Blog

>> SzervizBalu1990 // Alfa 156 1.6 16 V TwinSpark // 2018-07-29

Megvolt a 10000-es olajcsere 8500 km-nél. A motorba Selenia 20K motorolaj került. A váltóba is le lett cserélve az olaj mert nem volt róla infó, hogy volt e már benne cserélve, a gyári Tutela ZC 75 Synth olaj került bele.
A pollenszűrő cseréje egy átok a Faceliftes változatban...
Cserélve lettek az első fékbetétek is, ide Brembok kerültek.

Kilométeróra állás: 285320 km

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-28

A Giuliában elsőként került alkalmazásra a Continental IBC megoldása, ami a médián keresztül valamiért úgy került be a köztudatba, hogy egy brake-by-wire megvalósítás, ami egy félreértés. Össze lehetne belőle rakni egy olyat, de itt csak elektrohidraulikus rásegítésről van szó. Ettől persze még forradalmi, hiszen igen nagy lépést tesz ebbe az irányba, és normál körülmények között kb. úgy is működik, de biztonságkritikus rendszerről lévén szó, ha valóban le szeretnénk választani a pedált a hidraulikus körről, ahhoz redundanciára lenne szükség, ami többek között duplikált elektromos hálózatot jelentene.

A gyakorlatban egyébként jól működik, a hagyományos fékekhez képest érezni egy minimális különbséget, de ez lehet, hogy csak placebo. :) Az állóra fékezések legvégén, amikor az ember egy kicsit csökkent a pedálerőn a bólintás elkerülésére, talán itt van valami furcsa benne, mintha ezt nem tudnám olyan szépen csinálni. Ez még biztosan csiszolódik majd ahogy jobban összeszokunk. De lehet, hogy csak az zavar be, hogy mindig ez az a pont, amikor bevillan, hogy nem kapcsoltam ki a start-stoppot, és még a teljes megállás előtt gyorsan meg kell tennem. :D

>> EseményAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2018-07-28

Mivel a télre szánt 17 collos Giulia felnit úgy vettem meg,hogy fel sem próbáltam az autóra,úgy gondoltam érdemes lenne megejteni a próbát,mielőtt nekiállok a felújításuknak,illetve beköszönt az ősz/tél.Sok hiba nincs rajtuk,de mielőtt felgumizom őket,megkérdezek egy felnifelújítással foglalkozó cèget és ha minimál ráfordítással megszüntethetők a kis lakkhibák,akkor teljesen rendbe rakatom a szettet.A 2.0-án kis Brembo fékek vannak elől,így csak ott lehet kérdéses,hogy jó-e az Et szàm.
Hát majdnem kivett a hideg verejték!Szerencsére felment a felni,de kb. 2 mm hely maradt a belső felszine és a féknyereg között.De a lényeg,hogy éppen jó és szerintem nagyon jól fog állni a 159-en.

 
>> AutóápolásRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-07-28

Az autómat 2005-2015- ig első tulajdonosa használta Olaszországban. 2015-2018.07.26-ig volt második tulajdonosánál, már Magyarországon. Amikor megvettem az autót, külső hibája a tető fényének mattosodása és foltokban történő lekopása volt.

Ahogy haza értünk vele gyorsan le is mostam, szép tiszta legyen, elkészültek az első képek. Másnap kirándulni mentünk vele, és megbizonyosodtunk, jó választás volt.

2.napon nekiálltunk párommal csinosítani, külső esztétikai hibáitól megszabadítani.
A Bányai's Garage jóvoltából a tető új színt és fényt kapott, a naptól megszürkült fekete műanyag elemek újra lettek fújva. Első lámpák is meg lettek polírozva.
A rendszámtáblákról lekerült a keret és felragasztottuk őket.

A lista még nem rövid, mire olyan lesz amilyenre megálmodtuk, de eredményes nap volt a mai.

 
>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2018-07-28

Rég nem jártam erre, az autóval nem sok történt, viszont jó sokat ment.
Még valamikor júnuisban volt egy kormányműcsere, mert kopogott, és lógott, azon kívül minden rendben megy a kocsin.
Azóta már nyaraltam is egyet (+3000km a kocsiban)

Új (TRW) kormánymű

Km óra állása: ~183.000

 
>> SzervizFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2018-07-27

240.000KM

- Olajcsere - Motul X-cress
- Olajszűrő
- Levegő
- Pollenszűrő

- Hátsó spirálrugók cseréje

 
>> Eseménymgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2018-07-28

A ferdén behajtott csavar után végig kellett volna néznem, de sajnos nemtettem. most cserélem a felső turbó csövet, mert nem úgy tette vissza ahogy volt, ahogy kell így kidörzsölődött...

 
>> Eseménymgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2018-07-28

Hazafelé jövet megálltam egy pirosnál, de ahogy megállt a kocsi rögtön beesett fék. Rápumpálok, felkeményedik, de hamar beesik újra. vészvillogo, és motorfék, kézifék kombó, lépésben haza.

otthon próbálgatom, hamar kiderült, hogy amunkahengerbőr kijövő fém cső adta meg magát. mivel nehéz hozzáférni, stb szerviz mellett döntöttem. Bp-ről Várpalotára így esélytelen a dolog, marad egy Pesti műhely.


ALFA SZAMOSI erről már hallottam, többen ajánlották, így oda vittem.


Először jártam ott és utoljára.. soha többet. Mekk Elek különb munkát végez... Már tudom, mióta Szamosi doktor nem felügyeli a munkálatokat, itt valami nagyon nem jól megy.

Ahogy otthon kinyitottam a motorháztetőt... a jelölt csavar visszehelyezése a helyére nem sikerült, de nem csak félig lett betekerve, hanem ferdén belekapatva, és mikor megszorult úgy hagyta...

 
>> SzervizmaseRomeo // Alfa 159 1,75 TBi // 2018-07-28

2017 májusában került hozzám a gép, és 2017.06.29-én történt meg benne nálam az első olajcsere, akkor 82.283 km volt a paripában. Eltelt bő egy év, ami alatt nem mentem 10.000 km-t sem, így úgy döntöttem időszerű lesz lecserélni a szűrőket és a motorolajat is.
2018.07.12 lett a kiszemelt nap, na meg persze a Mester is ekkora adott időpontot :)

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-27

Kétségkívül egy gyenge pont, habár ez iparági sajátosságnak tekinthető. Nagyjából hozza az átlagot, de ez nem jelent nagyon magas szintet. Ezalatt azt értem, hogy kezelhetőségben, reszponzivitásban bármelyik mai okostelefon leveri, persze nyilván nem teljesen fair az összehasonlítás, mert az autóiparban jóval komolyabb előírásoknak kell megfelelni, de a tényen ez nem változtat, és tegyük hozzá, hogy azért létezik olyan gyártó, akinek ez jobban összejött (és itt nem csak a Teslára gondolok).

A középső kijelző elhelyezése nagyon ízléses, végre nem egy odabiggyesztett kínai tablet benyomását kelti, hanem együtt él a műszerfallal, a dizájn szerves részét képezi. Óriási piros pont. Annak, hogy egy 6.5"-os rossz felbontású kijelzőt tettek a plexi mögé, már kevésbé örülök, bár ezt valamennyire feledtetni tudta volna a 8.8"-os upgrade, csakhát az meg közel 900e Ft-ba kerül. Tudom, hogy a gyártók az extrákból élnek, de nekem ez az árképzés túl van egy határon, hiszen nem egy drága alkatrészről van szó. Persze együtt lehet élni a kicsivel is, csak így nincs osztott képernyő. Ami viszont pozitívum, hogy maga a menü még ha kissé ódivatú is, stílusban illeszkedik az autóhoz, és viszonylag letisztult. A sebessége határeset, nem vészesen lassú, de lehetne jobb, és a forgókapcsoló is mozoghatna precízebben.

Egy érdekesség, hogy szimbiózisban él a zenével. Ha némítom, vagy megszakítom a lejátszást, akkor a következő indításkor ezt elfelejti, ha kikapcsolom, akkor viszont nem csak zene nincs, hanem beállítások, térkép, telefon, stb. sem. Először azt hittem, hogy csak én bénázok, de azóta sem jöttem rá, hogy hogyan lehet úgy használni a rendszert, hogy ne akarjon zenélni a következő indításnál - igaz arra sem, hogy az infotainment beállításoknál miért van majdnem minden almenü elején egy “Screen off” pont. :)

A CarPlay (Android Auto) támogatás habár természetes kellene, hogy legyen, a jelenlegi mezőnyben a meglétéért is dícséret jár. Azért már kevésbé, hogy ennek is 6 jegyű felára van, miközben lényegében véve csak szoftverről van szó. Ha már ilyen drága, legalább egy filléres WiFi modult tehettek volna bele, hogy működjön vezeték nélkül is (vannak gyártók, akiknek ez is sikerült, igaz rövid a lista), de sajnos nem fért bele. Kár érte. Szerencsére ez csak a potenciális vásárlók azon kis részét érinti, akik okostelefont használnak. :) Az iOS kezelése érintőképernyő híján nehézkes a forgókapcsolóval, de alap dolgokat meg lehet vele oldani. Így legalább nem lesz ujjlenyomatos a kijelző. :)

Sok negatívumot írtam, de azért nem vészes a helyzet. A rendszer nem rossz, csak szerintem jelentős potenciált hagytak benne kihasználatlanul, de ez igaz szinte az összes gyártóra. Pedig biztosan használják a fejlesztések vezetői is a mai platformokat, így nem hinném, hogy nem látják ezt. És itt nem csak a megjelenésre, kezelhetőségre gondolok. Például átküldhetném a telefonomon megtalált címet a navira ahelyett, hogy a forgókapcsolóval ügyetlenkedek. Oké, gyári navit egyre kevésbé használunk, de azért a műszeregységnél megjelenő instrukciók elég kényelmesek (pláne ha van egy jó HUD is). Vagy ott a másik irány, az autóról semmilyen infó nem tud átmenni telefonra, vagy azon keresztül akárhová, leszámítva a '80-as években gyökerező OBD2 portot, amihez adapter is kell, meg valamelyik kétes minőségű 3rd-party app. Ezek persze apróságok, de szerintem nagyot lehetne vele gurítani, ha sikerülne a rendszert jobb minőségben elkészíteni és integrálni, és ez nem vonna le az autó többi értékéből, amik egyébként többszörösen nagyobb mérnöki teljesítményről tanúskodnak.

Magyarázkodás gyanánt azért tegyük hozzá, hogy kicsi márkaként nyilván nem állnak rendelkezésre korlátlan fejlesztési források, és ha már el kell döntenem, hogy melyik ujjamba harapjak, akkor a vezetési élményt és a dögös formát nem adnám oda semmilyen maxra pimpelt infotainmentért. :)