Blog
Ugyan csak 5000 km telt el az előző olajcsere óta de egy éve volt utoljára cserélve. Cseréltem mellette a vihutocsovet mert a rozsda kikezdte és nem lett volna szerencsés ha útközben elszáll illetve ha már ott voltam és volt itthon egy teljesen rozsdamentes hűtő tartóm gondoltam ha passzol kicserelem. Igazából a Q2es alá akartam de a jtdmel nem passzolt így megnéztem a GTA alá és hál istennek stimmelt. hűtő falyadekot is cseréltem. Jövő héten elvileg megérkezik a légtömegmérő illetve cseréltem a feltengo gumiharangokat és megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni a megmaradt jó időből.a vizcső illetve a hűtő tartó cseréje gyerekjáték cserébe az olajszűrő cseréje bönyálas....








Pár napja az M7-en autózva,egyszercsak elfogyott az erő az autóból. Műszerfalon felvillan a check engine lámpa, na mondom fasza!Félreálltam az első pihenőnél P242A hibakódot dobott,törölni nem tudtam.Erőtlenül de hazahozott a drágám.:-)Rövid keresés után megtaláltam RomeoOne blogjában a hiba okát,turbó hőmérséklet érzékelő szenzor lesz a ludas.Rendeltem Erhardtól gyári minőségűt 40k forintért.A régi szezor annyira bele volt gyógyulva a leömlőbe hogy nem tudtam villás kulcsal kivenni,le kellett vennem a dpf-et hogy hozzá férjek rendesen crovával.Némi melegítés után már mondhatni könnyen kijött a régi szenzor. Az újat rézpasztával bekenve tettem vissza.
Mivel lent volt a dpf,adta magát hogy kipucoltatom mert egy ideje már elég sűrűn regenerált az autó.
Kérdezősködtem néhány embernél,és a legolcsóbb verziót választottam,30k forintba került,gépen tisztították,vágás nélkül.Majd az idő megmondja hogy megérte vagy sem.
Egyúttal kapott friss olajat, lambdaszondát és levegőszűrőt.



Bal hátsó kerékcsapágy már nagyon cserére szorult.
Csere:
- Generátor
- 3db trafó
- gyertya
- első féktárcsa
- első fékpofa
Találtunk egy rejtélyes hibakódot: "EGR hőcserélő kiiktató szelep hiba". Kicseréltük az EGR szelepet, mert nyitva ragadt. Az új szeleppel szépen nyit-zár, viszont a hibakód törölhetetlen. Motorhibajelet nem dob, nem is tilt le, az EGR működik élő adaton nézve, sőt, a hőcserélő is letilt/nyit... ott marad olvasni valónak egyelőre, jobbat nem tudunk :)
A vízhűtőt is cseréltük. A több év autópályázás annyi szmötyit hordott bele, hogy a ventilátor kontúrja alatt egy pamutpóló anyagához hasonló gyöszrengeteg volt, na meg valahol meg is volt sérülve.
A szerviz után a gázreakció és a turbónyomás felépülése sokkal jobb lett, visszatért a már el is felejtett dinamika :) A víz pedig végre nem melegszik dugóban sem, nem kell fűteni :)
Nem tervezett szerviz volt, de nagyon hasznos...
Km óra állás: 262.100
Elhatároztam, hogy én fogom kicserélni a levegőszűrőt. Mikor megvettem az autót, az első olajcserekor légszűrőt is cseréltek, akkor láttam,hogy hol van.
Na de az már rég volt, nem emlékeztem rá pontosan. Ezért levettem a jobb első kereket, a doblemezt, majd ezután az első haspáncélt (motorvédő burkolat). Mind ezt csápos emelő vagy akna nélkül, csak úgy az udvaron, a gyeprácskövön!!! Na ez volt az utolsó.
Szervizben ahol felemelik az autót, percek alatt meg van. Jó drága egy ilyen légszűrő, a szűrőn lévő filcet felemelve a papír még olyan, mintha új lenne. Ennek az akciónak a legnagyobb haszna az volt, hogy a doblemez alatt felgyűlt sarat kitakarítottam, és alvázvédővel bekentem. ezt meg fogom csinálni a másik oldalon is. A km óra 13km-rel többet mutat, mint amikor a csere történt, mert azt a képet már Felsőkelecsényben készítettem. 2019. 07.25-26.




Kivettem a pollenszűrőt, kivertem belőle azt a pár darab falevelet, ami belekerült, kiporszívóztam, ezt én még nem cserélem.



Mivel hiányzott az 1ik ablaktekerőm gombja, ma esztergáltam gyorsan 2t, és lefújtam pirosra. Olasz amazonról rendeltem 20mm-es karbon logót.
..... aztután kezdődhet a kárpít bontás, mert ez a zöld nem igazán jön be.
Kap a bestia 1 bordó karbon borítást. :)


Felkerültek az új gumik. A Good Year ment a kukába. Pályázni alkalmatlan volt. Mire bemelegedett a fékem, és megjött az igaz fékhatás, a gumik elmelegedtek.
A tajvani gyártású, Nankang Sportnex NS-2R-t választottam, mert ajánlották. A visszajelzések szerint a Toyo R888 teljesítményét tudja. Amúgy a Yokohama technológiáit használja a Nankang, amire szemtanúm is van, az egyik barátom járt a gyárban.
Az oldalfala nagyon erős és merev, összehasonlítva a szintén XL, tehát erősített Good Yearral, a Nankang oldalfala kézzel összenyomhatalan, míg a korábbi könnyedén összenyomható. A futófelület jóval szélesebb, mint az ugyanilyen méretű, utcai gumiké.
Első utam Pécsre vezetett vele.
Autópályán, és egyéb utcai használatra szerintem kevésbé alkalmas, mert nem igazán jó az egyenes futása. Azt nem mondom, hogy nem lehet együtt élni vele, de sokkal többet kell egyenes úton korrigálni. Persze ezt nem is erre tervezték, hanem kanyarvadászatra.
A mecseki hegyi pályán egyből teszteltem is, és jónak tűnik. Kis melegítés után nagyon jól betapad. Felfelé is élveztem azt autózást, aztán megfordulva, hegyről lefelé nagyon durva tempót tudtam menni.

Olajcsere, xado 5w40 es olajjal
220 000km