Blog
Az egekbe világított a xenonlámpám. Először a bal első keréknél lévő érzékelőt igazították meg, aztán pár nappal később a hátsó futóműnél lévő érzékelő csatlakozójánál találták meg a hibát. A csatlakozót kellett megtisztítani és átnézni a kábeleket.
Augusztusban a 0-ason egy halk pattanó hang után meseszép repedés futott végig a szélvédőmön. Decemberben vizsga és családi kocsiról lévén szó a "okos" vizsga nem jöhet szóba, tehát mindennek hibátlanul kell teljesítenie. Elkezdtem körbejárni a jelenlegi legnagyobb hibát a repedt szélvédőt. Carglass-t mindenhol reklámozzák, a melóhelyhez közel volt is, bementem érdeklődni. Nos ez megmaradt ezen a szinten,mert 48e Ft-os ajánlatot nem volt túl vonzó, amikor a Pilkingtonnál 15e Ft a szélvédő....végül a péceli úton kötöttem ki,ahol a 28eFtba belefért a korábbi kontár csere miatt rozsdás tetőél rozsdamentesítése, a hatósági jelzés átmentése és a műszerfal takarítsa ápolása. :)
204340 Km.-nél teljes fojtószelep takarítás volt, szétszedtük és féktisztítóval tükörsimára lett takarítva a flexicsővel együtt. Alapjáratingadozás megszűnt. :)
Elérkeztünk a második fejezethez.
Futómű felújítás..... Kicsit félve vágtam neki, mert tudtam hogy nem lesz olcsó, próbáltam számolgatni mennyibe kerülhet, hogy fel tudjak rá készülni. De közben pedig arra gondoltam, amit a munkatársaim mondtak, hogy nagyon jó érzés lesz hidd el, mintha új autód lenne. Ezen felbuzdulva vittem el a bejáratott szerelőmhöz az autót.
Futómű:
Alsó lengőkar 2db ( a régiek szétkoptak)
Első lengéscsillapító 2db (a jobb első szivárgott)
Hátsó kitámasztó 2db (bal hátsó ki volt kopva)
Felső lengőkar szilentek 4db (nyikorogtak rendesen)
Féltengely porvédő
Futóműbeállítás
Egyéb:
Fékolaj (Ez legutóbb kimaradt a féknyereg festés miatt)
Selenia motorolaj 1L 5W-40 (tartaléknak kértem)
Az első futóműben lényegében csak a felső lengők (bár a szilentjeiket cseréltük és szilikonos zsírt kaptak) és a stabrúdak maradtak.
Nem után-gyártott cuccok kerültek bele, hanem gyári alkatrészek ezért nyilván az összeg is magasabb lett, de mivel mondtam hogy hosszú távra tervezek így inkább nem a kínai lengőkart tetettem bele. :D
Az eredmény magáért beszél :D brutál jó lett és tényleg mintha új autóm lenne. (egyébként halkan jegyzem meg, hogy így a pesti utak sem annyira katasztrofálisak, sokkal simábbak lettek).
Hétvégén úgy gondoltam, hogy talán az utolsó alkalom amikor saját kezűleg le tudom polírozni a kocsit otthon a kertbe. Vettem néhány autóápoló cuccot. Rovareltávolítót, felnitisztítót, szélvédőtisztítót. Már néhány dolog otthon is volt Sampon, viaszos polírozó és karc eltávolító paszta.
Neki is álltunk kisebbik öcsémmel.
1. Először is befújtam a rovareltávolítóval az egész kocsi elejét és a felni tisztítóval a felniket majd kicsit vártam és kezdhettük is.
2. Slaggal lecsaptam a port, majd samponos vízzel áttöröltem, a felniket is. Aztán újra slag, majd nagyjából áttöröltük cseppmentesre. Ez egy sima mosásnak is megfelelne.
3. Na de utána jött a neheze. Volt otthon szarvasbőr kendő, ami szerintem messze áll a szarvasbőrtől, de a karc eltávolító pasztához tökéletes. elkezdtem a pasztát felkenni a bal hátsó ajtónál egy horzsolásra körkörös mozgással, aztán letöröl majd a hátsó ajtó polírozása jött. Kicsit hagyni kell száradni a viaszos polírozót, addig megcsináltam egy másik elemet a kocsin, majd le kell törölni. Én kentem a dzsuvát, öcsém törölte csillogóra.
4. A végén még a szélvédőtisztítóval megtisztítottam az ablakokat.
ÉS KÉSZ
Soha nem két perc ez a művelet, de utána olyan jó érzés mindig, hogy gyönyörű a kicsike.




Ezen a napon lett megvéve a kocsi.
Nos az autó visszatért a D.Z. Tuningos pihenőjéből, fel lett újítva az önindító, ki lett cserélve az ékszíjfeszítő, rozsdátlanítva lett az alváz és egy védőréteg is kerűlt rá és most már tolatóradar is van a kocsiban! A következő nagy projekt majd a tavaszi fényezés lesz, amikor is új színt fog kapni a jószág!
156 kezdetek:Labanc autó lévén némi rozsda volt a karosszérián.Főleg a két első sárvédő alja,ahol a küszöbbel találkozik.Fő oka az lehetett a mértéktelen téli sózáson kívül,hogy a labanc "mesterek" nem rakták vissza a dobbetétek alsó rögzítő csavarjait .A téli szmötyi meg szépen megállt a két lemez között.A másik gond a jobb hátsó sárvédő szakszerűtlen cseréjéből adódott rohadás szintén a küszöb és a sárvédő találkozásánál.
Elsőre sárvédő cserén gondolkoztam,de olyan horror árakat mondtak a bontott alkatrészekre is ,hogy azt hittem befonom a szemöldökömet.Mivel idestova 25 éve karosszériázásból,autójavításból élek,gondoltam nem lehet kihívás ,megcsináltam.Meglepő módon az alján semmi rozsda nem volt!Ettől függetlenül lefújtam kaucsuk bázisú alvázvédővel(megtisztítás után)valamint adtam neki egy komplett üregvédelmet is.
Ami még javításra szorult,az az első futómű.bal felső lengőkar kopogott,valamint a stabilizátor szilentek.
Ami cseréltem:alsó,felső lengőkar: 21015 Ft kedvezményemmel
Stabilizátor szilentek: 880Ft 2db
Stabilizátor pálcák :2820 Ft 2db
Gates vezérmű szíj szett vízpumpával: 22312 Ft
Gates hosszbordás szíj szett : 13590 Ft
Olaj szerviz szűrökkel :22029 Ft Eneos 5w-40 olaj 10.000km-nél csere!
Munkadíj: 0FT Magam csináltam.