Blog
Üdv!
Generátor leszerelés sok időmbe telt, mivel a jobb első futóművet bontani kellett és a motortartó bakokat is. Tisztítások után.Generátort szétforrasztani...csapágyakat ki és beszerelni...visszaforrasztani...összeszerelni. Vissza a motorra. Motorbakok, futómű össze...
Ez az én kényelmes tempómban is kb. 8 órámba telt. Sokat pepecseltem a tisztítgatásokkal.
A levegő hőmérséklet mérő csere egyszerű volt. kb. 3 perc.
csapágyak: SKF 6k
hőmérő+futár: FACET +GLS 4,2k
tisztító és rezsianyagok 1-2k
Munkadíj a legkevesebb, mert megcsinálgatom. :-)
Szerintem kissé vérszegény volt a gyári BOSE rendszer.
Nem tudom mennyi vagyont gomboltak le ezért a szalonban, esetleg aki újan vett ilyen, járművet, sokkolhatna egy árral csak úgy érdekesség képpen.
A csipogón, azaz a magassugárzón, ott virít a BOSE felirat.
A szépséghibája a dolognak,hogy a "prémium hangrendszerrel" szerelt modellek, mint pl. az enyém is, gyárilag nem rendelkeznek magassugárzóval. Ott virít a nagy semmi.
Az ajtóban elhelyezett koaxális hangszórókkal próbálják kompenzálni ,hogy a kilincs mögött nincs magas. Maradjunk annyiba,hogy szánalmasan szar.
Megtudakoltam ,hogy a nem BOSE-os GT-k azok a kilincs mellett csipogóval szereltek. Gyorsan szereztem is két gyárit.
Hogy miért gyáirt? Mert teljesen ok a csatlakozó, és gondoltam hamar gyorsan bepattintom a helyére. (Hát igen, csak gondoltam...)
Ugyanis rohadtul le is van falazva a helye.
Szóval itt elfarigcsáltam egy órát ,hogy szépen illeszkedjen ,és ne kelljen ragasztóval kókányolni, és ment is a helyére.
Csatlakozó fel van vezetve a BOSE-os kocsiknál is!!!
Sokkal dinamikusabb a magas így, mérföldekkel jobb az egész rendszer.
De a véleményem,miszerint ez az egész egy vicc, fenntartom :D
Örülök,hogy nem nekem kellett az extra listán kipipálni,mert akkor igen morcos lennék....



Ah, haladok, de nagyon lassan, mert meg kell elég sokszor állnom megvakarni a fejem...nem értek néha dolgokat. Nem akarok szidni senkit, mert nem tudhattam mi volt az elképzelése és lehet, hogy az én anyám csuklott abban a félévben, amikor a kocsi nem nálam volt. De! Basszus! Nézzük csak a mélyládához vezető kábeleket. Nekem volt egy táp a bal oldalon és az RCA a jobb oldalon. RCA nincs meg, mert a srác azt mondta anno, hogy nem volt benne. :D Komoly. Nem tudom mit dugtam, akkor az erősítőbe. Hehhee. Na de, hogy a tápkábelből kb 20 centi volt a hátsó ülés alatt és egy másik kisebb volt behúzva, ami csak oda volt szarva? Az mi? Meg hogy vagy mi van? Ja az új fos RCA az a bal egy ülés előtt alatt ment el, hogy a táp mellett hátra érjen. Nem tudom...de nem is akarom....szóval belső kiszedve, kivéve az én ülésem. :) Jobb egy, első kárpitok, hátsó ülés és fejtámlái áttakarítva és leápolva várják a dolgukat. Lassan haladok ezzel a pár órás melóval, mert akkora multitasking van, hogy én sem hiszem el. :D Főleg, hogy a másikat is legóznám, ha lenne mit rakni abba is. Nem garázs előtti képek, de a háttérben a kicsi család ott van....pfff édesek, nem?! :):):):)
Hátulja kitakarítva. Kívül is kész lesz, miután belül rendbe lesz. Azután gyertya, (szelepfedél lefújva...) és rezócső csere jön. Ja meg mehet műszakira. Pár apróságot kell bele venni, mert az idő megeszi...



Kicsit elhanyagoltam a blogot. Most igyekszem pótolni. Mióta nálam van azóta nagyon sok mindent javítottam újítottam rajta. Próbálom megőrizni az utókornak. Kapott új fékeket előre és hátra is. Új fűtés csapot. Új lengőkarokat , kormányösszekötőket, kutyacsontokat, váltó felöli tartóbakot. Mind a 4 kerékcsapágyat cserétem, kézifék kötelek is újak lettek. Kompletten fel lett újítva az önindító Váltóban lett egy olajcsere, szervóban is lecseréltem az olajat. Fék olaj is cserélve lett. Kapott egy nagyon szép Zender 16 -os alufelni garnitúrát, 205/45 -ös új gumikkal kerékcsavarokkal. Vettem még hozzá egy pár új hátsó lengéscsillapítót, vizpumpát ezek még nincsenek beépítve.Ezeket a dolgokat az elmúlt 1 évben cseréltem szinte egyszerre, Mióta nálam van több mint 100 ezer kilométert beletettem . Nagyon megszerettem. Megbízható kocsi mindennapos használatban van. Röviden tömören ennyi :-)










Amikor aztmondja valaki hogy kész az autoja, azt soha nem kell elhinni. :D
Májusban ugy gondoltam hogy ettől több nem kell nekem... hát pedig de... :D
építettem az autoba egy xenon lámpát boxenon projektorokkal, kapott egy koptatót a lökhárító aljára, és kapott egy uj felnit amit majd jövőre fog hordani. egyelőre csak felrpóbáltam, de szerintem nagyon komoly :D

Először is had mondjak köszönetet egy távoli alfás ismerősnek KRISTYON sokat segített mikor felhívott és felvilágosított hogy mit és hogyan kell megcsinálni.Így azért könnyebb volt .Az új autó megvétele után az első az hogy vezérlés csere .Ez a héten lezajlik majd arról is lesz egy kis blog .Utána igyekszik a kis hibákat az ember kijavítani itthon amit tud ezek a következők : Hátsó ablaktörlő motor kerreg nagyon lassan jár vagy már szinte nem is jár(csere) 10.000 Bontott Alfás Marektől.Ugyan innen infócenter mert az is túl melegszik egyből kb ahogy megyünk az autóval 5 percet és már nem látunk belőle semmit hogy mit ír idegesített nagyon tehát vettem egyet 20.000 ért bontott az új az 36500 és az csak kijelzőt kapunk annyiért én házzal együtt vettem. Hál istennek a tempomatnak nem volt nagy baja csak a kuplung pedál feletti kapcsolót kellet kihúzni mert valaki annó felnyomta és be is ragadt amióta kihúztam a kapcsolónak a fejét azóta működik a tempomat ilyen egyszerű volt, ez nem került semmibe csak egy kis fekvésbe meg pár liter izzadságba :D Mert ugye olyan remek helyen van hogy épp eszű ember oda be nem fér kell egy akarat erő hogy azt azért elérjük a kuplung pedál felett egy kis helyen a sötétben :) nem lehetetlen de meg lehet oldani kicsit meg kell feszegetni aztán már egy csőrös fogóval ha meg tudod fogni a végét akkor húzhatod és egy pici kattogó hangot fogunk hallani mikor húzzuk nem fog eltörni kijön vagy 2-2.5 cm-t. Hátra van még az AIR BAG csatlakozónak a hibája mert kontaktos az ülésem alatt azt is majd valahogy megoldom meg olyan van még hogy a bal első oldali ajtómnak a belső nyitókája nem húzz vissza valószínűleg rúgó kiesett eltört nem tudom majd az is meg lesz nézve . Meg a bal hátsó ablak nem megy le se föl már motor meg van csak be kell majd szerelni ezt az autóval együtt kaptam. Bal első ajtó határoló kattog az is idegesít majd azt is ki kell cserélni .Meg hátula spoilerben nem megy a fék lámpa azt is meg kell majd nézni miért nem ott is valami hiba van .Sok kicsi apróság de így elsőre tempomat pipa hátsó ablaktörlő motor pipa infocenter mükszik pipa . A tempomat nagyon kényelmes decsak hosszú távon jó mert sok a hülye aki össze vissza megy szóval nem lehet fain tampósan haladni ,de jó érzés nagyon hogy ezeket a dolgokat meg bírtam itthon csinálgatni .Feltettem pár képet az info centerekről amik vannak amilyen lett és hogy milyen volt előtte. egy hasznos oldal ezt érdemes megnézni ha infocentert cserél az ember 156 ban. http://myweb.tiscali.co.uk/wrinx/Personal/Alfa_Romeo_156_GTA/01_InfoScreen.htm






Augusztusban a kuplung nagyon fent kezdett fogni, így szerelőhöz ment a kocsi. Ott megállapították, hogy a hidraulikus rendszerben van a probléma és cserélni kell a fő fékhengert. A csere megvolt, de csak egy rövidebb ideig tartott az öröm, mert a probléma újból előjött. Jelenleg a kocsit Kulcson van az Auto veloce szervizben, mivel itt Pakson nem találok olyan szerelőt, aki valóban érti és kezelni is tudja az alfák nyűgjeit.
A kocsit elhoztuk,de kis idő múlva mégis kuplungcsere lett az ügy vége, mivel az alsó munkahenger szétesett, némi fémforgács is van, valamint olajban ázott a kuplungtárcsa. A szerelést Székesfehérváron oldottuk meg a FER-carnál. A kuplung csere mellé még a váltóban is olajcsere történt. Most olyan az egész váltási élmény, mint egy álom :)
Ismét leápoltam a bőrt, nem mintha elhanyagolódott volna, csak így marad meg az utókornak!...ez a vajszinű bőr eszméletlen szép...még mindig!A következő ápolás január!
Horvátországban történő nyaralás során öcsémék alatt megadta magát a váltó, csak egy nagy csattanás és megszűnt a kihajtás... tréler hazahozta baráti áron, jöhetett az alkatrészvadászat... egy kaposfői cartársnak hála lett váltó, igaz 5-ös nem 6-os, de jó pénzért megérte, max nem kell annyit váltogatni :D ha már lent a váltó, akkor nosza új kuplungszettet is kap, meg főtengelyszimeringet, meg féltengelyszimeringeket is kapott.
nekiláttunk szétszedni, a bal első futómű teljes kibontása után kifért oldalra a váltó, nem kellet a bölcsőt is leengedni. amikor lejött a váltó már láttuk mi a baj, a differenciálmű egyik belső kis fogaskereke szétrobbant, és megtalálta az utat kifelé. közben kellettt még egy váltótartó gumibak is, mert a gyári már elég gyalázatos volt, hála Fangio cartársnak lett bele az is. elkezdtük összelegozni a két váltót, tartókonzolok miegymás átkerült az új váltóra, és jöhetett az összerakás. minden flottul ment, most szépen működik minden ahogy kell, csak kicsit szokni kell még a 6. sebesség hiányát, de ez legyen a legkisebb baj.





