Blog

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-09-25

Na, végre bekerült véglegesen fejegység morgóba. Ej, kapcsolókat meg kell fordítanom, ellenkezően kapcsolnak, mint kellene.
Ráeresztettem mikrofonos hangolást, egész meglepő eredménnyel...egyenlőre hagyom is kárpitot, foglalkozhatok mással, mélyközép egész tisztességesen szól. Magasról ugyanez nem mondható el, teljesen kiemelt magassal is csak hasonlít arra amit elképzeltem. Élettelen, pontatlan, bizonytalan. Azt hiszem egyenlőre megkapja bose magasakat, aztán majd kárpittal mehet jbl mélyközép selyem magassal, ha elég lesz a hely.

>> Tuning és extraPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2016-09-25

Az előző autómon is volt fólia, nagyon szerettem, így nem volt kérdés, hogy ezen is lesz. Ahogy az előző autómat, ezt is az Autóüveg Szolnok csapatára bíztam. Miután megnéztem a saját bemutató autóikat, közösen kitaláltuk a számomra legoptimálisabb összeállítást. Értik a dolgukat, precízek, jó szívvel ajánlom őket. 3M Color Stable fólia került fel, melyhez 7 év garancia jár. Nem akartam „gengszterfeketét”, szóval szerintem ez a képeken látható összeállítás tökéletes arany középút lett.
Pár napja megérkeztek az Amore-s „felségjelzések” is, melyekért köszönet GT cartársnak. Délután ezek is a helyükre kerültek 

>> Eseménylion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2016-09-23

Szerencsére csak a futómű beállítást vitte el és az első gumi lett szálszakadt

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-09-25

Zene kell morgóba(ezt a nevet kapta erdetinek szánt szép dallamos olasz neve helyett. Rajtragadt...)
Csodálatosan borzasztó gyári fej nagyjából három és fél órás amutációja után hökkenten észleltem, bármit csinálok, pioneer fej nem fér be. Kivettem pohártartót, mindjárt lett hely lengő iso csatlakozónak. Meg egy csodálatos lyuk középen. Tartó kerete könnyedén lejött. Ha már ilyen lelkesen támogatja a folyamatos haladást, bedeszkáztam kedvenc dekor anyagommal...110 es szennyvízcső mindig van, meg sem kellett vágni egészet ezért a pöttöm darabért. Görböletét hőlégfúvós lágyítás után két bútrolap közti préseléssel(jó, ráálttam...) megszüntettem, fúrás faragás, citroenből maradt billenő+ két új, naná, hogy piros nyomógombos kapcsoló, illetve a basszus hangerő vezérlője került bele. Alig várom, hogy kész legyen, így nem festettem, lakkom sincs épp, maradt az elfekfő filcbevonat. Próba kedvéért van a kocsiban fotó kedvéért beraktam. Azóta vezetékeket beforrasztottam, holnap megy a helyére. Hogy hátul honnan viszek tápfeszt, még mindig nem tudom, de kell, szóvel lesz. Itt tart most a történet.
Jó így hifit szerelni, hogy megvan minden, egyet hibáztam, citroenből nem mentettem ki selyem csipogókat...ami gyári az ajtóban van, az magasan túlértékelve is gyenge.
Most tegyem be gyengécske finom, csodaszép hangú bose t, vagy, ez szinte kizárt, a jbl magasakat? Nem hiányzik az a visítás amit azok produkálnak. Kiveszem konzolt, megnézem mi fér be. Remélem van hely selyemmagasnak...
Ajtóba mélyközépnek megy be jbl maradéka, az már bizonyított, kellemesen kacat hanjgja van, pont nem bántja a fülemet.

Holnap - ha az idő is úgy gondolja - elmegyünk még egy hágóvadászatra.
Ma felkészültünk:
- plexi szélfogó a háló helyére, hogy ne legyen hideg
- folyadékszintek ellenőrzése - minden rendben
- a gyertyákat megnéztem, hogy nincsenek-e olajban, de nincsenek.
Tank majdnem tele, indulhatunk :-)

 

Sikeres újabb 2 év műszaki vizsgát kaptunk, hozom-viszem bukta kizárva szolgáltatással. km: 158.023

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-09-24

Eltört a jobb első rugóm, 21 évet bírt. Nem könnyű, szinte lehetetlen olyat szereznem, amivel gyárilag szerelték az autót (a gyári sportcsomaghoz Eibach szett járt).

Rugókat végül Zsé145-ől kaptam, akinek volt 2 pár feleslegessé vált elsője. Nem Eibach, hanem a sima gyári. Ettől kb. 2 cm-el magasabb lesz az autó, de ez most nem érdekel. Zsé145 még este el is hozta nekem őket Csepelről. Óriási köszönet érte.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-09-23

Elérkezett a fékek felújítása:
- hatsó féktárcsa és betét: Textar
- első féktarcsa és betét: Galfer
- féknyergek porvédőinek cseréje
- jobb kezifék-bowden csere: ATE
- bal hátsó kerékagy csere: Meyle
- bal-ésjobb féltengely gumiharangok cseréje

Mindez Németh Misi műhelyében készült.

 
>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2016-09-23

Már régóta aktuális volt az autóm honosítása Ausztriában ,mivel életvitelszerüen itt lakom,de valahogy mindig eltolódott a dolog. Viszont mikor kipróbáltam a Giuliát,elkezdtem az ügyintézést. Elsö körben szükség volt az úgynevezett Typenscheine-re, és mivel érvényes magyar müszaki van a Bocin ezért egy osztrák különbözeti müszaki vizsgára. Plusz egy Eurotax nyilatkozatot is kiállítottak ,mert ez alapján számolják ki az adót.Ezt az autókereskedés intézte. A kész papírokkal be kellett menni az adóhatósághoz ,ahol kiszámitották a Nova-t . Az olyasmi ,mint itthon a reg adó. Itt ez az egyszeri adótartalom van az autóra ,plusz havonta a biztositás tartalmazza az ugynevezett kw-Steuert,a teljesítményadót. Ezt nekem visszamenőleg be kell fizetnem ,nem tudtam kidumálni😃
Miután befizettem a Nova-t, az adóhatóság szabaddá tette a rendszerben a regisztrálási lehetöséget,lehetett menni a Zullassungstellébe. Van egy Generali biztosítós ismerösöm,ezért az ő irodájukat választottam. Mire oda értem ,már vártak a rendszámmal ,és a forgalmival.
Az egész ügyintézést el tudtam intézni délelött. Sajnos a nagy bónuszom még mindig a Berlingomon van ,ezért a Boci idehaza B2 kategoriában van .Erröl kaptam igazolást ,igy a havi biztosítás 138 euró lesz
Még az autószalonban vásároltam rendszámtábla keretet ,mert más a mérete a két táblának. Ezt az iroda elött fel is szereltem ,aztán indultam is haza Bpestre ,immár osztrákként😃
A költségeket összeadva talán jobban megérte volna itthon eladni az autót ,és kint venni egy másikat ,de hát imádom 😃
Költségek:
Typenschein+ müszaki vizsga =230 euro
Rendszámtábla + eurotax igazolás =18 euro
Nova=566 euro
Teljesitmény adó 3 évre visszamenöleg 2200 euro
Rendszám+ forgalmi = 188 euro

 

193 km-re van tőlünk, arrafelé jártunk, beugrottunk...