Blog

>> SzervizDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2018-07-27

Júli 9-én reggel, mikor feleségem indult dolgozni - rendszerint ilyenkor én már szállítom be a gyerekeket a kocsiba, így a garázsban vagyok - arra lettem figyelmes, hogy furcsa, villanyautó hangja van a 147-nek, holott a sportdobbal szépen duruzsolnia kellene, amire egyébként roppant irigy vagyok (az enyém ugyebár dízel).
Délután ránéztem: hát olaj a nívószint alatt, víz szintén. Gyorsan beállítottam a szinteket. Bevallom kicsit szégyelltem is magam, mert a TS-re sűrűbben rá szoktam nézni, de most annyira el voltam havazva munkával és tanulással (készültem egy nemzetközi szakmai vizsgára), hogy elmaradt a tőlem megszokott gondosság.
Másnap füleltem, de a hang nem múlt el. Elsőre beszartam, hogy valami baja lett a motornak a kevés olaj és víz miatt - de hát egyhúzomban nem megy csak 18 km-ert a kocsi, úgyhogy csaknem.
Felnyitottam a géptetőt, és a hangot a vezérlés oldaláról hallottam.
Még aznap este vittem a szerelőhöz.
Csabi (a szerelő) is ráfülelt. Este megnéztem a kis excel táblám a javításokról és hát akkor döbbentem rá mi a baj. Csabival konzultáltam is rögtön telefonon: a hosszbordás szíj, közvetlenül a kocsi vásárlása után, 2013.03.28-án, 73207 km-nél volt cserélve. De csak a szíj! Ergo a görgők még a gyáriak. A szervízkönyv szerint 120 ezernél kell cserélni, de ugye keveset megy évente, tehát az idő benne van, a futásteljesítmény pedig majdnem (108000 km van a kocsiban).
A cserére akkor került sor, amíg mi nyaralni voltunk, Csabi - lévén gyerekkori barátom - kapott kapu és garázskulcsot, úgyhogy mire hazaértünk a 147 ott várta a feleségem a garázsban. Így Csabinak sem volt útban napokig a műhely udvarán, én pedig fedett, árnyékos helyen tudhattam a kocsit a megszokott biztonságban.
Continetal szíjat kapott és INA görgőszettet.
A villanyautó hang megszűnt, tökéletes a kocsi duruzsoló hangja.

 
>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-08-01

Heteken át őrlődtem magamban, mi legyen Ezüst Róka sorsa. Mivel meglehetősen szentimentális vagyok az alfáimmal kapcsolatban nagyon hajlottam arra, hogy adok neki még egy esélyt és megcsináltatom, aztán lehetőleg nem lesz egy ideig baja. Egy év múlva úgyis hazamegyünk és akkor már tényleg csak hobby autónak maradna meg. Ugyanakkor azt is tudtam, hogy a korábbi balesetei miatt valószínűleg soha nem lesz olyan tipp-topp, mint ahogy én azt szeretném. De már eddig is nagyon sok szép emlék köt hozzá. Imádom a hangját, öröm benne minden megtett kilométer.
Mindenesetre elkezdtem bújni a külföldi használt autós oldalakat, hogy vajon mivel lehetne pótolni, ha mégis az eladás mellett döntök (hogy nem Alfa legyen az szóba se jött). Először a 156 v6-okat néztem, de olyan nem igazán akadt, amire lecseréltem volna a sajátomat. A GTA-k ára már eléggé elszállt. A GT tetszik, de egyrészt kell a hely a gyerekeknek is, másrészt a v6-ok drágák abból is. 159 kilőve, nincs belőle rendes benzines,kivéve a TBI-t, de az sem v6. Busso v6 kell, ez is biztos. Akkor nézzük a 166-ot. Abból volt már diesel, azt is szerettem, elég nagy is, mindenki elférne benne. Abból már találtam néhány ígéretes példányt Németországban, Olaszországban is. De ekkor felrémlett bennem az a rengeteg macera, ami egy ilyen külföldről behozott autóval jár, nekem meg időm mostanában elég kevés van.
Szóval csak agyaltam, agyaltam, amikor egyszer csak ránéztem a bolgár használt autós oldalra és láss csodát, találtam egy ígéretes 166-ot. Ha már itt van elmentem megnézni, bár sok reményt nem fűztem hozzá, mert a bolgár kereskedők még a magyaroknál is rosszabbak. Amikor megnéztem, kb. el is dőlt a dolog. Meghirdettem Ezüst Rókát. Tegnap jött egy srác (vérbeli alfás szerencsére) és lefoglalózta. Pénteken viszi. Én meg megyek alkudni a 166-ra, de arról majd akkor írok, ha tényleg összejön.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-06-26

Kicsit nyiszogott jobb elől, így kihasználva hogy nyári szabadságom alatt Budapesten voltam, el is vittem Németh Misihez.
Stabilizátor rudat kellett cserélni, nyiszogás azóta megszűnt.

Kértem még Misit, hogy nézze át alaposan Ezüst Rókát, van pár dolog ami idegesít:

1. Hosszabb dugózás után nagyon nehéz tekerni a kormányt.
2. A hűtőventillátor kettes fokozatban már rázza az egész kasznit.
3. Nézzünk alá mennyire rozsdás.

Túl sok jó hírrel nem tudott szolgálni Misi.
1. A szervóolaj nem fogy, olaj nem jön sehonnan. Így a hiba oka ismeretlen. Lehet kísérletezni, hogy maga a kormánymű szar, vagy valami egyéb.
2.. A hűtőventillátor egyik lapátjáról hiányzik a súly, ettől rezonál be. A hibát csak az egész ventillátor cseréjével lehetne orvosolni.
3. A főtengelyénél folyik az olaj - tömítéscsere csak a motor kivételével lehetséges.
4. Rozsda - van. Nem túl vészes, de záros határidőn belül foglalkozni kell vele.

Hát nem túl jó hírek. Misi szerint amennyit most rá kellene költeni, hogy tényleg tipp-topp legyen, annyiból, meg a kocsi árából már tudnék venni egy keveset futott, mondjuk Dél-Olaszországból származó rozsdamenteset is.

Úgy, hogy most meg az agyalás mi legyen... De ezt majd egy következő posztban.

>> Tuning és extraRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-07-31

@SanyiJTD jóvoltából nagyon nagyon szép lett a motortér :) gyári színre fújva a motorburkolat.

https://www.facebook.com/B%C3%A1nyais-Garage-633296240338934/

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-07-31

Bármilyen meglepő, de a járgányom klímagáz rátöltést még nem élt meg. 18 éve működik a klímája, de már gyengének találtam. Én minden évben cserélem a pollenszűrőt és kitisztítom a rendszert habbal, ill átmosom elől a hűtőt, így csak töltést kértem egy ismerőstől.

Az eredmény meglepett, a megfelelő nyomás felállása után 7,8 fokos levegő jött ki a beömlőkön 15 perc üzem után, 30 fokos külső hőmérséklet mellett, ami a klímás szerint nagyszerű érték. Szóval aki riogat, hogy a régebbi Alfáknak gyenge a klímája, annak nincs igaza :)

Örülök, hogy ennél az autónál még ilyen jól összerakták a rendszert, de persze senki se feledkezzen meg arról, hogy minden hónapban be kell kapcsolni legalább egyszer, télen is!!! Az odafigyelést meghálálja.

 
>> SzervizTocsa // Alfa 159 SPORTWAGON // 2018-07-20

Kedvesem járt az autóval és egyik reggel arra lettem figyelmes hogy mintha túl hosszan csúsztatná a kuplungot induláskor. Gyanút fogtam éreztem hogy itt bizony a kuplungnak már vége. Este mikor hazajött vele megnéztem mentem vele egy kört és igen csúszott is . Három héttel nyaralás előtt kissé kellemetlenül érintett.
Lebeszéltem a szerelőmmel hogy mi a szitu azt mondta megcsinálja én meg szép nyugodtan vártam hogy hívjon. De nem hívott és sajnos indulás előtt 4 nappal benyögte hogy mégsem tudja megcsinálni. Mit mondjak boldog lettem egyből szerencsére nem ütöttem agyon. :)
Na de Erhardnak köszönhetően hamar lett alkatrész és egy másik cimborám által indulás napjára összehoztuk a cserét. Szétszedéskor látszott, hogy még minden gyári sosem volt szétszedve a kocsi a lendkerék is jó állapotban volt
még. Ezért nem cseréltük ki pénztárca kímélés is jól jött ha később kidöglik majd cserélünk azt is . Kinyomó csapágy, szerkezet és tárcsa lett cserélve Valeora elvileg ez a gyári. Tehát kb 260000 Km -t ment el a gyári eredeti cucc a vasban úgy, hogy a lendkerék még nem akar szétesni benne!

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-30

A csütörtök esti kocsikázásnál kicsit keveselltem a tompítottat.
Hazaérve nekiugrottam a netnek és elkezdtem kutatni a HB3-as izzókat.
A Lumenet oldalán elég sokat találtam. Mindegyikhez ott a specifikáció is. Érdekes, hogy a "normál" izzó 1700 Lumen-t tud. A +120%-osnak mondott meg 1860-at, ami akárhogy osztom-szorzom csak +10%. Egyedül az élettartama látványosan kisebb.
Szóval inkább Lumenre válogattam.
A választás egy 1860 Lumenesre esett, nagy élettartammal:
Osram
Egy dolog kerülte el a figyelmemet, hogy ez HB3A típusú, nem "sima" HB3. A csatlakozója egyenes, nem 90 fokos.
A berakásnál szerencsére nem okozott gondot. Teszt később.

 

Már a vétel óta zavar, hogy a külső tükrök lötyögnek, zörögnek.
Ma leszedtem a bal oldalit és megnéztem hogy a csavarok meg vannak-e húzva. Nos, megvannak. Mégis jobb lett mint volt.
Az egyik csavar természetesen beleesett az ajtóba, amit aztán szétszedtem. Az is természetes, hogy nem találtam meg a csavart.
update másnap:
Útközben hallottam, hogy leesik a csavar, tehát már megvan, csak ki kell szedni.

update 2018.08.10.
Ma sikerült kiszedni a csavart. Egyúttal a zár gombjának rúdján is állítottam, hogy könnyebben záródjon.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2018-07-27

Vissza kerültek a gyári rugói hátra.
Az ülésfűtés kapcsolói is el kezdtek bekerülni... + pár felirat (az 1.6ból 16V lett)

 
>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-07-28

Ma Cerka barátomnál sütögettünk muszáj volt megmutatni milyen lett a gép és persze lőttem is pár képet.