Blog
Porlasztó csatlakozó csere. Korábbi bontós látogatásnál hoztam hozzá csatit. Rendeltem hozzá kulcsot amivel kiszedhető a csatlakozóból a kábel.
Pótfeklámpa csere. Visszatért egy régebbi hiba. Hátsó ablaktörlő és ablakszál fűtés nem működött, csomagtartót nyitottnak jelezte zárt állapotban. Valamikor csak az ablakszál fűtés bekapcsolásakor világított maga a pótfeklámpa, de volt hogy semmi sem volt bekapcsolva és akkor is világított. Leszedtem a pótfeklámpát hogy ne világítson, azóta megint minden működött úgy ahogyan kell. Így hát feltettem egy másik gyári pótfeklámpát, azóta minden jó. Nem tudtam kimérni hogy hol a hiba, lehet maga a lámpatest volt a rossz. Későbbiekben úgyis kiderül 😊
Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő ,olajleeresztő csavar,ablaktörlő lapátok cseréjét a mai napon megcsináltam.
Továbbá vettem rá egy magneti marelli motorvédő burkolatot, mert hiányzott.
278.206km
Minden tárcsát és betétet cseréltem ATE-ra.
Simán jött szét és ment össze minden.
Próbakör után szép a felület, bevonat szépen lejött.
Album
Önindítót levettük, mert indítás után fémes hangja volt valószínű lassan húzott vissza a bendix . Szétkaptam, kitakarítottam, megcsiszoltam a kommutátort, újra zsíroztam a fogaskereket, le homokszórtam és lefestettem (ezeket már sajnos nem fotóztam)
Kihúztuk a féltengelyeket, kerestük az erős gyorsításkor rázás okát. A belső csuklók be voltak már rágódva. Mindkét oldal csere, FAG szett került bele, zsírral, új porvédővel, bilincsel.
Külső csuklók jó állapotúak, így azt nem cseréltem. A gumiharangot is pár ezert km-el ezelőtt cseréltettem, újszerűek.
Haladunk tovább. Szívás van vele ezerrel, ha megoldódik , jön a post külön.
Szegény autó nem sok törődést kapott az elmúlt időben, még az ablakmosó kupakja is hiányzott. Nyomtattam egyet neki.
A belső térben a bal oldali légbeömlő egyik vízszintes eleme az én autómban törött. Ehelyett vettem egy olyat amiben ez hibátlan. Sajnos a rögzítése már törött volt és szállítás közben még egy kis darab letört. Ezt megpróbálom visszaragasztani vagy a kettőből csinálni egy jót.
A műszeregység alatti elemből nekem csak a bal oldali feliratos takaró és ennek a jobb oldali párja kellett volna, de csak egyben tudtam venni. Lesz egy tartalék belőle.
Mióta nálam van az autó nem cseréltem benne olajat, mert nem használtam. Azt nem tudni az előző tulaj mikor cserélte. Rendeltem 5L relatív olcsó 10W-40es olajat szűrővel és egy új leengedő csavarral. Motoröblítő folyadékom van a garázsban. A cél a motor átmosása, majd kb 1000km-t lesz benne ez az olaj és újra átmosom. Az olajbetöltőt levéve és a benne levő olajból ítélve nincs túl sok lerakódás, de minden autómnál ezzel szoktam kezdeni, biztosan nem árt neki.
A szakálmetálban 73%-al le volt árazva a H1-es emelt fényerejű Magnetti Marelli izzó. Rendeltem 3x2 db-ot. A lámpába 2x2db kell, egy szett marad tartalékban. Ilyet még nem használtam, nem tudom mennyire lesz tartós. 1169HUF/izzó.
A vízhűtő felül nem volt rögzítve, a fém tartó megvolt, de a benne levő gumi vagy műanyag rögzítő blokk hiányzott. Ez azt eredményezte, hogy a hűtő felül szabadon mozgott és kb 10 cm-el a motor fele el volt mozdulva, így a felső vízcső is meg volt "törve" és beszűkült.
Rajzoltam és nyomtattam oda egy tartót PETG-ből. Valószinüleg ridegebb anyag mint a gyári és el fog törni, de mivel megvan az stl file annyit nyomtatok amennyi kell, az sem baj ha évente cserélni kell, de legalább a hűtő a helyére került. Sajnos eredetiben szinte beszerezhetetlen.
A tartó és a blokk festve lesz majd feketére.
Az autót egy másik Alfáról származó 16-os felnivel vettem. Sajnos a jobb hátsó kerék már akkor defektes volt és kb 2 hét alatt teljesen lapos lett. Eddig ezt mindig felfújattam, de mivel már kész a felújított gyári felniszett az új gumikkal, ezért most lecseréltem. Véleményem szerint bár a gyári felni egy collal kisebb, mégis jobban áll az autónak. Szerintem sokkal jobban illik a dizájnhoz.
0
591