Blog
Kuplung, kettős tömegű, első lengés csillapítók, komplett vezérlés, fék olaj cserélve.
Ma megvolt az átírás is. Tegnap este elugrottam eredetiség vizsgára, ma pedig minden papírossal a helyi kormányablakba. Szerencsére nap közben be tudtam ugrani, így 15 perc alatt kezemben volt az új forgalmi.
A költségemet költse az állam olyan utakra, hogy ne szisszenjek fel minden méteren a Spider kemény futóművével :)
MOST MÁR AZ ENYÉM!:))
Ma a reptéri gyorsforgalmin lámpánál állva vettem észre h 1000-re felugrik a fordulat, indulás után néztem a fogyasztást és felugrott 15-18 literre, kb 5-6 km volt mire visszaállt a fogyasztást 3-5 literre(végig 3asba mentem 2300-2600 között tartottam a fordulatot). Szerintem a részecskeszűrő regenerálódott és szerencsére amíg tartott nem kellett megállnom így be is fejeződött
Szevasztok!
Eladó 4 db. 17 colos 5X108 mm, ET40,Selespeed gyári könnyűfém felni,
4 db. TOYO SNOWPROX S 943 XL, 225/45 R17, 94 H, 2013 évi 29 héten gyártott, alig használt téli gumival.
Besorolása: C, C, 70 dB
Gumi újszerű, szőrös, 7,7 mm-es futófelületű, erősített oldalfalú, két télen át volt használva, Alfa Romeo 166-os szgk-hoz. Felszerelhető a nagy BREMBO fékes járműre is!
Felni használt 17colos gyári könnyűfém, osztókör 5X108 mm, ET40, Felfogatása: 5 csavarral,
A következő jármű típusokra szerelhető fel:
Alfa Romeo 166,
Ciroen Jumpy 2,
Lancia Thesis,
Renault Lagunára 2001-től, Espacere1991-től, Avantime, Kangó Rapid,
Jaguár X-Type,
Fors C-Max, S-Max, Galaxy, Mondeóra 2000-től,
Peugeot, 407,508,607,308 -ra 2014-től,
Fiat Scudó2,
Volvo C30,C70,S40-V50,S60,S80,S90XC70,XC60-ra.
Ára szállítás nélkül: 119 990.-Ft a 4 db. gumi a gyári alu felnivel.
Csere nem érdekel.
Érdeklődni: Földvári Gábornál, a 06-70/524-67-97-es telefonszámon.



Hétvégén volt egy kis időm és mivel az időjárás is szép volt szétszedtem az EGR szelepet, hogy kitakarítsam. Mikor levettem a helyéről, akkor szembesültem vele, hogy a pillangószelep háza is elég cudarul néz ki.
Úgy döntöttem, hogy lefalatom a szelepet. Annak idején a 156-nál is megcsináltam és ott is jó tapasztalatom volt.
El se merem képzelni, hogy a szívósorba micsoda lerakódás lehet, de az majd egy másik történet lesz. :-)
Segítségemre voltak:
- Hideg zsíroldó
- Féktisztító
- WD40
- Víz
- és nyers erő
km állás: 183.900km





December 06-án lesz 15 éve, hogy együtt autózunk. Mivel a régi CD-s rádió már nem volt a csúcson, ezért elhatároztam, hogy lecserélem. Igazából már kinőttem abból a korból, hogy dübörögjön a zene, így nem is feszültem a kérdésen. A lényeg szóljon valami. Ezért csak egy USB-s rádióra cseréltem ki a régit.


A mai napon elmentünk egy kis autózásra a Pilisbe. Hazafelé egy besorolás után, megköszönve a mögöttem jövőnek megnyomtam az elakadás jelzőt, ami beesett a középkonzol burkolata mögé. Szerencsére ezt a kikapcsolás után tette:)
Itthon kiszedtem a rádiót, hogy megnézzem hogy is van ez. erre az egész kapcsoló szerkezet lepottyant, a gomb pedig leesett. Itt már látszott, hogy a komplett középkonzol burkolatot le kell bontani a javításhoz. Megnéztem a korábban letöltött dokumentációt, és nekiálltam a manővernek. Azt nem néztem meg előre, hogyan kell a váltó körüli műanyagokat lebontani, ezért ezzel egy kicsit elszöszöltem. Lebontva a középkonzolt láttam, hogy az elakadásjelző kapcsolója 4 ponton van rögzítve: 2 távtartó/pozícionáló pöcök, illetve 2 csavar. Utóbbi kettő műanyag menete porladt el... A következő megoldást találtam ki, amit egy alkalommal úgy tűnik, meg lehet csinálni: van egy combosabb forrasztóm, amit jó melegre fel lehet hevíteni. Ezzel a két távtartó pöcköt ráolvaszottam hátulról a csatlakozó házára. Így két ponton már jól fogta, de kapcsolgatásra kicsit inogott, mivel ez a két pont átlóban van, és máshol még nem fogta semmi. Ezért egy mezei műanyag tiplit is méretre szabtam, és beolvasztottam a csavarok helyére további merevítésnek. Így már megfelelő volt a szilárdság, kapcsolgatásra is. Az összerakás már egyszerű volt, de azért néhányszor lepróbáltam a kapcsolót, mielőtt összeszereltem volna mindent.



Másfél hónapig nem voltam itthon, addig "mocikát" garázsba raktam és irány messzeföld, pénzt keresni azért, hogy hazajöjjek és rendbe rakhassam. Hazatérésem után már szerelővel is egyeztettem, hogy mit is kéne javítani rajta. Közbe pár nap alatt bejártam vele a fél országot, és az utolsó 50km-ben elfáradt szegényem. (Indulásnál reccsenés, furcsa alapjárati hang). Leállítottam az út szélén, motorháztető fel, és látom hogy a hosszbordás szíj szálszakadt.. Nem indul. Egyből jött egy veszprémi cartárs, megállt és segített letolni a parkolóba az autót. Még trélert is hívott nekem, köszönöm mégegyszer!
El lett víve garázsba az autó, és besokaltam tőle kicsit, és úgy döntöttem, hogy lecserélem. Sikerült nagyon jó áron hozzájutni egy cartárstól egy osztrák papíros 56-oshoz, 2003-as, facelift belsős, és szinte full extrás (legalábbis nekem minden benne van amire szükségem van, bőr belső, ülésfűtés, tempomat..) Egy hibája volt, a generátor, szóval mikor elhoztam tőle, tréleressel egyből szerelőhöz mentünk. Fel lett újítva a generátor, ezután vittem is papíroztatni. Sokat kellett rá várnom, tűkön ültem már! Közben a másikat meghirdettem motorhibásan, voltak ígérgetők, de végül eljöttek érte és trélerrel el is vitték. (Utána írt az emberem, hogy sikerült megcsinálniuk, a főtengely szíjtárcsa mögül az ék kiugrott). Szóval jelen pillanatban nem volt autóm. Aztán hétfő reggel ügyintézések közben csörgött a telefon, kész az autó, mehetek érte! Hurrá, magam mögött hagytam mindent, és irány érte! :) Pénzben kicsit többre jöttem ki, mint amennyit a réginek a javítására kalkuláltam, de teljesen megérte! Happy van!



