Blog
A legutóbbi szerviz óta beleszaladt 10 ezer km. a kis Juliskába, meg is kapta a Selenia 5w40 Star Pure Energy olaját, a pollen, levegő és olajszűrővel együtt. Ilyenkor le kell cserélni a fékolajat is, az is megtörtént (Tutela Top4/S). A hűtőfolyadék is igényelt egy kis utántöltést (Paraflu up). A sort egy klímafertőtlenítés zárta. (23600 km.)
Elkészítettem a karbonszövet bevonatokat, ma kicserélve, kopnak a nyers PP műanyagok a motortérben:-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109695t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109696t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109697t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109698t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109699t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109700t.jpg)
Meguntam ezt a primitív rendszert, amit az olaszok éveken át adtak el, miközben a világ átrohant felettük, mint egy úthenger. A jelenség alapja az volt, hogy az Uconnect 6,5 nem volt hajlandó a mobil telefonról Bluetooth kihangosítani a Waze hangnavigációját. együtt a zenével a telefonról lejátszani.
Erre készítettem egy egyórás zenét tartalmazó mp3 file-t, amit le tudok játszani fél 33% hangerőre konvertálva a háttérben, a Waze-t mellettFaék egyszerű, de működik!
A kép a netről, illusztrációként.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109694t.jpg)
Olaj( Motul) olajszűrő,levegőszűrő, felső lengőkar (Maxgear) csere.
Eltelt újabb 10.000 km így ideje volt az olajcserének. Mivel minden rendben volt az olajjal maradtam a Motul 8100 XClean 5W40 mellett és MANN Filterek kerültek bele.
Bár a kocsinak kevés a futása, viszont közben elmúlt 5 éves, így egy vezérlés + vízpumpa cserét is megejtettünk. Contitech-et kapott. Kisebb átütések már voltak a gyárin, de egyébként még teljesen jó állapotban volt, még egyszer ennyit elmehetett volna. De legalább így nyugodtabb vagyok.
Közben volt egy lambdaszonda csere is mert valamiért bedobálta a P0420 hibakódot és kiderült, hogy a lambdadszonda nem működött. A csere után elsőre visszadobta újra a hibakódot, de pár 100km-errel később elmúlt magától. Azóta megtettem majdnem 1000km-t (2023.05.13), de nem jött elő újra, szóval úgy néz ki mégis csak megoldotta a problémát a szondacsere.
Megejtettük a szokásos olajcserét és levegőszűrő cserét, mivel lassan ismét eltelt már volna 10 ezer km az előző csere óta.
Olaj a szokásos Selenia Wr diesel 5w40
Km óra állása: 317353 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109692t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109693t.jpg)
Munka után kis kerülőt vettem hazafelé.
Büszke vagyok az autón a rovarhullákra és a fékportól szürke felnikre amik a felvidéki kör emlékei. Inkább még nem mostam le...
Kecskemét-Jakabszállás--Izsák-Kecskemét
67km
Ma megejtettük a Dombóvàri túra elött az olajcserét (Liqui Moly 10w -60 Racing Tech) hogy minden tuti legye! Már csak az idönek kell összejönni. Óra állás olajcserénél 200231 ami kicsit fura. Mivel altatásnál 200188 km volt benne és ébresztő után 20 kilométernél többet biztos nem mentem ezért nem értem hogy lehet 43 km különbség a kettő között. Álmában ment elöre 20-30 kilométert🙂.
Tavaly nyúltam utoljára a kamera tápjához, ma újra sor került rá.
A régi kamerám - amivel a tavalyi nagy túrát a francia Alpokban is rögzítettem - lecserélem egy SJCAM SJ4000X-re. A régi csak HD felbontást tudott és a színei is kicsit furcsák voltak. Az új már full HD-t tud akár 60 fps-sel.
A felbontáson kívül még az USB csatlakozó is más, úgyhogy a tápvezetéket egy USB-C-re cserélte.
Teszt a Selenia alatt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109686t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109687t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109688t.jpg)
A hibás 3.0 V6-ot átvizsgálva találtam egy kis lyukat a blokkon és a kompresszió is eltűnt 2 hengerből teljesen, 2-ből részlegesen. A szívó részen fémreszelék volt. Sajnos tovább nem érdemes vele foglalkozni. Szétszedem és a használható részeket elrakom.
Poló talált nekem egy hiányos 3.2-est a willhaben-en. Hiányzik róla a levegő gyűjtő, a króm csövek, a befecskendezők és trafók fele és a frontend oldali hengerfejről a két vezérműtengely kerék. Ezek az én motoromról pótolhatóak. Cserébe az összes segédberendezés és a két féltengely rajta van.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109683t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109684t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109685t.jpg)