Blog
Tavaly a Toyotáról örökölt Pirelli Snowcontrol serie II gumikkal futotta le a téli szezont az Alfa, mondván az még arra jó lesz 5mm-esen. Idénre kellett viszont gumi és hosszú agyalás után arra jutottam, hogy mivel a tél kishazánkban az utóbbi pár évben érdeklődés hiányában elmaradt, így négyévszakos abroncsokat kap a téli szezonra a paripa. Ennek az okoskodásnak az egyik nem elhanyagolható szempontja volt az is, hogy ajövőbeli tervek között szerepel a 17"-os nyári garnitúra és sportfutómű beszerzése, így ezek kímélésre is jól jön balkáni útviszonyok közé a négyévszakos kerék 15"-ban a tojástartó felniken.
A csapásirány kijelölése után további micimackós fejvakarás következett azügyben, hogy melyiket válasszam. Michelin CrossClimate, Vredestein Quatrac 5 és Goodyear Vector 4seasons Gen 2. volt versenyben. Végül a Vredesteinre esett a választásom, mivel ez rendelkezik téli mintával is és árban is a legkedvezőbb, 195/65R15-ben kb 17ezer Ft-os áron mérik darabját (CC 20e, Goodyear 24e). Lázasan elkezdtem keresni a legkedvezőbb beszerzési forrást, mikor megláttam az Apollo Alnac 4G Allseason gumit, amely a Vredesteint felvásárló Apollo csoport névadó márkája. Európában ők a B márka személyautók terén, ám ár-érték arányban eléggé jók. Átlagosan 14ezer Ft körül mozog a gumijuk, ami további kutatásra késztetett és nem találtam róla elrettentően rossz teszteket, egy erős középkategóriát tud a négyévszakosok között. Még rágódtam a kérdésen, amikor hirtelen leakciózták a gumit 11090, valamit 11690 Ft-ra (T és H sebességindex). Legyünk urak alapon a H-st választottam, szerencsére teljesítették is a megrendelést. Elvittem a kerekeket, a régi gumikat beszámolták, így a felnire szerelt gumikért összesen 50ezer Ft-ot fizettem kereken. Ugorjunk két hetet előre. Otthoni cserét terveztem egy, egy ismerősöm segítségével és kérésére, merthogy legyen tapasztalat a gumiról, mielőtt megrendeli ő is. Oké, legyen, cseréljük ki Ez az első csavarnál bukott el, mert teljesen be voltak rohadva a csavarok és az elsőnél letört a dugókulcs feje. Irány az éjjel-nappali gumis a Szentmihályi úton. Két méteres szárral kinyitották a csavarokat, amik be is voltak rohadva és a menet is meg volt menve rajtuk, úgyhogy rögtön vettem új csavarokat is. Szereléssel együtt 15ezer Ft volt a műtét.
A gumik egy hete vannak fent, melegben sikerült őket kipróbálni már, esőből csak 10 percet kaptak. A nyomatékot annyira nem szeretik, könnyebben pörögnek ki a nyáriknál, mondjuk a kb 160 ló és a 350Nm azért tényleg nem kevés, azzal is elég sokszor villogott a kipörgésgátló és nyikkant a gumi. Fékezésnél jól viselkednek, kanyarban is jól tartanak, persze alacsonyabb a tapadáshatár, mint a nyári guminál. Előnyös, hogy idejekorán elkezd sírni a gumi, így még a kontrollvesztés előtt van tájékoztatási fokozat a tempó visszavételéhez. Ekkor még terhelhető a gumi, egyenletesen veszti el a tapadását.
Eltelt újabb egy év és közel 14 ezer km, így ejtettünk egy olajcserét.
Selenia 5w40
Bosch olajszűrő
Mann Filter levegőszűrő
A kocsi mostantól garázsban lesz tartva :D






Múlt héten egy észak-olasz körutat nyomtunk, az eredmény: közel 2700 km gond nélkül :-) elfogyott sok benzin, meg egy kevés olaj, a taljánoknak meg tetszett a dög.
Kedden leadtam az autót Zé-nek egy vezérlés cserére, illetve egy átfogó állapot felmérésre. A vezérműszíj, görgők és vízpumpa mellett cserélték a szelepfedél tömítést, illetve egy gyertya kábelt is (olajban úsztak a gyertyák). Az eredmény: finom és egyenletes járás, jobb menetteljesítmény :) . Ja, meg egy tompított izzót is cserélt, mert HB3-mas nem volt itthon.
A hibalista és a feladatok a következők:
- Vízhűtő
- Vezérlés módosító
- Futómű állítás
- A tetőt kipattintó motor megjavítása (most a vásznat csak kézzel lehet kipattintani a "kötényből")
- Elektromos tükrök (vagy azok vezérlése), mert csak le-fel mennek.
- Antenna
Elsőre ennyi, de semmi életbevágó :)
A motortérben egy elég elszomorító kép fogadott egy ideje, újabban állandó kontakt hibával... de most rendbe tettem! 2 db 30A bizti. :)



Az autóval kapott alu szettet használom télinek.Elég viseltes állapotban volt már.Le voltak padkázva,a belsejük meg tele volt csapva valami fekete trutymóval.A súlyok álltal hátrahagyott ragacsfoltok is eléggé szurták a szemem.Lesz ami lesz alapon úgy döntöttem lefestem őket.Vettem alura való alapozót,szórókittet,akrill festéket és lakkot.A felniket felcsiszoltam.Nem fémig,csak hogy eltünjön a sok retek.A mélyebb padkanyomokat kijavítottam kétkomponensű kittel.Jött egy vizes csiszolás 600-as papírral.Majd az alapozó és a szórókitt.Ezután egy ujabb csiszolás 2000-es papírral.Belül ezüstszürkére fujtam,kívül a leg világosab keréktárcsa ezüst ment rá.Két sor festék után két sor akril lakk jött és kész is.Nem lett 100%-os,de összességében elégedett vagyok a végeredménnyel.A télen a nyári szettet is meg fogom csinálni azt hiszem.



Elfogyott a hátsó fékbetétem! Edericsen KicsiSzabi végezte a munkát, gyorsan, szakszerűen. Köszönöm!!!
Hátsó fékbetét, TRW: 14.000.-
114360 km
Vásárlás előtt már lebeszéltük Csörivel, hogy náluk hagyom az autót és lecseréljük a kötelezőket.
Vezérlés:
VÍzpumpa: 13.000.-
Fékolaj:
Olaj:
Levegőszűrő:
Pollenszűrő:
Olajszűrő:
Két nap alatt megvolt és elégedetten távoztunk! :D
112712 km