Blog
Iszonyatosan elkezdett visítani a kardán csapágy. Nem csoda, hiszen teljesen szét volt hullva. Fura, mert 3 éve volt cserélve. Remélem ez a mostani tovább bírja.
Váltóból folyt valahol az olaj, ezért elvittem átnézetni. Átnézték, kipucolták, pasztázták, a váltó tökéletes állapotban van. Az olajdekninél is folyt egy kicsit az olaj, ez is újra lett tömítve. + elkezdett nyüsszögni a kinyomó csapágy is, ami szintén 3 éve volt cserélve.
Költségek:
- kardán csapágy: 22500 HUF
- alsó kuplung munkahenger: korábban vettem nem tudom mennyiért
- felső kuplung munkahenger: 33279 HUF
- Coram kinyomó csapágy (amúgy húzó csapágy): 12797 HUF
- váltó átnézés: 60000 HUF
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109727t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109728t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109729t.jpg)
Fékcsigorgás volt az alapja. Gondoltam nem várom meg a gyári MOPAR fékbetétek cseréjét. Vettem mellé TRW "fékzsírt" is, meg grafitost is. most már ne szól. Csak az első négydugattyús brembok kezdték újra :D
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109635t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109636t.jpg)
Megjöttek az Alfa Depótól rendelt gyári, négy patentes, címkés szőnyegek. Nagyon jó a minősége és egyből helyére lehetett pattintani. Viszont, nincs a leírásban, hogy szőnyeg patent nem jár mellé. így akinek nincs a kárpitban, az anélkül befürödne. Ez elég kellemetlen hiányosság a katalógusukban.
9500 + futár volt az ára, ennyiért egy méretpontosnak nevezett, gagyi szőnyeget is alig kapni, ami fél év után felpenderedik, vetemedik, elkopik és csúszós marad, még patenttel együtt is.
Ez finom, vastag és puha. Mint a GT Blackline gyári szőnyege, ez is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109633t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109634t.jpg)
Rendeltem netről utángyártott kilincset, mert a jobb hátsó kettőbe' maradt. Egy alfákkal foglalkozó cég alkalmazottja szerint az első és hátsó között nincs különbség, amit kétkedve fogadtam. Kiszereltem, köze nincs hozzá! A hátsónak még a lapátja is rövidebb, a felfogatási pontok is szorosabban vannak. Aki hasonlót állít, annak ne higgyetek! Ha valaki csak "bal" és "jobb" oldalinak hirdeti, az 100% csak ELSŐT árul. Nem jó bele, hátra! Szóvak, még a flepni sem egyezik.
Sajnos feleslegesen bontottam le. Legközelebb egy teljes bontott panellal folyt köv. Most megragasztva visszakerült az eredezi
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109631t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109632t.jpg)
a MOL pontgyűjtő akcióban kaptam egy csomó matricát, amit utána jól be is váltottam a törökbálinti MOL kúton. Ezzel el lett költve egy csomó pénz. Juhéééé! Működik a reklám
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109629t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109630t.jpg)
Nem igazán működött a klíma, sőt, nagy melegben tűnt fel igazán, hogy lehet, hogy sehogy, be sem kapcsol. Elvittük ía Car-Kihagynihoz, mert épp ráértünk és rögtön fogadtak.
Egy kevés gáz hiányzott a rendszerből, amitől be sem kapcsolt a klíma. Most fel lett töltve, arcot lefagyasztja, viszont a minimum 6°C-ot nem sikerült elérni, csak 9,5-et, ami határeset. Egy hét múlva revízió, meglátjuk van-e mikro-lyuk, vagy ereszt-e a tömítés.
Teszteltük egy Felcsúti kisvasutas kiruccanással, hogy átszellőztessük a rendszert.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109627t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109628t.jpg)
Határozottan elmúlt a tél, ami mellesleg nem is volt (legalábbis felénk nem). Itt az ideje a nyári szettnek. Hosszas keresgélés, majd várakozás után ma megérkezett az új felni garnitúra (1664 HB ALUFELNI 17 5x110 ALFA ROMEO STELVIO ET33 Hyperblack ). Egyszerűen gyönyörű szerintem. Tegnap megrendelésre került 4 darab Michelin Pilot Sport 5 nyári gumi is, amint megérkezik mennek az autó alá. Természetesen csinálok majd egy új bejegyzést is ahova felteszem hogyan áll az autón.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109624t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109625t.jpg)
Nagyon ramaty állapotban voltak a hátsó toronyszilentek így a csere mellett döntöttem és ha már szét volt szedve, kapott hátsó gátlókat, nehogy egyszer úgy járjak, hogy leszakadjon aztán az út szélén maradjak.
Febi toronyszilentek
Kayaba gátlók
Munkadíjjal együtt 140e Ft
Km: 180400
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109620t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109621t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109622t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109623t.jpg)
Az ültetés, a powerfelex szilentek és a 18 colos kerék miatt a hátsó futómű "kemény" lett, a passzív hátsókerék kormányzás jó része is elveszett. A rugótányér lengőkar nincs már szép állapotban, mert a kifolyó lyuk mindkettőn el volt dugulva. Keresgélni kezdtem és találtam helyette rozsdamentes darabokat. Az eladó megvált GTV-jétől és a tartalék cuccai jó részét átadta nekem. Kaptam az összes hátsó lengőkarból, emelett egy hátsó stabilizátor rudat, a két hátsó rugót, két első új féktárcsát és egy doboznyi apróságot.
Az első amivel foglalkoztam az a két képeken látható hátsó lengőkar. Tisztítás és festés után megvettem hozzá a szilenteket. Remélhetőleg ez egy picit használhatóbbá teszi az autót rosszabb minőségű utakon is.
Az összes bontott alkatrész egyben 30 ezer Huf-ba, a képen látható szilentek 38631 HUF-ba kerültek.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109618t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109619t.jpg)