Blog

>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2017-03-19

Ahogy megvettem, nagyon kíváncsi voltam a fékekre, mert a GT-re már régóta szerettem volna ilyen 330-as Brembo-kat, de igazából csalódás volt. A lényeg, hogy kicsit gatyába kellett rázni a fékeket....fék olaj csere, fékmunkahenger kitisztítás és végül a vákuum-dob felújítása következett. Most lehet azt mondani, hogy harap :)
Cserére került még a hűtővíz termosztát, és nagyjából ennyi :)

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2017-03-18

Berohadt a kézifék bowdenem. Mindkettő. 2 hónappal ezelőtt befújkodtam, megjárattam, egy darabig jó is volt, de megint beálltak. Mivel közeleg a műszaki, úgy döntöttem, hogy itt az ideje a cserének. Unixból sikerült beszerezni egész jó kedvezménnyel ATE típusúakat! Aztán ha már az autó alatt voltam, akkor beszereltem hátra a Marklar haverjától, Nyúltól szerzett légrugókat. Már régebben akartam venni, de a 16K-s árat egy picit sokalltam értük. Aztán az egyik hétvégén Érden jártam, és megláttam nála egy évek óta rozsdásodó futóműben. Megkérdeztem tőle, hogy megkaphatnám-e, és csak úgy odaadta! Nagyon örültem. :-) Van rajta egy kis szelep, amin keresztül fel lehet fújni, így bármikor tudom módosítani az autó hátuljának magasságát, de persze nem fogom. :-) Az ültető rugó (tudom, le kellene már festenem) és a sport gátló maradt, de kellett valami megoldás, mert a sok csomagok és az utasok miatt már beleért a gumi a sárvédőbe. Így ezzel a megoldással már nem! ;-)
Kicseréltem még az AC-t is, mert néha menet közben nagyokat rángatott, aztán egy jó ideig semmi, aztán meg egyenletes tempónál egyszer csak megtorpant. Hiába nyomtam a gázt nem történt semmi, egyre csak lassult az autó. Olyan volt, mintha nem kapott volna üzemanyagot. A csere óta nem produkálja a fent írt tüneteket! :-) Gyári Bosch került bele, mert nem Úr, aki nem herdál! ;-)

Költségeim:
- ATE kézifék bowden jobb: 3676,-
- ATE kézifék bowden bal: 5031,-
- Bosch benzinszivattyú: 27000,-

>> Autóápolásyani🍀 // Alfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2017-03-18

Mivel két egyforma méretű és mintájú alufelni garnitúrám van, így a nyárinak használtat felújítottam. Már régen terveztem, hogy antracit szürke színűre fényeztetem, ennek most jött el az ideje. A felniket egy fényező ismerősömmel csináltattam, aki már korábban is dolgozott nekem. A festék színkódja: VV658B Titanio-metallic lett, fedőrétegként pedig lakkozva lett.

 

Az autóhoz pótkerékkel együt 7db nyári kereket kaptam, mindegyiken Conti Sportcontact 3 gumikkal. Különböző állapotban. Próbáltam itthon kitalálni, hogy hova melyiket tegyem, de nem sikerült igazán összeraknom egy tuti garnitúrát. Két kerék volt amin rengeteg minta van még, a többi olyan forma-forma, még egy szezon bennük van.
Úgyhogy felhívtam a gumist, két fordulóban elcipeltem neki a rengeteg antracit Ti felnit és megkértem őket, hogy rakjanak össze nekem egy használható garnitúrát, vagy javasoljanak valamit, hogy mi legyen.
Gondoltam, hogy ha picit is indokolt, hívnak majd, hogy új gumi kell, hisz nekik az az üzlet. De nem hívtak. Másnap a megbeszélt időpontra ott voltam, már elő volt készítve a 4 frissen centírozott kerék.
És a helyszínen még variáltam picit, mert átcseréltettem egy felnit. Feltűnően le volt horzsolva a pereme. helyette egy épre átszereltettem a rajta lévő gumit. Kicsi plusz költség, de a 4 felni így már fix, nem kell tovább csereberélgetnem.

Aztán gondoltam egyet, rákérdeztem mennyiért raktározzák el a télieket. Valahogy semmi kedvem nem volt 2 fordulóban visszacipelni a rengeteg kereket. Azt mondja 4e/garnitúra. Na mondom akkor ezeket nem viszem innen sehova :-) Ennyiért elteszik, ősszel felhívom őket, időpontot egyeztetek, ők addigra lemosva előkészítik a 4 kereket. Jó szolgáltatás, jó áron.

Aztán csaptam egy próbakört, mert megvallom tartottam a 19-esektől. Bár anno ilyennel próbáltam a Ti-t és tetszett. Na.. most is. Magára talált, sokkal jobban viselkedik vele, mint a 17-esekkel. Nem ráz jobban egyáltalán, sőt, simábban veszi a rossz utakat és mintha könnyebben ugrana.

És hát szép nagyon. Viszont szegény autó így járt egyelőre, még nem sikerült egy normális fotót lőnöm róla. Most is csak az udvar sarkában, kicsit koszosan sikerült, hogy valami azért legyen itt. Na majd, ha indul a kiránduló szezon :-)

>> EseményÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2017-03-18

Bal oldali zárbetétem eltört. Amikor megvettem az autót (2016.03.09) nem vettem észre,hogy az ajtó kulccsal nem nyílik, csak távirányítóval. Kb 2 hónap után akartam kipróbálni a tartalék kulcsot, ekkor vettem észre, hogy a kulcs elforog a zárban. Az is lehet, hogy az előző tulaj sem vette észre, mert ő sem használta a kulcsot. Rendeltem Tatáról egy zárbetétet, 10000+2000 postával. Miskolcon kerítettem egy szerelőt aki a zárbetétet átalakította a kulcsomhoz és 8000Ft-ért kicserélte, a zárbetétet.
Mindez történt:
2017.03.14. 137450km. Vásárláskor 129287km, tehát egy év alatt: 8163km.
Ja, mint utólag kiderült a kárpitot nem is kellett volna leszedni!!

>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2017-03-17

Apróságok:
-bal belső féltengely gumiharang csere - az általam kb. 1.5 éve cserélt Gomet harang elrepedt, ilyen márkát soha többet
-Tutela váltóolaj, csere
-kézifékkar csavarok pótlása, végre működik! :D

Először jártam Csöriéknél. Teljesen elégedett vagyok, én még olyan szerelővel nem találkoztam, aki szívvel csinálja és nem haragból, de Csöriék ilyenek. Azt hiszem, megtaláltam az első szerelőt, akiben a végletekig megbízok (pontosan 10 éve szerelem saját magam az autóimat, most égett a ház, ezért kerestem fel őket - ez idő alatt tényleg ők az elsők, akikről csak jót tudok mondani).

 
>> AutóápolásHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2017-03-17

A múltkori alkalommal mikor kötelező szervizen voltam kértem Csörit hogy pár dolgot szerezzen be nekem. Így megjött a 159 felirat. Ablaktörlők, direkt 159 specifikus, illetve kértem tőle még egy liter olajat, hogy legyen tartalékba, mert idegesít ha a csereperiódus vége felé egy kockát lemegy a szintjelzőm. Ami viszont meglepetés volt találkoztunk a Párduc volt első, és egyetlen tulajdonosával Piritu-val éppen a Spider volt szervizben. Sajnos siettem így csak pár szót váltottunk. De azért a szervizkönyvet megint elfelejtettem lepecsételtetni, így Várpalota határából visszafordultam, mert már két bejegyzés elmaradt.

 

A hasznost a kellemessel összekötve a szervizelést felhasználtam egy jó kis kirándulásra. Pár kép is készült.

 

Megelőző jelleggel ambuláns kezelésen jártunk a Csörgő autószervizben.
A mai menü:
- motorolaj csere (Selenia Racing 10W60)
- olajszűrő csere (gyári)
- levegőszűrő csere (MANN)
- fékolaj csere (Tutella)
- gyertyacsere ( 100.000-es ngk)
- szelepfedél tömítés csere (elring)
- vezérműszíj + feszítő görgő csere (gyári, FPT szíj volt a dobozban)
- vízpumpa csere (gyári)
- balanszszíj + feszítő csere (Dayco + gyári)
- hosszbordás szíj csere (Dayco 7PK 1955)
- nívópálca tisztítás

A munka a már megszokott színvonalú, közben jókat lehetett beszélgetni. Az új cicus is nagyon barátságos.
182.433 km
Ma 219 fénykép készült.

 

Ma összefutottunk Csörinél. Jól néz ki, jó helyre került :-)