Blog
Mivel az olajcsere miatt le volt szedve a kartervédő, gondoltam megnézem, hogy miért nem jelez a mosófolyadék minimumszint jelző. Eredetileg nem volt az autóban ez az extra, az előző gazdája installálta. Kihúztam a szenzort a tartályból, majd miután megmosakodtam a pofámba zúduló mosófolyadék maradványaitól :), láttam is hogy mi a probléma. A szenzor tömítőgyűrűje nem volt rendesen a helyére húzva, ezért hozzáért az úszóhoz, ami emiatt nem járt szabadon, fel volt akadva a teli helyzetbe. Helyére tettem a tömítést, multival ellenőrzitem a működést, majd mehetett vissza a szenzor. Egyébként a működése pofon egyszerű, az úszó alján van egy mágnes, ami ha üres tartálynál megközelíti a szenzort, összezárja a két kivezetést, teli tartálynál nincs kontakt.

Az erdélyi út után aktuális lett a 2. olajcsere. Ezúttal Motult vettem bele, nem mintha a Selenia-val bajom lenne, de a Honda CBR-embe is csak Motult használok és abban már bizonyított, jól keni a motort alkalmanként 14 ezres fordulaton is :)
Természetesen cseréltem az olajszűrőt (Mann), levegőszűrőt, és mivel még nálam nem volt cserélve, a gázolajszűrőt is (Ufi). Ezekkel már minden km vagy év függvényében cserélendő, motorral kapcsolatos alkatrész ki lett cserélve nálam.
Motul X-clean 5w-40 12 801 Ft
Mann olajszűrő 2 790 Ft
Jc levegőszűrő 3 059 Ft
Ufi gázolajszűrő 11 660 Ft
Km: 202 693

Az autó last minute ajánlattal részt vehetett egy 1 hetes Erdélyi körúton. Eredetileg tesóm A4-esével terveztünk menni, a román utak minőségére való tekintettel, de tesó úgy gondolta, hogy indulás előtt 10 perccel ellenőrzi a zöldkártya meglétét, ami ahogy kiderült hiányzott...
Sebaj átcuccoltunk az Alfába majd gyors folyadék szintek, guminyomás ellenőrzése után indulhattunk. Hibátlanul teljesítette a kb. 2300 km-es túrát. Átmentünk a Transzalpina és Transzfogaras hágóutakon, majd a Hargita lábánál szálltunk meg. Onnan egyik nap megjártuk vele az 1000 éves határt, csíki medencét stb. Egyébként a román utak minősége kellemes csalódás volt, azt lehet mondani - sajnos - hogy összességében jobbak az utak mint nálunk. Amire inkább vigyázni kell, hogy hirtelen változik az útminőség, hirtelen dózerúttá válhat a tüköraszfalt, illetve a vasúti átjárók építését is gyakorolniuk kellene még, mert az könnyen kiszedi a futóművet, ha 5 km/h-nál többel haladunk át rajta, úgy hogy előtte- utána hibátlan a flaszter...

Olaj lecserelve (Selenia Racing) bár csúnyán elkésetem vele.
Olajszűrő, és levegőszűrő is.
A computer görcsöt kapott, Gergely Vaday-tól sikerült vennem egy másikat. Ezúton is köszönöm!
Átléptük a 200000Km, valamint elmúltunk 26 évesek.
Leömlőtől kimászott egy csavar, egy masik atvette a helyét.
Tompított xenont, és a led helyzetjelzőket (10db/hét) kiszedtem.





Elment újabb 10000 km, úgyhogy ledobattam az olajat. A szokásos Selenia WR Diesel került bele.
Levegőszűrő szintén cserélve.
Km óra állása: 247981 km




Egy új autóval az a jó, hogy rengeteg első dolgot lehet vele csinálni. Példának okáért ma először mostam le. Továbbá kiporszívóztam és leápoltam a bőrüléseket is a békás cuccal.
Végül, de nem utolsó sorban lőttem róla néhány fotót. :)
Aztán visszaálltam vele a helyére. :( pedig már úgy mennék...






Sajna a múlthéten valamelyik nap találtam a lábtérben a pedálok előtt egy kb. 20 Ft-os nagyságú műanyag lapkát... nem tudtam hova tenni, mi lehet?! Következő alkalommal, ahogy húztam az ablakmosó kart, hogy spricceljen is az ablaktörléshez, egyszer csak lefittyedt az egész kar. Majd kisvártatva kicsit kerregett az egész rész. Szombatra már egy megbeszélt kirándulásra még elmentünk, de hazafelé már kattogott az egész kormányrész, minden mozdulatra, tekerésre... és megint hullott ki műanyag darabka. Szerencsésen hazaértünk.
Autó leállít és másnap már szedtem is szét.
Elképedve láttam ahogy a kormány alatti burkolatot leszereltem, hogy darabokra van törve az egész műanyag blokk, ami magába foglalja a gyújtáskapcsolót, a bajuszkapcsolókat, a kormányzárat... és ahogy bontogattam, szépen darabokban hullott szét, mígnem csak a kormány tengely maradt ott. Lehet, hogy egyszer valaki megerőltette, talán épp el akarta lopni... és most a nagy hőségben meg széthullott. Kormányoszlopcsere. : /
Gyors keresés a neten és szerencsére Alexandro cartársnál volt is egy hibátlan darab, amit mára (péntek) fel is küldött, szuper állapotban, tökéletes csomagolásban! Mindkettőt nagyon köszönöm neki! :)
Szóval a komplett kormányoszlop ma beköltözött a régi széttört helyére és minden klappol!
A próba csak későbbre kerülhet, mert közben az aksi lemerült és tölteni kell. :)











