Blog

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-20

Arra gondoltam, hogy néhány posztban összegzem az első tapasztalatokat. Kezdem is a motorral, mégiscsak ez az autó lelke. :)

Annyi jót írtak már róla, hogy nem is tudom, hogy mit mondjak még. :) Specifikáció szerint 200 ló, ami egy nem túl nehéz kasztniban kellemes, jól autózható viselkedést ígér. Sokszor vezettem már erősebb és gyengébb autót is, így gondolatban kb. el tudtam helyezni. Ehhez képest érzetre inkább többet kaptam, amiben nyilván szerepe van a gyors váltónak és a könnyed mozgásnak is, de a motorról is úgy hírlik, hogy a névleges teljesítményét szerényen inkább alullőtték a valóshoz képest.

A turbóval alapvetően inkább nyomatékosra mint pörgősre van hangolva, a leszabályzás sincs magasan (elvileg eleinte 5500, ami később valamivel feljebb tolódik, de nem tudok róla, hogy ez hivatalosan meg lenne erősítve), habár ezt a régiót még nem volt alkalmam kipróbálni, mert még bejáratós, én meg fegyelmezett vagyok, még ha nehezemre is esik. :) Mindenesetre a 2000-3500-as tartományban is szépen gyorsul, a modern turbómotorokkal kapcsolatban el kell ismerni, hogy az alacsonyan érkező nyomatékhegyek a hétköznapokban nagyon kényelmes használatot eredményeznek.

A hangja a hengerszámhoz mérten nagyon szép, sportos, de mellé elég halk és kulturált. Fogyasztásra inkább majd visszatérnék hosszabb használat után. A MultiAir rendszer a Giuliettában sajnos elég kényesnek bizonyult. Nem tudom, hogy az azóta eltelt 7-8 évben milyen fejlesztések történtek, majd elválik, hogy ez a motor hogyan szerepel, arra mindenesetre ügyelni fogok, hogy csak jó minőségű olajat kapjon megfelelő gyakorisággal, állítólag korábban ebből fakadt a legtöbb probléma (nem a tulajok hibája, a csereciklus volt túl hosszú).

Start-stop. Változó a megvalósítások színvonala, de alapvetően eddig egyiket sem szerettem nagyon, és sajnos az Alfa sem kivétel. Ami kifejezetten zavaró, hogy ha megállásnál leállítja a motort, kirakom a váltót N-be, majd felengedem a féket, akkor újraindít. Nem foglalkozik vele, hogy N-ben vagyok. Indulás után fél perccel is simán leállít, amikor még teljesen hideg a motor (habár alapjáraton nem sokat melegszik, tehát ez még lehet megalapozott is). Szerencsére deaktiválható, viszont ezt minden indításnál meg kell tenni, ami nem túl kényelmes. Olvastam egy olyan megoldást, hogy a motorháztető érzékelőjének csatlakozóját szét kell húzni, így nyitottnak hiszi, és akkor deaktiválódik a funkció, de én nem szeretem az ilyen mókolásokat, mert nem tudom, hogy másra nincs-e hatással az a szenzor. A start-stop kérdése egyelőre megoldásra vár, de lehet, hogy csak rászokok majd a kikapcsolgatására.

Apró érdekesség: az olajszint menüből ellenőrizhető, nívópálca nincs. Van ilyen máshol is, úgy tűnik, az Alfa is elindult ebbe az irányba.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-07-20

A futóműtől néha jönnek fura ropogó zajok, mikor lassan megyek, kormányzásnál, fékezésnél és gyorsításnál hallható. Az axial csuklókra tippeltem, de sajnos nem hozott eredményt a cseréjük. A kiszerelt alkatrészek teljesen jónak bizonyultak, pedig minimum 130ezer km van bennük.
Kicseréltem a kormány összekötő axialt és gömbfejet, illetve a hozzátartozó porvédő gumiharangot. (axial TRW, gömbfej TRW, porvédő Lemförder, menetrögzítő Würth)
A ciki az egészben az volt, hogy típusra a beszerelt axial csuklót nem tudtam beazonosítani, ami mindegy is lett volna ha két darab alátéttel és egy rezgés csillapítással gazdagabb lett volna. A TRW-hez adták az alátéteket (a mellékletben leírtak szerint minden alkatrészt fel kell használni a csomagból.) úgy kellett kitotóznom, hogy hova is, és milyen sorrendbe is kell odarakni. Végül is remélem nem hibáztam, mivel a fém alátétnek akkora volt a belső átmérője, hogy az rácsúszott volna a kormányrúdra, így a műanyag alátét ment a kormányrúd irányába, és a fém az axial csukló felé.
Ui.:
2018.10.06. Megtaláltam ropogó zörgő alkatrészt, a bal alsó lengőkar első bilincsének a belső anyájába megszakadt a menet, és eltudott mozdulni a bölcsőtől. Ez a mozgás a csavart is megnyúzta némileg. Orvoslásképpen a csavarról lefeszegettem a két darab alátétet, és egy önzáró anyát kapott a túloldalról a stabil rögzítés érdekében.
Zörgés megszűnt :)

Ismét kapott a szélvédő egy kavicsot, de most még a repedés előtt sikerült javíttatni - nagyon picit látszik, de jó lesz így.

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2018-07-20

Vásárláskor átnézettem a kocsit, így ez egy ismert hiba volt. Bal hátul nyikorgott szegény egy hete kezdte. Tudtuk, hogy szét fog menni az a csapágy, mert túlságosan dőlt befelé a kerék. Javítást másra bíztam, a Veloce 2000 Kft (Kulcs) főként Alfákkal foglalkozik és ők csinálták. Szerelés elhúzódott, mert be voltak rohadva a csavarok. De az eredmény tökéletes út tartás újra. Csak maga a készlet 12-14 ezer volt, így nyugodtan kijelenthető jó áron dolgoznak.

 
>> AutóápolásV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2018-07-19

'15' mankó kerék 2.000,-
Fl bal első ajtó gumi kéder 1.000,-
Egyéb apróságok : ablak emelő, lámpa magasság állító és tükör állító kapcsolók, patentok, kilométer óra előtti műanyag keret, beltér hátsó lámpa, FL bal napellenző, csomagtartó zár feletti műanyag burkolat, 1.6 felirat 2.000,-

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-07-19

Szó mi szó alfi bekajálta az infinity gumik belsejét.Egyébként nem tüntek még "annyira" rossznak.A minap viszont egy nagy zuhiba fel fel úszott az eleje.Ez megpecsételte a sorsukat.Jobban megnézve amúgy is a kopáshatár közelében járt a két első.Végül is nem panaszkodhatok.50 k kilóméter ment a kínaiba.Egyébként sem volt velük semmi bajom.Egyszer nem csúszott meg.Mondjuk nem is autózok határon.De azért volt,hogy 1-1 ismerős kanyargós szakaszon elcsendesült az utastér.Most nexen került fel.Heti akcióba egész jó áron volt.Ha annyit tud mint az elődje vele is elégedett leszek.
255000 km

 
>> AutóápolásV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-07-19

SE ülés szett 2 db első ajtó kárpittal. Ebből lesz feljavítva a jelenlegi ülés.

 
>> Tuning és extraVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2018-07-19

Ismét elérkezett az újabb olajcsere időpontja. Gyári olajszűrő, gyári gázolajszűrő, gyári légszűrő, gyári pollenszűrő, Selénia 5W40 olajjal.
Mivel a gyári kartervédő már igencsak viseltes volt és a lógásánál fogva sok helyen leért, így rendeltem az autóhoz való 3 mm vastag acél seriff kartervédőt műanyag porvédőkkel együtt. Ez is felkerült az autóra.

 

Futás: 110845km

Olaj: Motul 0w30 5.5l
Olajszürő:Bosch
Gyertya NGK 4db
+kapott olaj rendszer tisztítást

Következő csere 118000Km / jövő ilyenkor