Blog
Közeleg az átírás, de természetesen már a vétel előtt számolgatni kezdtem a várható kötelező biztosítási költségeket. Mivel a bónuszomat a másik autómon viszem tovább, budapesti huszonévesként elég horror költségek jöttek ki, évi 70-80 ezer Ft lett volna a Spider biztosítása. Ez annyira nem tetszett, ezért más lehetőségek után néztem. Így akadtam a Magyar Nosztalgia és Hobbyjármű Regiszter nevű egyesületre, amin keresztül a 0-25 év közötti, hobby használatú autók is kedvezményesen biztosíthatók, ha azok "Kultikus, vagy gyűjtőértékű modellek" Gondoltam, egy Alfa Spider ennek megfelel, így felvettem velük a kapcsolatot, és némi dokumentáció után megkaptam az ajánlatot, így az Allianz-nál baleseti adóval és minden sallanggal együtt évi 40.000 Ft lesz a kötelezőm :) Ezen felül még volt egy egyszeri tagsági díj, mely 7.000 Ft volt.
Mai napi fejlemény...nem készítettem képet...argh...Szóval. Hátsó ülések, első ajtókárpitok, bal hátsó elektromos ablak berakva. Kábelek elvezetve, mint RCA, táp, ülésfűtés cuccai. Képet reggel készítek. Egész más feketén. Jobban tetszik, mint a piros (rosso, akinek így tetszik).
Kidobtam a két hátsó küszöbtakaró műanyagot ;s a csomagtartó felső kárpitját. Még az alsó is megy utána. Megette az idő.
...ejhe hátsólámpa kész, de kuka lesz. Nagyon megolvadt a belső színes műanyag. WTF!? Egy hónap műszakiig. :P
Na és akkor pár kép. Ma befejeztem a projektet. Majd, ha megjön a pár hiányzó cucc, akkor mehet tovább megint. Jó a fekete tetszik...




na ez egy kicsit érdekesebb volt. benyalok annak aki tudott volna gyürüket szerezni ezekre. a végeredmény valami nissan gyürük csak kicsit a hornyokon kellett módosítani

hengerfejek elkészültek. 12db himba cserélve, síkolás. szelepek becsiszolva, szelepvezetők, szelepszárszimeringek cserélve.a három törött vezérműtengely csapágy csésze újra gyártva.

kuplung kész. 550NM-ra megerősítve. ez a későbbiekben még gyenge pont lesz
elég sok hiányossága van a motornak, mondhatnám kuka. de innen szép a győzelem
Jorjie pajti géptető kitámasztóját hosszan ókumláltam a TC2.-ön, mire Ő ... "tud szerválni nekem is, ha kell" ... kellett, lett. Ma hozta a postás, bár azt hittem, majd egyszer csak, a legközelebbi tali alkalmával lesz, így viszont nagyobb volt a meglepi és az öröm! Köszi Jorjie még egyszer! :)



Múlt héten megvettem végre a hőn áhított fa kormányt, fa sebváltógombot, faszínű középkonzolt. Ha már szerelek, kicseréltem a klímavezérlő panelt is, mert sajna nem világított. Először a ledekre gondoltam, de szétszedés után realizált ám, hogy bizony zárlatos volt, és leégett a nyomtatott áramkör. Mindent beszereltem, és mostmár még erősebb az érzés. Még egy légzsákot vennem kell, mert a régi bőrkormányé sajnos nem tökéletes bele, de ezt is megejtem októberben.


A kis autóm egy hónapja megviccelt, menet közben random leállt. Mivel bevált szervízesem nem volt, így elkezdtem járni a környéket, hátha találok egy csiszolatlan gyémántot. Eljutottam a 87. autószerelőhöz, Gyálra a Moltim szerelőműhelybe, ahol rádugták a gépet a szépségemre és kiderült, hogy a fordulatszám jeladóm megadta magát. A szerelő srác berendelte az alkatrészt, és délután 2-kor már vígan mehettem is tovább. Most jön a többi apróság :)
A turbó tisztítás közben a szét szedés folyamatában sajnálatos módon tönkre ment ez az alkatrész. Gondolom az idő vasfoga meg rágcsálta. Hiába Kazes barátom gyors elsősegély nyújtásának az alkatrész 2016.09.17-én el távozott az autó alkatrészek örök mezejére :-(
A mai napon eme alkatrész kicserélődött egy vadi újra.
Pierburg nevezetű szelep került bele me ez jófajta :-)
De, legalább féláron juthattam hozzá :-)
A beszeréls után a check lámpa is kialudt és hazafele itt ott egy kis tesztre is sor került. Persze a rend éber őreit azért el kerültem. Most hogy tiszta a turbó és új a szelep érezhető lett a változás a dinamikában. Bár a megtorpanás még mindíg elő jön. Szóval ez a hiba még nyomozásra vár......
Pierburg szelep: 16.000 ft
Km: 280.587