Blog
A vásárlás napja előtt 1 héttel sikerült először megnéznem az autót, és hát nagy benyomással volt rám. Az autó Németországból származik, ott 160 ezer km-ig szervizkönyves, most 205 ezer van benne, rengeteg extra, amik működnek is, a motor gyönyörűen ketyeg, és teljesen gyári állapot! Amore tag volt az előző tulaj, látszott az autón, foglalkozott vele, megnéztem ezelőtt nem keveset de sajnos mind elhanyagolt volt. Ezután egyik kollégámmal is elmentünk "megszakérteni" az autót, ő is rábólintott. Így az autót meg kellett vennem! Nem volt mit tenni. Azóta eltelt egy hét, és az autó már most a szívemhez nőtt! Egy 2/B Punto után ég és föld. Péntekre beszéltem időpontot Grósz Ferivel, ahol a jelenleg felmerülő gondokat / általam szükségesnek tartott karbantartásokat végzik el az autón. Vezérléscsere, váltóolaj, termosztát, izzítógyertyák (motorolaj és szűrők vásárlás előtt lett cserélve). De lesz majd közben fejegység csere. Elsőre ennyi dolog merült fel, de lesz még mit tenni ezeken kívül is. Ami még durva az a fogyasztás: 5,7 l !!!!
Németországba szólított a meló. A hasznosat a kellemessel összekötve útközben - kis kitérővel - levadásztunk 4 hágót. Nem túl magasak, de errefelé jók az utak, érdemes volt a TCT-t kézi üzemmódban is használni:
0404 - Markbuchener Sattel/Sankt Englmar - 901m
0413 - Ruselabsatz - 855m
0416 - Ecker Sattel - 843m
0430 - Kalteck (Bayerischer Wald) - 750m
Az első szám a listámon elfoglalt helyezést jelenti.
Már 77 van meg a 483-ból :-)












Ma eltettem a vasat télire. Délelőtt még mentem egy kört vele, kicsit megkergettük a lovakat és élveztem a TS hangját... aztán beálltunk a garázsba. Váltottam néhány gondolatot Piritu-val a napokban a téli tárolásról, végül az alábbiakat végeztem:
- Akksit kivettem, behoztam a házba. Majd néha töltöm egy CTEK szerű töltővel.
- A hűtőfolyadék szint max-on volt, a kiegyenlítő tartály sapkáját letekertem (mivel a hűtőfolyadékot elfelejtettem cserélni, de még a fagyáspontot is megnézni
- Kerékbe nyomás és nagytakarítás már két hete megvolt, most egy alap portörlést elegendőnek találtam
- Kerekek kiékelve, üresbe, kézifék nélkül áll
- Ablakok résnyire nyitva, ajtók csukva
- Bár garázs, néha beázik, ezért kapott egy takaró ponyvát is.
Várom a tavaszt...
Mai autómosás keretén belül, bekentem ápolóval a kédereket.
Másodjára kerültek fel a múlt télen vásárolt téli gumik, melyek akkor kb. 2000km-t futottak.
Újra olajt cseréltem. Eddig hűséges voltam a Selenia Racing-hez, mert télen nem használtam az autót. Most Motul 5w-50-et töltöttem bele. Összes szűrő cserélve lett, azok pedig Mahle márkájúak. Végre sikerült új olajleeresztő csavart is beszereznem. Cseréltem a hosszbordás szíjat is.
Mivel nincs garázsom és a közeljövőben nem is lesz, de az autót nem akartam simán a szabad ég alatt tartani, ezért kellett valami megoldás. Autóponyvát akartam, de nem volt tapasztalatom még vele. Az Alfacity-n kint volt a Coverwise, gondoltam, ez lesz a jó lehetőség, hogy szakembertől tudjam meg a kérdéseimre a választ. A cég képviselője nagyon képben volt a témában és eloszlatta minden kétségemet. Így már biztos voltam benne, hogy mit akarok, bár amikor megláttam az árát, azért kicsit felugrott a szemöldököm.
Augusztus legvégén elindultam Pátyra, hogy a cég műhelyénél leméressem az autót. Mivel tudtam, hogy fényeztetni és políroztatni fogom, ezért úgy akartam időzíteni, hogy mire az meglesz, addigra a ponyva is itt legyen. Jó két hét múlva meg is érkezett.
A ponyva mellé járt még egy zsák is, amibe bele lehet tenni. Meglehetősen nagy egyébként, elfoglalja a csomagtartó negyedét. Afelől is voltak kétségeim, hogy a fél perces felhelyezés és levétel mennyire valós, ugyanis a cég ezt állította róla. Ma felraktam és levettem, majd elcsomagoltam a csomagtartóba háromszor. Én is meglepődtem, de ez tényleg gyerekjáték csak kicsit be kell gyakorolni a mozdulatokat. Az anyag is baromi jó, érezhetően minőségi a külseje és a belseje is. Eddig teljesen hozta a felé támasztott elvárásaim. Remélem a jövőben is ugyanilyen elégedett leszek vele.





212.000 km-nél leállt egy henger, mert a szelepekből kb. 3 mm-t valahogy megevett a gép. És akkor már rendesen át lett nézve és rendberakva a motor. A hengerfej fel lett újítva (kb. 35.000 Ft), cserélve lett a hengerfej tömítés, a teljes vezérműszíj szett vízpumpástól, szimering, főtengely bordáskar, a vízhűtő és a rendszerben a hűtővíz fagyállóstól. (kimérettem benzinkúton, kb. -27 fokig jó az arány) Azóta a 6 éve elsőre soha nem induló autó pöccre indul, és talán az olaj sem fogy. Plusz a motorhűtést is stabilabbnak látom.
Hosszú távon szeretném megőrizni szeretett Alfám szépségét, ezért alváz- és üregvédelmet kapott.
A szeptemberi állapotfelmérésnél kiderült, hogy még éppen időben gondoltam rá. A gyári szürke színű alvázvédő a kerekek környékén már nagy darabokban elkezdett leválni a fémről. Néhol már megjelent a felületi rozsda.
Október 10-re kaptam időpontot, a művelet három napot vett igénybe. Mint utólag kiderült, a kerékdobokban lévő védőburkolat alatt is volt már felületi rozsda.
A szakszerű kezelésnek hála még évekig teljes szépségében ragyoghat. Mindenkinek csak ajánlani tudom Takács Gyuri bá műhelyét! Azért esett rájuk a választásom, mert a kedvező ár mellett nem a csúnya barna színű dinitrollal dolgoznak. Az autó színéhez illő fekete alvázvédelmet kapott.
www.karosszeria.net








Idénre még be volt tervezve, hogy a külsejét kicsit kicsinosítom az autónak. Mivel a motorháztető már nagyon kőfelverődéses volt - gyakorlatilag, ha le volt tisztára mosva, csupa pötty volt -, a jobb első sárvédőn is volt egy csúnya marás(?) folt, valamint a bal hátsó sárvédőn is látszott, hogy valamire rátolatott kicsit az előző tulaj, ezért ezeket az elemeket fényezni akartam. A kocsi többi része pedig polír.
Sajnálatos aktualitást adott a dolognak, hogy szeptember elején egy BMW-s az M51-esen, miközben a belső sávba húzódtam, elvitte a bal visszapillantóm és a bal első sárvédőt is eléggé megviselte a dolog.
Így egy bontott bal első sárvédőre, egy bontott behajtós tükörre is szükség volt. Meg így persze ezt a sárvédő elemet is fényezni kellett.
A költségekhez még hozzáadódott, hogy a tükörburkolataim matt króm Ti fényűek voltak, az Alfistiről rendeltem. Mivel csak párban lehet rendelni, így ebből is be kellett szereznem újra kettőt.
De most szebb az autó, mint valaha. :)
Bontott elemek és lakatosmunka: 60000 Ft
Fényezés és polírozás: 125000 Ft
Tükörburkolatok: 77 €
A képeket úgy rendeztem el, hogy before-after legyen. Az utolsó meg egy teli az egészről.









1
736
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Spider
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV