Blog
Visszaemlékezés 2005-re
Mivel már minden meg volt beszélve megint nagyon rendesen Bandi segítőkészen felhozta az autót Tatabányáról hozzánk egy feltétellel hogy majd vigyem vissza utána:)
Emlékszem megírtuk a szerződést, kiperkáltuk a money-t és eljött a pillanat, hogy beüljek a 155 volánja mögé, addig nem engedte, ezt teljesen korrekt, és mára szintén történelmi jelentőségű:) A Giuliát is tesztvezetés nélkül vettem meg:)
A legelső érzésem a 155-el az volt hogy ez nem is olyan különleges ez egy autó, hol a tüzijáték?:D Igaz a 33 izgalmasabb volt, de a 155 lassú szerelem lett, azonnal megkedveltem és hosszan tényleg megbízható társsá vált, nem bántam meg soha, egy pillanatra sem. Lehetett volna extrább meg speciálisabb gép de rengeteg nyűggel járt volna, nekem tökéletesen ideális és élet momentummá váló időszak volt.
Elindultam a 155-el kb. két utcányira le is fullasztottam :D
De szerintem látta Bandi hogy nem akarom égetni a kuplungot inkább óvatoskodok:)
Több városi momentumra nem emlékszem az 1-es úton mentünk hazafele, talán egy előzést is kierőltetett belőlem:))) hogy érezzem az eredejét a gépnek, de emlékszem 1700-as fordulaton emelkedőn azt kérdezgettem most kapcsoljak-e vissza vagy nem.
Erre csak tanítóan annyit mondott, hogy majd ráérzek ahogy kéri a gép:)
Ebből azt szűrom le hogy látta féltő óvó kezekben lesz az autó, és ha nem töröm magam össze, hosszú barátság veszi kezdetét:)
Utána haza már egyedül mentem, emlékszem este próbáltam fényképezgetni az ablakból meg reggel is az első utam oda vezetett.
Most nem emlékszem pontosan ez szeptember vagy december volt, de az biztos hogy Dec 29-én már alfatalálkozón voltam:)
Szóval alfa tulajdonos lettem:)
Mit kell tudni az autóról:
- 187k km
- 2000 TS láncos
- Vasfelnin téligumival és műanyag kormánnyal lett végül a vétel egy pici alku okán:)
- Szürke plüss ülés, plüs kárpit
- Automata digitális fűtés, klíma nélkül
Visszaemlékezés 2005-re
Emlékszem valahol beakadt nekem hogy alfát akarok venni, már nem emlékszem HAHA beugrott, hát Michael-T már akkor is menő üzletember barátomnak volt egy Alfa Sprint-je, megkaptam a volánt 75m-re és azt mondta kettes alapjáratról, hogy padló:))))) egy életre beégett!!!! ahogy a boxer hörgésből trombitálásba vált;) a töbi emlékem csak az hogy mindenki le akart beszélni:)
Először 33-asokat nézegettem volt két ígéretes példány, az egyikről kiderült hogy csúnyán törött volt és nem is volt igazán jó állapotú, pedig még kölcsön is kaptam 2 napra, sajna több gond is volt vele. Éppen működött, de a lábam alig fért el benne, az index kar döccenőre leugrott.. szép szép, de nem az az állapot amibe bele merek vágni.
Valami szintén agymenés ötlettől vezérelve egy Skoda szervízbe vittem el átnézetni, ott mutatták meg a vágott első csonkállványt, a félodalasan felújított motort.. a lötyögő kárpitokat, szóval szomorúan lemondtam róla. Amúgy nagyon rendesek voltak tényleg jó szándékuan beszéltek le.
Utána egy 33 P4-et néztem meg, ez már igazi csemege volt, de a tulaj nagyon flegma volt nem volt szimpatikus és az ára is jóval magasabb volt.
Nem szoktam sok autót megnézni, sokat keresgélek adatokat, árakat, hibákat, de nem megyek max 2-3 autót megnézni.
Így volt ez akkor is, illetve akkor alakult ki (ugye ezt most 2023-ban írom visszaemlékezésként)
Szóval már az Alfa Amore-n kerültem kapcsolatba Bandi-val (Bandibácsi) aki egy 155-öt ajánlott eladásra amit ő használt előzőleg, aztán a faterjának újította fel, és most árúba bocsátotta:)
Egészen más volt egy láthatóan hozzáértő és igényes tulajjal az egyeztetés, hamar megbeszéltünk egy találkozót amikor Budapesten lesz, és eljött a géppel, emlékszem a Várban találkoztunk, és ott vitt egy kört a környéken. Füleltem mint egy sas, sasoltam minta nyúl:D mindenre rákérdeztem a motor hangja a stb. Kb. el is dőlt ez az autó kell nekem, némi alkudozás után elég tetemes summáért meg is állapodtunk kb. 1,5x annyit költöttem végül autóra mint terveztem, de lelövöm a poént ezt 10 év alatt sokszorosan behozta.
A korabeli képeket visszanézve félelmetes hogy akadnak be a dolgok:)
- 155 fehér kerékkel:)
- 33 Zender kittel
- 33 Recaro üléssel
Spoiler: ez mind meglett a 155-höz később :)
2005 novemberében járunk
Az autó mellé kapott Fulda téli gumikkal mentünk 2.945 km-t a szezonban, de elég hangos futásúnak bizonyultak számunkra. Az eredeti tervek szerint pár szezont vele szerettünk volna megtenni, de sikerült kifogni egy elég jó akciót így ma a szezon utolsó pár napjára felkerül az új szerzemény:
- Pirelli Cinturato Winter 2 (205/55 R16 91H)
Az egyik gyári lemezfelni pereme valamikor kaphatott egy kisebb ütést (nem ütött, vagy rázott, inkább csak esztétikailag nem volt tökéletes), így ha már lekerültek a gumik akkor az a felni ki is lett görgőzve.
Jelenlegi km állásunk: 160.199 km
Az összes költség tartalmazza a gumik, a futár, a szerelés és a görgőzés árát is.
EGR barátunkat “kicseréltük”..
229484 km
Olaj + szűrők
233679 km
Map szenzor
Légtömegmérő
237101 km
Generátor csere újból (Kapott egy normális Bosch-t)
Hátsó toronycsapágy szilentek
Hátsó stabszilentek
Motorblokk oldalán lévő hűtővíz tömités
Olaj + szűrők
Kipufogó tartó gumik
244561 km