák a kulcsot. Velünk volt a gyerkőc, így abban maradtunk, hogy egyedül megyek próbakörre, a család megvár a szalonban.
Beültem, az értékesítő mellém. Egy-két dolgot még mutatott, majd jött az a mondat, amit már nagyon vártam: indulhatunk! Beindítottam, szépen lassan kigurultunk. Gyönyörű belül is, minden a kezemre áll, azt csinálja amire gondolok,amit szeretnék, a váltó parádés! Mutatják, hogy hogy szól zene..megkértem, hogy halkítsa le, mert ez az utolsó dolog ami jelenleg mozgatja a fantáziámat :) megértette, szólt, hogy most értünk olyan útra, ahol lehet valóban próbálgatni! áááá végem van, ezt keresem hónapok óta, hazaértem(ahogy itt sokan írtátok)! Komolyan gondoltam hogy máshol keresek autót? Normális vagyok? Visszaértünk, ahogy szálltam ki, asszony csak mosolygott, majd megszólalt: úgy látom eldőlt. Hogy dőlt volna el, hiszen te ki sem próbáltad még! Nem is kell, az arcodra van írva, ha belőled ezt váltja ki, akkor nincs kérdés én is imádni fogom :)
Nincs mese, tényleg eldőlt, kezdődhetett a konfigurálás, ráadásul éppen akciós volt akkoriban a Super Elegant.
Valamikor vettem egy bontott pót-féklámpát műanyag takaróval együtt, de sajna a műanyag keret/borítás a mai napig nem ért ide és mivel már az egyszerű homasitás pót-féklámpa nem bírta a nyári meleget több éven keresztül, mostanra teljesen meggörbült. Így készítettem egy ideiglenes konzolt a gyári pót-féklámpának és felszereltem azzal.





Hol is kezdjem? Egy ideje mozgatott már az autócsere gondolata, egyre gyakrabban keresgéltem. Egész pontosan tudtam hogy mit szeretnék: fekete 159 sw Tbi TI, tetőablakkal ( tudtam, hogy a tetőablakot el kell engednem,de azért bizakodtam :) Fél év sikertelen kutakodás után írtam Shadin-nak hátha tervezi Patesz eladását, akkor még sajnos nem volt aktuális.
Kicsit el is engedtem a dolgot, aztán úgy alakult (köszönöm azoknak, akik nélkül ez nem jöhetett volna össze), hogy lehetőségünk nyílt új (0 km-es) autóra. Itt kezdődött a bonyodalom, nem úgy nézett ki, hogy folytatódik az Alfázás: A Giuliát elvetettem az elején, a mérete miatt ( tudom, a 2 gyerek nem egyenlő a kombi autóval, de én mégis azt szerettem volna, jobban is tetszenek/tetszettek).
Elkezdtük megnézni a lehetséges utódokat ( az előző blogban felsoroltak maradtak a végén, de volt még pár, ami legalább pár percig téma volt):
-Jaguar XE 2.0 (úgy voltunk vele, hogy ha elférnénk benne, akkor a Giuliaban is)
- Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid ( olyan mint egy dodgem és egyáltalán nem is szeretnénk hybridet)
-KIA OPTIMA 1.6 T-GDI Gold DCT ( túl nagy és nem is tetszik :)
- Volvo V60 ( gyorsan rájöttünk, hogy egy olyan konfiguráció, amit szeretnék, nem fér bele a keretbe)
Subaru Levorg: Tudom, hogy ez már nem az a Subaru, de régóta szerepel a bakancslistámon ( igaz egy Impreza WRX STI). Méretre jó, a forma is tetszik. Sok rosszat írnak a váltóról, a belső design nem sokat javult a 2000-es évek eleje óta, nem estünk szerelmbe, tegyük a lista végére.
Skoda Octavia RS : az RS egész pofás, nagy is,egész jól mozog, viszonylag sok mászkál belőlük (ezt nem kedvelem), de amikor arra gondoltunk, hogy ennyi pénzért veszünk egy Skoda Octaviát, rájöttünk, hogy valami nagyon nem stimmel.
Opel Insignia Turbo: Tudom, hülye vagyok, mindig van valami nyűgöm, de ezt meg fölöslegesen nagynak és semmilyennek találtam a próbaúton, elengedtük a dolgot, ajánlatot sem kértünk.
Kia proceed GT: nagyon tetszik a forma, szépen szedi a lábát, jó a váltó is, viszont borzasztó gyenge minőségű anyagokból áll a belseje, sport módban üvölt kívül, belül, luxus csomaggal nem volt annyival olcsóbb ,mint a Giulia, mint amennyivel kevesebbet nyújtott.
Teltek a napok, próbáltam megbarátkozni a Kia-val, de nem éreztem hogy minden reggel mosolyognék amikor beleülök. Pedig ez nekem nagyon fontos! a 156 15 éves, de a mai napig imádom, tetszik, figyelek rá, óvom ( ahogy ő is minket), elvarázsol a belseje, imádok vele utazni.Ilyen autóra lenne szükségem/ünk, főleg hogy nem 1-2 évre tervezünk.
Egyik reggel asszony felvetette: -Nem megyünk el kipróbálni egy Giuliát?
-Áááá, kicsi, kompromisszumos lenne...
-Nézzük meg újra.
Nem kellett kétszer mondani, elindultunk a szalonba...folyt.köv.
Már megint egy gondoskodásra vágyós ingyenszervíz... vagy tényleg leke van?
Történt, hogy ma a legnagyobb melegben (34.5 fokot mutatott a hőmérő) hiába indultunk el a klímás autóval, hazafelé lehúzott ablakkal jöttünk, nem indult el a szellőzés.
Odafelé még semmi baja nem volt, hazafelé nem fújt semmilyen levegőt, bármit bárhova nyomogattam. Közben nekiállt regenerálni is, úgyhogy még plusz 15 percet főttük az autóban. Tudom ám miért csinálja... napok óta gondolkozok, hogy lassan eljön az ideje egy Giulia-nak. Olvasgatok, konfigurálok, kérdezgetek, érik a gondolat. Ezt megneszelte és bosszút állt. Vagy még csak finoman figyelmezetett? :-)
Nade otthon aztán lekaptam gyorsan az utasoldali kesztyűtartó alsó borítását. Nem egy űrhajó ami ott van, sőt meglepően könnyen szerelhető, egyszerűen átlátható.
A csatlakozók épek voltak, a dobozka amit a fűtőmotor fordulatszabályzójának feltételeztem (az is) az viszont veszett forró volt.
Ilyenkor jól jön a rutin, szanaszét húztam azonnal mindent. A ventilátorból is és a vezérlőből is kihúztam a csatlakozókat. Majd szépen kivettem a motort.
Haláli egyszerűen kijön. Egy csavar ki, majd el kell fordítani az egész egységet és kihúzni.
Elég nehezen fordult a ventilátor a tengelyén, úgyhogy kezdtem ezzel. Készítettem neki egy pár vezetéket, és a nemrég kiszedett régi akksiról kipróbáltam. Szikrázott hatalmasat, kínlódott, majd elindult. Nyikorgott, visított, nyöszörgött, majd egyszer végre elkapta a fordulatot. Átmostam WD40-nel, kifújtam kompresszorral, kitakarítottam az egészet. Vagy egy órán át mostam, fújtam, töröltem, újra és újra célbavéve a csapágyházat. Végül még félórát takarítgattam, hogy ne maradjon WD-40 szaga, sehol ne maradjon bent olaj. Már kézzel is jobban mozdult.
Aztán akksira kötöttem. Simán felforgott (gyorsabb is lett), nem visít, csak tolja a levegőt. Ezaz!
Jöhetett a következő lépés. A ventilátor tehát jó, könnyen indul, jól forog, jó e a fordulat szabályzó?
Összeraktam, és láss csodát, minden rendben működik.
Összefoglalva: Ha megáll a ventilátor, a szellőzést azonnal ki kell kapcsolni! A szabályzó próbálta elindítani, ehhez szép nagy áramok folyhattak, amitől eszméletlenül melegedett ez a tranzisztoros, ellenállásos egység. Szerintem még pár perc és kinyírta volna magát, elfüstöl. Így, hogy lerángattam mindent, megúszta.
Erősen javasolt a fűtőmotort néha kivenni, kitisztítani. A szerelés egyszerű, megéri.




2019.08.31-én volt 2 éve, hogy elhoztam Kiskunhalasról a 159-est. Tervezek egy kis összefoglalót írni, de ez a bejegyzés az épp aktuális szervizekről fog szólni.
Mivel Győrben én is egyre nehezebben oldom meg az autó lelkiismeretes szervizelését, ezért sok Alfáshoz hasonlóan én is Várpalota felé vettem az irány, a Csörgő Autószervizbe.
Az alábbiak lettek elvégezve:
- olaj és szűrők cseréje (gyári)
- lambdaszonda csere (Bosch)
- jobb hátsó parkradar szenzorának cseréje (gyári)
- kiegyenlítőtartály csere (gyári)
- fék nyikorgás csillapítása (reményeim szerint megszűntetése)
- valahol kaptam egy defektet, Attila észrevette és megcsinálták/megcsináltatták nekem (jobb hátsó)
Fentieket megelőzően Forrás Róbert cartárs kicserélte a parkradar hátsó kábelkötegét (szenzort már tavaly cseréltem, ugyanazt, nem gondoltam,hogy azzal van a hiba továbbra is), illetve forrasztott is pár kábelt, ahol szakadás volt. Innen is köszönöm! :-)
Küszöbvégeket lejavítottuk, az elsőknél javítás után előre tettem a dobbetétet, hogy megvédje a kőfelverődésektől. Shadinnál láttam ezt a módit, csatlakoztam a megoldáshoz.
Az autót 08.29-én hoztam el Várpalotáról. Csöri szerint rendben van, jó volt ezt hallani, örülök neki. A hátsó dob cseréje aktuális lesz, azzal kapcsoltban majd lépni kell még.
A költségekbe a javító szín és a segédanyagok ára nincs benne, az cca. 10.000Ft volt összesen.
km: 188.062.




0
613
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Adok-veszek
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Zenebutik
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth